Gå til innhold

Endelig etter 10 år skal jeg søke om uføretryd :)


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

ååå så flott at det endelig løser seg :))

 

Ønsker deg masse lykke til, og sender deg en god klem. Vet virkelig hvordan det er..

 

jeg har søkt selv nå, etter år med meniers sykdom - det er en sabla tung beslutning

 

Og til de som prøver seg på å være frekk/eplekjekk i tråden her, kan jo spørre seg selv om de virkelig tror at det er luksus å være uføretrygdet??

 

jeg skulle veldig gjerne beholdt jobben min, med inntekt på 17000 netto, enn å ha 11000 i uføretrygd.

Istedet har jeg innsett at både jeg, familien min OG arbeidsplassen nyter bedre av dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns jo ikke det er gøy å bli uføretrygdet i en alder av 31 år , skulle ønske jeg var som alle andre og kunne fått meg en trygg og stabil jobb og hvor jeg kunne ha tjent mer en det jeg kommer til å få i uføretrygd og det tok meg laaang tid å akseptere at jeg har CP og ikke er som alle andre .

 

Men, nå er det sånn at denne sykdommen har jeg resten av livet og da må jeg gjøre det beste ut av det og for meg er det uføretrygd . Så nå er jeg veldig lettet og kan planlegge livet mitt lenger enn et par mnd om gangen. Jeg kan dra på ferie til utlandet uten å tape masse penger og slipper meldekort :)

 

Man kan jobbe selv om man er uføretrygdet ,første året trekker de det du tjener på å jobbe fra trygda, 2 året kan du tjene 76 tusen utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...