Gå til innhold

Endelig etter 10 år skal jeg søke om uføretryd :)


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Mye takket være den flotte fastlegen min, som var med meg på NAV og virkelig talte min sak.

 

Nå er jeg så lettet og glad :)))))

 

Ha en flott dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tosk anonym 12.28

 

Og sååå bra for deg mamman til w.. =) Flott lege du har! Ikke alle får den hjelpen de trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal søke om det pga at jeg har CP som gjør at jeg er delvis lam i begge armene og er døv på det ene øret.

 

Etter masse utredinger, jobbprøving og slit har de endelig forstått at jeg ikke kan jobbe.Og at det ikke finnes noe jobb til meg med så mye tilrettelegging jeg må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt går bra.

Søkte selv på uføretrygd for omtrent en måned siden og det er på en måte en tung beslutning. Mange har samme innstilling som tosken over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen følelsen. Det er litt bismak å ikke kunne stå i jobb, men samtidig deilig å få en avklaring på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ante jeg ikke, og jeg har vært innpå her rimelig lenge og "sett" deg ofte her. Tydlig at jeg er helt bortreist, hehe.

 

Håper det ordner seg for deg:-)

 

Hvordan går det mtp barna, trenger du mye hjelp eller klarer du deg selv? (sånn sett bort fra pappaen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :) Håper at prosessen går fort, og at du ikke trenger å vente i evigheter på grunn av papirpushing... NAV er et jævla møkkasystem (pardon my french) noen ganger; så det så altfor godt da faren min kom i den situasjonen at han ikke var istand til å jobbe lenger.

Men det ordna seg til slutt, men det var først da han flytta til en mindre kommune... NAV i Oslo var rett og slett sjanseløse i hans tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kall meg for tosk 12.29. Helt utrolig kor frekk mange tørr å være på denne anonyme forumen her!!! Det var ett vanlig spørsmål. Mange som prøver seg på å få uføretrygd uten at dem har rett på det!!!! En kan jo ikke være glad for noe sånt!! Min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan jeg kalle deg tosk... Og om du syns jeg er frekk som skriver det..så kan du stille deg spørsmålstegn ved hvor frekk jeg syns DU er...

 

Det første du spør om.., og hentyder til er at hun ikke ORKER å jobbe for pengene..siden hun er så glad....

 

De fleste på uføretrygd er vel ikke GLAD FOR det fordi de ikke gidder å jobbe? Det handler jo om en lang kamp med ulike instanser for å få den hjelpen man har behov for.. det handler som oftest om at man ikke KAN jobbe..som mamman til W selv sier her...

 

Og for det andre så signerer du med anonym... Om spørsmålet ditt var seriøst og reelt.. så kan du vel signere med nick.... ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig kjedelig og ikke kunne jobbe, er helst det jeg vil, men jeg må være realistisk og for meg er det best å bli uføretrygdet.

 

Jeg har prøvd å jobbe siden jeg var 16 år og det funker i 2 mnd så får jeg enten sparken eller blir sykemeldt.

 

Og nå som jeg blir ufør kan jeg senke skuldrene, og er jeg heldig så sitter jeg i rullestol om 15 år og ikke om 6 år ...

 

Jeg klarer mye selv, men ting tar lang tid, jeg bruker feks 3 timer fra jeg står opp til William er i bhg.

 

Jeg sliter med ting som for mange andre er en selvfølge som feks ta tøyet fra vaskemaskinen til tørketrommelen, røre i en gryte, piske egg, bære Ailo, bære varer fra butikken. det koster meg ganske mye krefter.

 

Jeg ser helt normal ut, eneste er at jeg kan se full ut pga at jeg har dårlig balanse.

 

Formen min svinger mye, en dag kan jeg være veldig god form og klare mye, andre dager klarer jeg ingenting.

 

Det er vansklig å leve med en sykdom som ikke syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 12.50

 

Hehehehehehehehehehehehehehehe :D Du blir da irritert da... Har du ingen andre ting å irritere deg over?? Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man vel ikke høre tonefall i en tekst skrevet på bim... Så at jeg er irritert kan man bare anta..

 

Men ja.. jeg blir irritert over slike uttalelser.. har selv nære og kjære som sliter mht uførhet.. og jeg virkelig hater at folk skal stille spørsmålstegn ved deres evner..eller om de ORKER eller GIDDER å arbeide....

 

Og akkurat nå hadde jeg ingen andre ting å irritere meg over gitt... =)

 

Og det var deilig gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er det noen som kvalifiserer til å bli kalt "tosk" her, så er det deg! Du starta med frekkheter, forvent frekkheter tilbake, tosk! Sådär!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide da, og lykke til!!:)

Synes det er dumt at noen får uføre veldig lett som egentlig ikke feiler noe men de som virkelig feiler noe (slik som deg og har grunn) må vente lenge.

krysser fingrene for deg at prossesen går raskt!!L:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du egentlig vil være frisk og jobbe, men etter en lang prossess og sykdom får du nå uføretrygd og kan slå deg til ro med det?

Kjenner deg ikke og mulig at innlegget kan misforstås, men jeg skjønner deg :) Jippi! En fin dag til deg også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo såååå lukrativt, greit og ukomplisert å gå på både AAP og uføretrygd, så det er sikkert mange som gjør det fordi de ikke gidder arbeide og ikke fordi de MÅ....

 

At folk søker om dette fordi de ikke gidder arbeide synes jeg er en utrolig dum påstand som vitner om total uvitenhet....

 

Hilsen nav- ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Det er deilig å slippe å lure på om du har noe å leve for framover. Samtidig synes jeg at det er dumt at de uføre ikke får muligheten til å jobbe det de orker uten å miste trygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sikkert føles flott, er jo at får du det innvilget, så har du en trygghet. Du blir ikke rik, men du vet hva du har.

 

Går selv på aap på andre året, og det sliter jo å måtte "bevise" hele tiden at en ikke er arbeidsfør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og forstår lettelsen!

 

Du er helt klart en av dem som virkelig trenger uføretrygden, du! Det dumme er at det er så mange andre som ikke trenger den, men som vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...