Gå til innhold

Er det for enkelt å gå fra hverandre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at grunnen til flere skilsmisser er enkelt. Vi har muligheten og det er sosialt akseptert. Man klarer seg også økonomisk alene. Tror mye ligger her, men det hadde ikke skadet å tenke seg litt mer om før man går inn i ekteskapet. Man får også barn av skilte foreldre som nå er foreldre. De vil ha mye lettere for å gå fra hverandre. Det ser jeg i min omgangskrets. Prøv alt mener jeg, ikke bare gi opp. Tror mange forhold hadde fungert bra med mer kommunikasjon og gjerne litt rådgivning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI, det har blitt sånn fordi folk tror det skal være forelskelse i bildet hele tiden.Sex skal ha følelser, og har man ikke perfekt følelse for den andre til enhver tid, så er noe galt. Og da må man bare ut for å prøve lykken et annet sted.

Synd men sant. Vi har fått et samfunn hvor vi forventer at den andre stiller opp, uten at vi selv gir. Sånt blir det bare forfall av.

 

Hadde folk flest forstått at det er samarbeid, arbeid og mye jobbing som skal til for at forhold skal fungere, hadde flere holdt sammen. Kjærligheten består av 100% pågangsmot og "ståpåvilje" fra begges side.Ikke 50/50!

 

Ja, vi gir opp altfor lett. Ingen tvil. Mang ett ekteskap kunne vært reddet om man stoppet opp lit og var villig til å jobbe med problemene uansett årsak istedenfor å ta den lettvinte løsningen skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart går vi fra hverandre for fort. Tror mangt ett forhold og ekteskap kunne vært reddet om man ikke bare tok den lettvinte løsningen om å bryte opp. Tror det sitter mange der ute som angrer. Til dere som har problemer eller er i brudd. Prøv rådgivning og andre ting. Snakk sammen kommunikasjon er nøkkelen uansett. Ting kan være veldig vanskelig og vi klarer det sjeldent alene.

 

Hilsen ei som reddet sitt ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...