Gå til innhold

Noen som vil ta en titt på middagsmenyen jeg har laget, og gi meg noen tilbakemeldinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg ser dette litt kjedelig ut, men jeg er visst heller ikke særlig tradisjonell i matveien :-P

 

Hva med

-Chilli con carne (mild)

-Paella

-Lasagne

-Fyllt, glasert kylling

-ovnsbakt, glasert laks

-Wok

-Bif stroganof

-Indisk

-Spare ribs

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, flott meny med god og variert mat:-) Eneste jeg lurer på er om dere aldri har rester? Eller kaster dere maten som blir igjen? Ville kanskje satt av 1-2 dager i uka til restemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flottmeny HI. akkurat sånn mat som vi spiser her i familien. og når det kommer til rester som så mange spør om, så spiser som gjernest mannen opp det til kveldsmat etter nok en arbeidsøkt på ettermiddagen. blir fort lei av brødmat 3 ganger om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er visst veldig tradisjonelle og "kjedelige" i matveien =) Men det er slik type kost vi begge har vokst opp med, og dermed viderefører til våre barn. Sushi og blåskjell blir ikke helt i vår gate. Men, vi er selvfølgelig åpne for å prøve nye ting =) Tar imot alle tips med takk.

 

Og nei, vi er ikke over 50 selv om vi spiser denne typen mat ;p Faktisk ikke over 30 engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror godt er litt relativt her. Det smaker kjipt og lite. Husmannskost er kjedelig. Ikke akkurat mange og spennende smaker. Ingen over 70 spiser slikt av de jeg kjenner, denne maten er vel i ferd med å "dø" ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagsmenyen er etter min mening "helt grei", mye godt her og mye av det er jevnlig på vår meny også.

 

For at den skal bli "bra" i mine øyne, må det noen mindre justeringer til. Grøt hver lørdag blir litt for mye for min del, det er ikke middag i det hele tatt, rømmegrøt med tilbehør er festmat, risengrynsgrøt er i høyden dessert.

 

Dessuten synes jeg det er alt for mye farseprodukter i denne menyen, det kunne med fordel blitt byttet ut med rene kjøtt- og fiskeprodukter. En gang i uka er maks med farseprodukter, mener jeg.

 

Minst en av ukens fiskemiddager bør være av fet fisk, for å sikre at familien får nok omega-3 (i tillegg til fet fisk som pålegg et par ganger i uka).

 

Med disse små justeringene mener jeg du ville hatt en balansert og variert meny. Men som sagt, den er slettes ikke det verste du kan servere dette.

 

Ang mengden "husmannskost", jeg tror vi ligger på ca samme nivået. Vi spiser mer kyllingretter, og de er ofte asiatiskinspirerte, men basisen i kosten vår er moderne norsk. Potetball er en klassiker, intet mindre. Jeg kjenner ingen som ikke liker det, og de fleste her rundt om spiser det flere ganger i løpet av høsten og av og til ellers også. Hvor gammeldags maten er kommer helt an på tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, flytter gjerne inn t dere jeg ;p Kopierer ihvertfall menyen din. Etpar ting må jeg dessverre bytte ut pga allergier hos barna,men yammy-for en meny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...