Gå til innhold

Jeg blir kvalm og dårlig av at vi skattebetalere må betale for terroren som ble utført 22 juli:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå skal skattene økes og ting fjernes, bl.annet særfradrag for store sykdomsutgifter og det skal vi som den vanlige nordmann betale for?? Nå sitter vel fyren og gliser i fengslet når han får denne informasjonen.

Beviser jo bare at den norske stat mener du og jeg har vært delaktig i denne operasjonen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld meg, men hvem skal ellers betale for den vanvittige velferden som finnes i dette landet? I USA må folk betale SELV når de blir syke, folk får KANSKJE 1 uke ferie om de har jobbet 6 dager i uka i 3 år på samme arbeidsplass, og barselpermisjonen er 3 uker lang før babyen må på babycare (det er derfor 99% av amerikanske babyer får flaskemelk fra fødsel av - mor kan jo ikke være hjemme). Og USA ses også på som et i-land.

 

Jeg betaler GLADELIG skatten min!! Men hadde glatt betalt enda mer for å rote rundt i landet her og sparke frem alle som svindler til seg uføretrygd, friske unge folk som går på arbeidsledighetstrygd (har selv jobba som pleiemedhjelper og kjk-hjelp på sykehjem, det klarer ALLE friske!!), og mødre som svinler til seg eneforsørgerbidrag når hun bor sammen med barnefar. Råtne egg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 08:42. Hadde vi ikke hatt så mange trygdesvindlere, skattesnytere og bidragssvindlere i det landet her, så kunne faktisk samtlige i landet ha betalt halvparten så mye skatt. Det er surt for oss som jobber og betaler vår skatt. Men tragedien etter 22. juli koster tonnevis med penger; barn har traumer resten av livet, Utøya skal gjenoppbygges osv. Men -

 

Skatten til 1,5 mill arbeidstagere i landet her går kun med til å drive NAV sine utbetalinger, og SÅ forferdelig er ikke det landet her at halvparten av folk mellom 18-67 år blir sjuke og ikke klarer å jobbe!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:42, du må jo forstå at dette vedtaket kommer til å gå utover svært mange i en gruppe som allerede nå er skadelidende. Tyder på at verken du eller noen i din familie har hatt store utgifter i forbindelse med sykdom som de ikke maktet å betale. Hvorfor skal rike folk som Fredriksen og Co la være å betale et rødt øre i skatt, samtidig som unge uføre med store sykdomsutgifter må koke havregrøt til middag 5 dager i uka fordi de plutselig ikke får dekt utgiftene sine ved sykdom?

 

Vedder på at flere lar være å kjøpe og ta nødvendig medisin, og at det går utover helsa til disse folkene, ergo blir det flere sykmeldinger og uføretrygde fordi de prioriterer mat og minste levestandard fremfor kjøp av medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av årsakene til at folk reagerer, er at medisiner er fryktelig dyrt i Norge. Noe av årsaken tror jeg er at det er overadministrering av medisiner. De skal først godkjennes i produksjon, så skal legen skrive ut resept, så skal resepten OG medisinen godkjennes av farmasøyt på apoteket, pluss at assistent forestår salget. Hadde det vært mindre administrasjonstull, så hadde medisinene også vært billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

08:42 her. Har ingen med mye sykdom i familien, men har ei tante som svindler til seg 100 % uføretrygd. Hun er i full fart hver dag; steller dyra på gården, oppdrar to unger, osv osv. Og får utbetalt 17 000 blanke kroner netto hver måned.

 

Det er SLIKE folk som har skylda for slike tiltak staten nå setter i gang, ikke de som faktisk jobber, betaler sin skatt og drifter denne velferdsstaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min går på svindyre medisiner som det må søkes om refusjonsfritak for hvert år siden ikke disse medisinene kan skrives ut på blå resept. En eske med 100 tbl koster vel nesten 9000 kroner:( Men nå har både mamma og pappa gode jobber og har uansett økonomi til og betale denne medisinen, men de som ikke har økonomi til denne og ikke får den refundert får jo dårligere levestandard bl.annet.

 

Er jo mange som er uføre av både sykdom og ulykke og mange har dessverre ikke den ressursen til og starte kamp mot staten og rettighetene sine.

Dere burde sett Brennpunkt på Nrk på tirsdag, ble virkelig rystet over nav og mange av folkene som jobber der:( Dersom dere vil se programmet kan dere se det gratis på nrk web tv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette måtte vi jo være forberdet på! Ærlig talt, hvem skulle ellers betale? Kan legge til at sannsynligheten for att det offentlige tilbudet på alt annet enn polititjenester også blir dårligere, er mer enn stor. Venter på fasit klokken ti.

 

Og må også påpeke at ingen egentlig behøver å gå uten nødvendig medisin i Norge, det er en proioriteringssak. Ikke som i Bolivia der de skyter familiemedlemmer som har blitt bitt av rabieshunder fordi de ikke har mulighet verken til å vaksinere eller kjøpe medisiner til dem.

 

Det er faktisk sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:42 igjen her.

 

Friske folk som dasser hjemme på ledighetstrygd fordi de ikke får "drømmejobben" i en alder av 20-30 år, bør være med å ta skylden for at de syke nå får svi enda mer. Kom dere ut i jobb (sykehjem, vaskehjelp) og betal skatten deres istedenfor åp sitte på ræva og motta trygd, slik at vi får penger til å ta vare på de som VIRKELIG trenger det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, i Norge får ikke enkelte kreftpasienter behandling som ikke er godkjent av norsk legeforening, men kan gjennomføres i Tyskland, USA osv - man må betale for alt selv, noe som kan komme opp i millionbeløp - hvis man vil ha sjanse til å overleve. Her får man beskjed om at behandlingen ikke er godkjent, og man blir sendt hjem for å dø.

 

Har du, 08:51, aldri sett fattige med råtne tenner, kronisk hoste og andre plager som lett kunne kureres med medisiner, men som de det gjelder ikke har råd til? Selvfølgelig er det ikke prioriteringssak for alle her i Norge! Samme som at man har eldre som fryser ihjel om vinteren fordi de ikke har råd til strømregning, unge som ikke har råd til å spise mer enn 2 måltider per dag, så finnes det folk som ikke har råd til dyre medisiner, når det ikke finnes billigere alternativer. Hvorfor tror du man har fretex, suppekjøkken og andre ting tiltenkt fattige i Norge, som faktisk brukes av en del folk? Bruker folk disse ordningene fordi de ikke gidder å bruke penger på å kjøpe nye klær eller lage egen mat? Don't think so.

 

Blir utrolig provosert av slike som anonym 08:51, som sitter der med OK lønn og har skylapper foran øyne, og tror at alle i Norge er rike. Wake up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:42 - nå var det ikke snakk i denne tråden om at det er synd på snyltere. Det var snakk om at det er en ressurssvak gruppe denne nye ordningen går HARDT utover! Du sier selv at du ikke har noen i din nærmeste familie med store sykdomsutgifter. Så du har dessverre ingen erfaring med å oppleve at en av dine nærmeste får inkassosaker på strøm, husleie etx fordi de må ut med mange tusen i medisinutgifter hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gi 22 juli skylden for at andre mister fradragene sine. Er det rett det du sier, så er det politikernes feil at de skjærer ned på slike ting. Og trasig er det.

Pengene kommer fra samme kasse okke som.

Men at vi fikk denne idioten kan ikke belemres noen. Og er enig med det 08.42 sier. Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av årsaken til at medisiner er svært kostbare ligger i at de har en vei fra forskningsstadiet til markedet som er veldig mye lenger enn for mange andre produktgrupper.

 

Det er svært ressurskrevende mtp forskning, uttesting og prøving av medisiner - det tar gjerne ti år før man tjener en eneste krone. Derfor må utviklingsselskapene ta rimelig godt betalt for det ferdige produktet. (Og så slenger de store farmasiinnkjøperne på en fin inntjening!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.51 her: Jeg har faktisk vokst opp langt under fattigdomsgrensen, men jeg mener likevel det jeg skriver: I Norge HAR vi et valg, i forhold til andre fattige i verden.

 

Der imot vil jeg si at jeg slett ikke synes Norge er verdens beste land å leve i og at ressursene er feil fordelt her.

 

men det er en grunn til at fattige fra andre deler av verden ser Norge som et paradis, og at historiene om at man kan komme til Norge og bare få utbetalt penger uten å gjøre noe, florerer: Vil du snylte, så kan du. Det kan du som regel ikke i andre land (unntatt Sverige og Danmark som har omtrent samme nisseluenaivitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 08:59

 

Jeg har aldri skrevet at det ikke er tragisk og forferdelig for de syke som nå mister rettighetene sine, kan du peke ut for meg hvor jeg skrev det?

 

Det jeg snakker om er faktisk løsningen, slik at de syke kan få det de trenger!! Det hjelper ikke å sitte og klage og gråte, man må se HVORFOR det har blitt sånn.

 

Dersom alle snylterne i landet hadde tatt seg sammen og gått ut i jobb istedenfor å svindle seg til uførepensjon slik som min tante gjør, tatt seg en lavstatusjobb istedenfor å motta arbeidsledighetstrygd fordi drømmejobben ikke er ledig, eller meldt samflytting med sambo og mista det eneforsørgerbidraget de IKKE har rett på, så hadde det frigjort titalls, kanskje hundretalls av millioner årlig som kunne ha blitt brukt for å hjelpe de sykeste.

 

Hilsen 08:42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som står utenfor suppevogner er narkomane og alkoholikere. De valgte den veien for en del år tilbake. Mer moro å feste både fredag, lørdag OG søndag, og jammen ikke mandag også. De var egoister når de startet og fikk ikke det livet de ønsket pga valgene. (Selvfølgelig med flere unntak, men kjernen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:51, jeg kommer også fra et annet land. Og har aldri opplevd å bli avvist på legevakta, å ikke få medisinsk hjelp eller å måtte bruke 2/3 av lønna på medisiner der jeg kommer fra. Selv om det blir definert som fattig land. Man plusser bare ikke så vanvittig masse gebyrer på absolutt alt der som man gjør her i Norge, slik at ting blir dyrt. Vi har for eksempel godt utviklet offentlig transport, noe man ikke kan si om Oslo-banen der annethvert tog blir innstilt så man ikke rekker jobben, og man må krangle for å få billettpengene tilbake.

 

Det er utrolig mye som fungerer optimalt her til lands, men den politikken som blir drevet nå, med gebyrkåt regjering som vil legge ned mesteparten av politi og helsevesen i distriktene, og gi mest mulig støtte til Oslo, er ikke noe bra i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjed mye når det gjelder medisinsk forskning de siste 50 årene. I dag har vi funnet metoder for å redde eller utsette døden for veldig mange som det for noen tiår siden ikke var mulig å redde. Problemet er at mange av disse behandlingene er ekstremt resurskrevende. Det går både på at medisiner og utstyr er veldig duyrt og at det krever mange leger, sykepleiere og annet helsepersonell. Vi er nåi den situasjonen at vi er nødt til å gjøre prioriteringer. Vi kan ikke bruke 50 millioner på å utsette døden til et menneske med 3 mnd selv om det hadde være mulig. Spørsmålene er bare hvor grensen skal gå, hvem som skal få hvilken behandling og hvordan avgjørelsene skal tas. Det er vansklige spørsmål, men vi er faktisk nødt til å gjøre disse prioriteringene.

 

At staten må ta store deler av utgiftene etter angrepet på Utøya og regjeringskvartalet er en selfølge. ABB har ikke disse midlene og hvem andre skulle betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:42, det er ikke noe som heter eneforsørgerbidrag. Jeg tviler STERKT på at folk gidder å daffe hjemme og motta arbeidsledighetstrygd (noe de heller ikke kan gjør ubegrenset, siden de kan bli plassert i en jobb og mister pengene hvis de takker nei), istedet for å ha en jobb å gå til. Det er ikke SÅ mange nordmenn med dårlig arbeidsmoral, og det er ikke så artig å gå hjemme og ikke ha noe å gjøre. De fleste melder også fra om sammenflytting siden de da får 2 inntekter, og ikke har behovet for ekstra barnetrygd ol lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig at veiene faller fra hverandre, sykehus, pleiehjem, eldrehjem og skoler forfaller og har dårlige tilbud, samtidig som vi pøser ut milliarder til korrupte regimer rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 09:17

 

Jeg kjenner 2 mødre som mottar dobbel barnetrygd selv om de bor sammen med far. Jeg er NEPPE den eneste som kjenner slike svindlere

 

Og mormoren min var arbeidsdyktig de siste 10 årene før hun begynte å motta pensjon, men ble vant til å gå hjemme; terskelen for å gå tilbake i jobb ble bare høyere og høyere. Hun ble uføretrygdet i starten av 50-årene sine pga ryggen, men 5 år senere gikk hun ukentlige fotturer i fjellet, drev mye med bærplukking, vasket huset selv osv. Hun er neppe den eneste!!

 

Hilsen 08:42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også like overrasket som deg, 09:21. Jeg kommer selv fra et østeuropeisk land der man ikke betaler så mye i skatt (men der lønningene også er lave), og vi har akkurat de samme problemene (hvis ikke mindre problemer enn Norge) med sykehus, eldrehjem, veier, skoler osv. problemer er at her til lands kan man jobbe som lege, lærer eller i administrasjonen og motta masse penger for å sitte på rævva og ikke gjøre noen ting, mens der jeg kommer fra får man sparken på dagen hvis man ikke yter slik man skal. Kanskje hvis leger, kommunale ansatte og andre som ikke gidder å hjelpe pasientene fikk sparken, hadde deres kolleger begynt å gjøre jobben sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Men vet du hva? til og med skikkelige fattige land gir bort masse penger til andre land! Fikk litt sjokk når jeg leste det.

 

Diplomati! Å være på godfot med resten av verden. Er du snill med andre er andre snill med deg.

Det er mye vi ikke har peiling på, vi synser mye her vi sitter i sofaen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:42, hvilke arbeidsplasser som gidder å ansette 50-åringer med dårlig rygg? Kom med et eksempel på "lavstatusjobb" som du fint kaller det, som denne dama kunne ta? Når jobber som hjelpepleier, butikkmedarbeider og vaskehjelp automatisk utgår?

De fleste må vel vaske huset sitt, hvordan ellers skulle det se ut hjemme? Jeg gjør husarbeid selv om jeg er dausjuk med høy feber og vondt i hele kroppen, siden barna må ha mat, rene klær, huset må vaskes osv. Ingen fritar meg for disse oppgavene eller gjør dem for meg.

Å gå fotturer i fjellet kan være bra for ryggen. btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...