Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #26 Skrevet 5. oktober 2011 Hva med kopper? Arr livet ut. Huden ødelagt...... Livet ut.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #28 Skrevet 5. oktober 2011 HI hva gjør man hvis barnet reagerer på vaksinen? jeg ofrer ikke liv og helse på et vaksinasjonsprogram. Min morfar reagerte på vaksiner, tanten min reagerte på vaksiner, min bror reagerte på vaksiner, JEG reagerer på vaksiner og faren til barnet kjenner jeg ikke til hva som ligger der. Burde jeg ta sjansen på å få sprøytet inn i ungen noe som kan fungere som gift i verste fall, eller ta sjansen på barnesykdommene?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #29 Skrevet 5. oktober 2011 Kjære HI, jeg forstår din frustrasjon, men akkurat som du gjør alt for at ditt barn skal holde seg sunn og frisk gjør jeg det samme for mitt barn. Lillemann har tatt mange vaksiner, men ikke f.eks. MMR (kun en annen spesifik for Meslinger!). Jeg risikerer ikke mitt barns helse med tanke på at det muligens kan smitte et helsemessig svakere barn..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #30 Skrevet 5. oktober 2011 Uansett hva folk velger, så er jeg glad for at barnet mitt tok alle vaksinene som han skulle da han var baby.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #31 Skrevet 5. oktober 2011 Motsier du deg ikke litt selv nå HI? om ditt barn er vaksinert, så spiller det vel ingen rolle om andres barn er syke?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #32 Skrevet 5. oktober 2011 Og atter en gang så er det barna som skal beskytte hele samfunnet. Vi voksne flyter på barna våres. dette har jeg fått bekreftet fra folkehelseinstitutet. hv med å begynne i andre enden? hva med å få voksne mennesker over 25 år til å revaksinere seg. blir helt merkelig når folk er redd for de 5% av barn som ikke er vaksinerte, når 80% av den voksne befolkningen ikke lenger har beskyttelse og er potensielle smittebærere.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #33 Skrevet 5. oktober 2011 Ut fra kommentarene til mange her, så virker det som om det er mange synsere her og ikke så mange som virkelig har satt seg inn i forskning både for og mot vaksiner.... Jeg opplevde å bli akutt nærsynt umiddelbart etter en vaksine, en venninne fikk også akutt nærsynthet etter vaksine som voksen, samme venninne har fått bekreftet av hudlege at det var sansynlig samme vaksine som var skyld i hudkreften hun fikk rett etterpå. Søsteren til en annen venninne døde under et døgn etter at hun fikk sin vaksine - av samme sykdom som hun fikk vaksine mot... men offisielt har ingen dødd av denne sykdommen i Norge iflg statistikker. I min jobb har jeg sett mange, mange bivirkninger av vaksiner, som legene ikke har villet melde inn. Jeg har lest forskningsmateriale både for og mot vaksiner, lest statistikker over når sykdommer har gått ned i antall tilfeller sett ift når vaksinene ble innført (tallene er staters egne, men "offentliggjøres" ikke). Jeg har satt meg inn i legemiddelindustriens kontakter ift who og innkjøpsordninger til ulike land og prosedyrene. Jeg er trygg på at jeg tar riktig valg når jeg velger å IKKE vaksinere mine barn. Jeg vil ikke med viten og vilje utsette mine barn for noe jeg ikke vet konsekvensen av. MEN, jeg kritiserer ikke de som tar vaksiner selv eller som velger å vaksinere barna sine. Dette er personlige valg og valg over egen kropp som jeg mener den enkelte må ta selv. Om mine barn skulle ønske vaksiner som voksne så er det deres valg, men da har de også et immunforsvar som er bedre rustet til det. Dere som skriver at dere har barn som er for syke til å ta vaksiner - er ikke det et tankekors i seg selv - at man skal tilføre friske barn noe som blir ansett å være for farlig for syke barn? (mener ikke å være spydig!) Friske barn kan også bli syke av vaksiner. Problemet er at man vet ikke på forhånd hvem som ikke tåler det. Når vaksinen er satt er det for sent å angre. Jeg vil ikke angre. Jeg er klar over risikoen, men anser den for betydelig mindre enn bivirkninger av vaksinene. Men det er mitt syn, og jeg respekterer at andre har andre syn... Ser at HI's spørsmål er om "dere ikke tenker på konsekvensene deres valg kan ha på andre?". Jo, jeg tenker på det, har vurdert det, men jeg er ikke villig til å la mine barn bevisst utsettes for det jeg anser som en risiko for deres helse! Vi er alle foreldre som bare ønsker det beste for våre barn...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #35 Skrevet 5. oktober 2011 Enig, men skjønner ikke helt setningen om at sykdommer har gått ned i antall tilfeller, og at det finnes statlig informasjon om det som blir holdt skjult. Blowing the whistle on Big Pharma: http://www.youtube.com/watch?v=FaL4QYlWwgI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #36 Skrevet 5. oktober 2011 Er enig med deg 23:32 Jeg har nettopp kranglet med en helsesøster ang. vaksine. jeg vil avvente for jeg selv har blitt sengeliggende med høy feber av ei vaksine. Fikk slengt til bake: jeg har 25 års erfaring og aldri opplevd at noen har reagert på vaksinen. Man følte seg veldig trygg på at hun skulle sette to vaksiner, en i hver fot... jadda
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #37 Skrevet 6. oktober 2011 De har i senere tid funnet ut at flere av de som fikk og døde av polio, ikke hadde polio, men den nær beslektet guillan barret syndrom. Den er det ingen vaksine mot, men en kan få den etter en vaksine. Vi vaksinerer barna, men ligger etter skjema. MMR vakinen skal de ikke ha.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #38 Skrevet 6. oktober 2011 Leste om HIB lenger opp, det er vel den mildeste vaksinen. HIB kan gi varig hjerneskade, så selv jeg som er skeptisk er for den vaksinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå