Gå til innhold

Folk har gått fra forstanden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

10.44 her: Det forstår jeg godt. Men jeg vil bare vise at det finnes muligheter.

Og Ja, jeg har en mann som hjelper til... på nivå med de fleste menn, tror jeg, altså når han får beskjed om hva han skal gjøre....

Tomt har vi skaffet oss med dette for øyet, jobbet frem mot det.

Jeg er ikke fanatiker, bare så det er sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10.34 her: det forstår jeg godt. Du får gi tipsene videre til han som lager maten!!! :-)

Skrevet

Jeg har faktisk lagt leverpostei en gang. Ble kjempe vellykka. Og var gøy å lage. Fant en enkel oppskrift på nettet. Ble også kjempe godt.

Men det er noe jeg bare kommer til å lage en gang i blant, for er ikke så flink på kjøkkenet. Hele kjøkkenet så bomba ut da jeg var ferdig.

Men skal nok lage det flere ganger.

Skrevet

Nei.. Mennesker har vent til hjernen med å leve på sukker. Hjernen fungerer best på fett. Dette viser både gammel og ny forskning.

Fra naturen sin side, skulle mennesker her i nord bare spise karbohydrater (sukker) for å øke fettlagrene før vinteren. Dette gjorde mennesket ved å spise bær som var tilgjengelig på høsten. Vinter, vår og sommer baserte mennesket seg på jakt, og spiste da helst de mest fettrike delene av dyret (mest næringsrikt).

Hver vår var mennesket altså slankt igjen, og holdt seg sånn til høsten kom på nytt.

Skrevet

Vi skal slutte og spise vi..Dagbladet har jo oppslag i dag om hvor farlig "sundt" sukker egentlig er.....Altså fra frukt og andre matvarer som har NATURLIGE karbohydrater i seg...

Tror at en eller annen misforsod da det ble sagt at for mye sukker ikke er bra...Det er vel TILSATT RAFFINERT sukker man bør tenke på...I melk, frukt, korn så er det mye karbhohydrater i form av stivelser og fruktsukker....Man kan liksom ikke "plukke" ut det sukkeret heller...Men hva man kan tenke på er hva som er tilsatt sukker..Det er kun 1 eller 2 typer brunost som er TILSATT sukker, resten er søt av melkesukker..Yoghurt er sjelden tislatt raffinert sukker, men inneholder melkesukker og sukker fra frukt....I så måte så kan det være mer sukker i makrell i tomat og i kaviar...Fordi det eneste sukkeret der e rtilsatt RAFFINERT sukker, og ergo "farligere" enn brunost og yoghurt.....I ulike sjokopålegg er det vel tilsatt sukker, men ikke alltid mer raffinert sukker enn i kaviar, da mye der også er fra melk og kakaobønner.....

Nei, ta tilbake normalt, norsk kosthold, og røre nok på seg så stabiliserer man seg selv...Mtp vekt...Det er ikke MATEN sin skyld eller enkeltmatvarer som gjør at vi blir feit, det er MENGDE mat, og aktivitetsnivået vårt....Det er så enkelt og skylde på det vi putter i munnen, men sannheten er at vi putter det der selv...Og det er vi selv som bestemmer om vi vil finne måter og røre oss på slik at vi BRUKER OPP det vi spiser,- og ikke lagrer det i kroppen..EN dag på sofaen krever ikke mer enn tre-fire bananer og et glass melk, så har man dekt sitt energibehod den dagen..Er noe og tenke på for kontorrotter (som meg selv) som bare setter seg i sofaen og blir der etter endt arbeidsdag......Halvtime fysisk aktivitet er IKKE nok da,- en time er også for lite....En time trening og et par timer med husarbeid,- DA kan man begynne og nærme seg "Normal" bruk av kroppen i forhold til hva den er bygd for....

Skrevet

Jeg lever etter en regel: Alt med måte!

Skrevet

10.34 Har du lyst til å flytte hjem til meg for å lære meg opp? Eller kan jeg komme til deg som lærling i noen måneders tid??:-D Vææææær så snill!

Supert at du lager så mye selv! Veldig supert for barna også¨! Du inspirerte meg nå, kanskje jeg også skulle begynt med selvlagde pålegg:-) Har også tilgang til gratis kjøtt som jeg muligens kunne lagt kjøttpålegg av.

Kan ikke du legge ut oppskrifter på egen tråd? Veldig interessert i det, særlig på salatene:-)

Skrevet

Svar til 11.23.

Det verste vrøvlet jeg hører er mennesker som argumenterer med "fra naturens side", akkurat som det er ønskelig at vi skal tilbake til den gangen naturen bestemte.

Dersom naturen skulle få bestemme så skulle vi vært død 40 år gamle uten tenner, dersom vi var så heldig at vi hadde overlevd barnefødsler. Du må gjerne ønske deg tilbake dit, men de fleste av oss er faktisk fornøyd med velstand og medisinske framskritt som gjør at vi lever lengre og det jeg vil påstå i stor grad er kvalitetsmessig bedre liv enn det som var tilfellet da naturen fikk bestemme.

At det er mulig å argumentere med at det er sunt med bær bare om høsten, fordi det er da de er tilgjengelig i naturen faller jo totalt på sin egen urimelighet.

Rister oppgitt på hodet.

Skrevet

Jo, det er klart jeg kan det! Det meste er forresten egentlig veldig enkelt, og finnes i de fleste standard kokebøker.

Men vil ikke en slik tråd forsvinne veldig fort?

Tilgang til gratis kjøtt er jo en fantastisk mulighet!

Skrevet

Jaja, tidligere trodde folk jorden var flat! Selv om ting endres, betyr det ikke nødvendigvis at det er i feil retning.

Nugatti har forøvrig ALDRI vært sunt!

Skrevet

10.48.

Jeg er så enig, så enig. Alt hysteriet (ja, jeg kaller det hysteri) omkring mat ser jeg på som et symptom på velferdsstaten,og hvor godt vi har det i dette landet. Synes også det er etisk forkastelig, usolidarisk og egoistisk at vi i Norge skal spise lavkarbo (det betyr flere husdyr må til for å mette), når store deler av verden sulter. Korn og ris kan dyrkes og spises direkte, og metter flere i verden enn animalske produkter gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...