Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Kan jeg løpe en 30 min tur etter barna er lagt? Yngste på 2 sover mens eldste på 7 leser en bok på senga.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 a, hvis far er hjemme så. Hvis de er alene; nei.
Willy Wonka Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 her får du nok mange svar, men jeg hadde ikke gjort det!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville ikke gått fra min 11- og 6-åring en gang for 30 min. En 2-åring? Aldri. Få deg tredemølle.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Hvis du har noen andre i huset som kan se etter dem er det klart du kan det, men jeg ville ikke latt en toåring være alene med en syvåring. Jeg har selv en fem og en syvåring. På dagtid kan de være alene hjemme mens jeg løper meg en tur, men ikke om kvelden etter at de har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Mener du at en 2 åring og en 7 åring skal være alene hjemme?? På kvelden?? Det slår deg ikke at 7 åringen kan blir redd? Eller at 2 åringen kan våkne? Eller alt det andre som kan skje ...jeg lar ikke min 8 1/2 åring være hjemme alene så lenge engang jeg, og særlig ikke på kvelden!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Hadde barnet ditt vært 12år så JA. 7år og 2år?? nei
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Ehh nei. Hvis du absolutt må løpe så anfebaler jeg deg å kjøpe en tredemølle.
Gjest MMJ Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Ja, det kan du vel om du har noen voksne til å passe dem!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 7åringen blir ikke redd og 2 åringen har aldri våknet etter leggetid. Da ville jo ikke tanken streifet meg engang. Det er en grense for hvor gal jeg er;) Hi
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Så lenge du har noen til å passe ungene må du gjerne løpe en time også, om du klarer det. Å la en 2åring være hjemme alene med en 7åring er i beste fall tankeløst. Hva om det begynner å brenne, det blir innbrudd, 7åringen får en "lur" idé? Anbefaler deg å skaffe deg en zumba, pilates, yoga (el.lign) dvd, og trimme hjemme på stuegulvet om du ikke har noen som kan passe ungene mens du er ute.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 ja, om du løper rett på utsiden,en halv times tid så, men om du skal løpe langt vekk, nei......
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Det er ikke snakk om hvorvidt 7 åringen blir redd eller ikke. Det er snakk om hvem som skal håndtere situasjonen DERSOM noe oppstår. Man kan ikke regne med at en 7 åring klarer å redde ut en 2 åring og kontakte hjelp dersom det begynner å brenne (f.eks). Enn om en uærlig dørselger ringer på døra og 7 åringen lukker opp? I beste fall sitter du da med mange verdisaker færre.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Skulle ha løpt en kjapp tur med bikkja. Kan ikke det på tredemølle:( Hi
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Lurer på hvorfor hun over her mener at en 11åring og en 6åring ikke kan være hjemme alene, jeg. Og bare 30 minutter? Når jeg var 12 passa jeg kusinene mine, og da var yngste sånn ca 6-7 mnd gammel. Tidene forandrer seg, ja Jeg lar 7åringen og 4åringen være hjemme i 10 minutter alene hvis jeg er på butikken....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg passet søstra mi en kveld da jeg var 9 år gammel, og hun var 2. Vanligvis sov hun hele natten, ikke noe problem. Pappa og stemoren min var et eller annet sted, de skulle bare være borte en time. Jeg fikk noen beskjeder om hva jeg skulle gjøre i tilfelle noe skjedde, og så dro de, i den tro at alt kom til å gå bra. Etter noen minutter alene ble søsteren min syk og kastet opp. Jeg som 9-åring ante ikke hva jeg skulle gjøre. Søsteren min gråt etter moren sin og var nærmest hysterisk, og jeg klarte nesten ikke å løfte henne engang. I hvert fall ikke være en trygg voksenperson som kunne trøste og gjøre alt bedre. Hadde det begynt å brenne eller lignende er jeg ikke sikker på at jeg hadde fått henne med meg ut. Og hvis noen hadde brutt seg inn hadde jeg ikke hatt sjans til å gjøre motstand. Det tar ikke lang tid for katastrofen (eller noe mindre alvorlig) inntreffer. Jeg hadde aldri tatt sjansen på å la to så små barn være alene hjemme. Hunden din kan pisse på plenen, HI. Det går bra for én kveld.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 Det hadde jeg aaaaaaldri gjort! Har du ikke en nabojente i 15-16-17 års alderen som kan sitte en halvtimes tid, evt en nabo som bor nærme nok ti at du hvertfall kan gi en babycall slik at noen kan høre om en av de gråter? Synes det er veldig uansvarlig å gjøre dette . En hund kan også på tredemølle vet du. Og om ikke det er en løsning må du nesten kombinere det å ha unger å hund med å mosjonere alle mann alle samtidig - eller få en hundepasser som daglig kan gå med bikkja di. Selv om 2 åringen "aldri" våkner kan han gjøre det når han er syk - og noe kan skje. Er det noe du kan ha på samvittigheten for en halvtimes løpetur???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Hadde du ikke gått fra en 11 åring og en 6 åring i 30 min?? Er de aldri alene på dagtid heller?
MsPondus25 Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 Ja hvorfor ikke? Regner med du har lært 7 åringen hva han skal gjøre hvis 2 åringen blir syk, kaster opp, eller det begynner å brenne? Selvfølgelig kan du ikke det!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #21 Skrevet 4. oktober 2011 I halv åtte tiden ringte det på her i dag, 7-åringen åpnet og på utsiden sto en utlending med et kort i hånda og ting han ville selge i en stor bag. 7-åringen skjønte ikke bæret.... Om dette skulle skje når du er ute og løper, og det er en uærlig sjel som står på utsiden, hva da? Eller hva om en av ungene plutselig føler seg syk og kaster opp eller får mageknip og diare? For noen år siden ble en bekjent av meg påkjørt, på fortauet. En 16-åring hadde knabbet bilen til faren sin, mistet kontrollen og skar ut på fortauet og meiet ned en intetanende fotgjenger. Han ble hardt skadet og lå på sykehuset i flere måneder. Hvem titter inn til barna dine om du plutselig ligger bevisstløs på sykehuset? Man lar ganske enkelt ikke så små barn være alene!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #22 Skrevet 4. oktober 2011 Haddi ikke gjort det nei. Selv om det kun er for en halvtime, så kan det oppstå situasjoner du plutselig ikke er herre over. Som at du skader deg, og ikke kan løpe hjem igjen, uærlige folk ringer på dørklokka hjemme og skremmer vettet av 7 åringen din, etc. Mest sansynlig vil det gå bra, men bare tanken på ting som KAN oppstå, ville gjort at jeg lot vær.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #23 Skrevet 4. oktober 2011 Døra ville blitt låst. Ringeklokke har vi ikke. Jeg ville hatt mobil med i tilfelle jeg skadet ankelen. Tvilsomt at det skulle starte en brann de 30 min jeg var borte,det er jeg mer redd for på natta mens vi alle,og alle naboer sover. Dette var jo vanlig for 20 år siden, hvorfor er det så farlig nå? Vi bor ikke midt i byen,men i ett rolig tettsted utenfor en småby. Det er ingen kriminalitet her. Hi
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #24 Skrevet 4. oktober 2011 Nei, det er de ikke. 11-åringen er hjemme alene, men ikke 6-åringen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #25 Skrevet 4. oktober 2011 Hadde ikke gjort det med en toåring som sover. Hadde sikkert gått bra, men hadde ikke tatt sjansen. Tror ikke at noe farlig hadde skjedd, men hadde fått dårlig samvittighet om 2-åringen hadde våknet av f.eks mareritt og ingen voksenpersoner kom før 20 minutt. Jeg har investert i spinningsykkel, så jeg spinner etter at barna er lagt. Evt så trener jeg med rockering eller styrketrening. Så sparer jeg løpinga til mannen har kommet hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå