Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #26 Skrevet 2. oktober 2011 Har du husdyr Alva? Jeg må støvsuge minst annenhver dag, for at barna skal kunne være på gulvet og i møbler. Vi har ikke dyr i møblene, men hår havner overalt. I tillegg syns jeg ikke badet er rent nok etter 2-3 min, det tar minst 15 min å ta det kjapt. Så skal alt av hyller, overflater vaskes ordentlig en gang i uken. Bare dette tar 1 time i vårt hus. Kjøleskap må også tas. To maskiner med klær om dagen utgjør litt i uken. Sengetøy skal skiftes ukentlig. Putetrekk og tepper må vaskes. Osv osv... Det er forskjell på ett hus uten dyr, og ett med. Jeg ønsker å ha husdyr, og må derfor bruke mye tid på ett rent hjem. Det er selvvalgt, men tar fremdeles like mye tid.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. oktober 2011 #27 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har hatt katt (da vi hadde bare to barn), og vi støvsugde egentlig ikke så mye mer da enn nå. 15 min for å vaske badet kjapt? Hva i alle dager gjør du da? Beveger deg i slow motion? ;-) Og hvorfor vaske inne i alle hyller hver uke? Eller hele kjøleskapet? Uff, om det er slik dere holder på, så kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg ikke er mann og gift med en slik kvinne, hehe...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #28 Skrevet 2. oktober 2011 Nei, jeg har armaturer i krom, kan ikke bare tørke over med fille, må pusses. Hyllene blir også loddne;) har en husky og katt, litt mer pels på en polarhund... Kjøleskapet er rett og slett fordi jeg friker ut av gammel mat, og det da er enkelt å få ut det utløpte.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #29 Skrevet 2. oktober 2011 Det vil si 18,75 timer i uka, 2 timer og 40 minutter hver dag. Hos oss jobber begge to 100 %, og jeg kan si at den tiden vi bruker på husarbeid i løpet av en uke ikke er i nærheten av 18,75 timer en gang. Tviler på at det er så mye som halvparten av dette. Jeg synes det er naturlig at to partnere deler likt på husarbeidet, men bare hvis begge jobber like mye. Hvis du jobber halvparten så mye som mannen din, er det bare rett og rimelig at hoveddelen av husarbeidet faller på deg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #30 Skrevet 2. oktober 2011 mannen min har støv på hjernen. Han mener vi må vaske ned hele leiligheten vår før hver bidige helg. Og det er ikke vanelig helgevask det er snakk om, det er vasking av alle skap og skuring av golv osv. Han er utrolig pirkete og grundig, så det blir stort sett han som gjør det meste her i huset. I tillegg lager han alt av middagsmat o.l, så jeg får vell si han er en veldig "huslig" mann...jeg har ansvaret for klær og vanning av blomster, så det er vell ganske skeivt fordelt mellom oss.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #31 Skrevet 2. oktober 2011 Alva Dine barn drar kanskje ikke med seg sand i gangen, eller smuler ikke ved hvert måltid? Det gjør mine, gulvene MÅ støvsuges hver dag!! HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #32 Skrevet 2. oktober 2011 TIPS til dere som har barn som smuler og drasser med seg sand inn i gangen: Kjøp dere _kost og støvbrett_. Det har vi stående tilgengelig til enhver tid og det går veldig fort å koste opp etter barna.. :- ) Så slipper man å drasse med tung støvsuger og ledninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå