Gå til innhold

Ånei dette kunne jo virkelig ikke gått verre :( (kondom som sprakk)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kan vel ikke dømme henne for det er faktisk lov å ta abort i norge,selv om det kanskje hørtes lettvint ut!...... jeg måtte ta abort pga forskjellige grunner. Men det ble jo et valg jeg måtte ta. Ikke lettvint..

Mest bare vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lov. Men her så valgte hun faktisk å ta abort enn å ta angrepille, bare fordi hun har hørt så mange skrekkhistorier.

 

Det er det jeg reagerer mest på. Jeg har selv tatt abort og vet hvor vondt det gjorde. Det var fordi jeg hadde ikke noe valg. Mens HI hadde et valg. Blir provosert at slike innlegg som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare dele egen erfaring med deg HI

 

Vi brukte 2 år på å bli gravid med sønnen vår, når vi enderlig fikk bekreftet at jeg var blitt gravid, var det full jubel og ubeskrivelig glede!

Noen få uker etter fødsel bestemte vi oss for å prøve oss på sexlivet igjen, jeg hadde satt p-sprøyta en uke før det, så da var vi sikre.. Trodde vi.

6 uker etterpå satt jeg med positiv test i hendene, og vi følte det som om vi var kastet i 100 km/t rett inn i en murvegg. Vi klarte ikke å skulle ha en unge til nå, sønnen vår hadde krupp, gråt så og si hele natten. Jeg tok en abort, skulle jo være en "lett" sak, ta en kjemisk abort, og heller få unge nr 2 når det passet.

Joda, slik gikk det... på en måte.. Jeg tok pillene som stoppet utviklingen til embroyden, og det startet å blø ut dagen etter, greit nok det, enda jeg felte tårer for det jeg gjorde, så var vi enige i at dette var det beste for oss alle. Blødningene og smerten tok seg opp, så til de grader, blodet rant igjenom alt av bind og bleiene til sønnen vår, og smertene ble så uutholdelige at jeg lå sammenkrøpet på baderomsgulvet og skrek. Samboeren ringte legevakta, de sendte sykebil med det samme, for noe måtte jo være galt (da hadde det gått eto uker, blødningene av selve aborten var så og si stoppet, og ultralyd utført).. Da vi kom inn hadde jeg mistet bevisten, det ble konstantert at jeg hadde mistet for mye blod, og de ga bodoverføring ved inngangen. Etter yterligere sjekk, fant de rester av embroyde nr 2, som ikke var oppdaget ved ultralyd, men embroyden var blitt på str med e plomme, jeg hadde fått blødning i livmora, og sekken til embroyden hadde samlet det opp. Lang historie kort, jeg ble haste operert. Dette er 1 år siden, og nå sitter jeg med minimal sjanse for å bli gravid igjen, og angrer hver dag at eg tok aborten.

 

Jeg sier ikke dette for å skremme eller for å være "abort motstander".. Jeg vil bare få fortelle at det er ikke slik at alle aborter går like "smertefritt" for seg. Hadde kondomet sprukket, hadde jeg svelget en angrepille og heller holdt ut kvalme og uvelhet i travle dager.

 

Håper du slipper en abort, og siden du egentlig går på pilla, men glemte noen, så var det jo ansvarsfullt av dere å bruke kondom, dere har bare vært uheldige med bruken av den.. Jeg håper for di sin del, at du slipper å måtte vurdere en abort, at du ikke blir uønsket gravid. Når det gjelder det med kondombit som sitter igjen inne i deg, så kan det være sjanse for infeksjon, så du burde kanskje ringe legen og få en sjekk på mandag, så slipper det å gå for lenge med smerter og tull.

 

Resten av dere: alder spiller ingen rolle, om hi er ung, har hun lært, er hun noe eldre, har hun lært da også. Og om hun tar en angrepille eller abort er det da virkerlig opp til henne og samboeren/mannen, ikke dere. Vær heller til hjelp med råd og erfaringer, enn å slenge med leppa på den måten.. Skam dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, livet er jammen urettferdig for oss alle sammen :(

 

Jeg mistet min elskede lille gutt i magen i uke 21 i fjor, og klarer ikke å bli gravid igjen nå... Har prøvd det meste unntatt behandling...

 

Mens andre som faktisk bruker både p-piller og kondom blir gravide, for så å måtte ta abort...

 

Livet er jaggu ikke rettferdig...

 

Lykke til Hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg 20.16. Livet er urettferdig. De som ikke burde bli gravide blir det lett og dem som har fortjent det mest å bli gravid slit!! Ikke rettferdig det nei!

 

Men Hi om du er så redd for å bli dårlig av angrepillen, vet du igrunn hvor smertefullt det er å ta abort. Ihvertfall etter aborten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI HER

, skjønner ikke hvorfor du snakker om at livet er urettferdig?? Er jo ikke sikkert at jeg er blitt gravid engang!! Har jo ingenting med saken å gjøre.

 

Jeg er ikke FOR abort! Dere kjenner ikke meg og min livssituasjon, derfor velger jeg å IKKE bli gravid igjen, for det bare.. nei. Abort blir nok ingen enkel løsning for meg i det hele tatt, jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere da jeg ikke vet om jeg er gravid i det hele tatt enda!!

 

Og dere som synes jeg er direkte DUM som ikke tok angrepillen: Jeg tok en sjanse JA, men det er fordi jeg og mannen prøvde LENGE før jeg ble gravid, derfor TROR jeg ikke at jeg kommer til å bli gravid såå lett. Og hvis dere leser diskusjonen nøye, så hadde jeg rotet med p-pillene et par dager, men tatt alle piller etter det, tok pille samme dag samleie skjedde og to dager etter dette + ikveld. Så det kan jo hende at p-pillene hjelper selvom jeg rotet et par dager??

 

Takk for de som svarer på en forståelsesfull måte. Jeg har jo skrevet her fordi jeg er bekymret for hva som har skjedd, det er jo ikke sånn at jeg har VALGT denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI HER

 

Jeg er ikke FOR abort! Dere kjenner ikke meg og min livssituasjon, derfor velger jeg å IKKE bli gravid igjen, for det bare.. nei. Barnet jeg har, har det veldig bra, men det holder med ett barn nå. Abort blir nok ingen enkel løsning for meg i det hele tatt, jeg vet jo ikke hvordan jeg kommer til å reagere da jeg ikke vet om jeg er gravid i det hele tatt enda!!

 

Og dere som synes jeg er direkte DUM som ikke tok angrepillen: Jeg tok en sjanse JA, men det er fordi jeg og mannen prøvde LENGE før jeg ble gravid, derfor TROR jeg ikke at jeg kommer til å bli gravid såå lett. Og hvis dere leser diskusjonen nøye, så hadde jeg rotet med p-pillene et par dager, men tatt alle piller etter det, tok pille samme dag samleie skjedde og to dager etter dette + ikveld. Så det kan jo hende at p-pillene hjelper selvom jeg rotet et par dager??

 

Takk for de som svarer på en forståelsesfull måte. Jeg har jo skrevet her fordi jeg er bekymret for hva som har skjedd, det er jo ikke sånn at jeg har VALGT denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...