Gå til innhold

Lei av 22 juli... folkens, våkne!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke nok om det styret nå? Ja, det var tragisk, ja, det var helter, ja det var vondt, ja det var trist, ja det var en TRAGEDIE, men hallo! Norge, vakre Norge.. Stikk finger`n i jorda å se oss litt rundt!

 

Jeg mista 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NÆRE familiemeldlemmer på KORT tid... Brutalt og uten forvarsel... ingen som heiste flagget på halv stang for meg.

Hva med barna som sulter rundt omkring?

 

Det begynner å bli bra nå, de som har mistet noen i tragedien der bør få sørge i fred. media bør trekke seg unna, det som har skjedd har skjedd. snuten gjorde jobben sin på sitt beste... GUD, så lei jeg blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, lei hele greia allerede. Kommet på avstand for lenge siden. Og man har bare en gedigen rettsak igjen + sikkert anking, heltedådsmedaljer, flere skjebnehistorier, dokumentarer, film, osv ..blir aldri kvitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ingenting med enkeltsjebner å gjøre...men jeg skjønner jo deg HI...

Hadde jeg foreks mistet min mor, det værste mitt barn 22 juli på en annen måte så hadde jeg rett og slett ikke brydd meg litt om angrepene 22 juli..fordi det ikke hadde rammet meg personlig, og jeg da hadde hatt nok med å takle min egen sorg over å ha mistet noen!

 

MEN dette handler jo et samfunn som ble rammet...noe helt annet...enkelt sjebner skjer jo hver dag..betyr ikke at det IKKE er like alle...men når er det jo ikke hver dag folk bli henrettet som ville dyr heller da!! litt forsjell på det og en naturlig død spør du meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"... blir aldri kvitt dette."

???

 

Hva i all verden er det du mener, 21:54? Vi SKAL ALDRI bli kvitt 22. juli, vi SKAL ALDRI glemme, vi SKAL ALDRI bli likegyldige.

 

Akkurat som at vi overhodet ikke skal glemme 9. april 1940 eller 8. mai 1945 heller, i alle fall ikke dette hundreåret!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke hvorfor dette aldri må glemmes, HI?

 

Du skjønner kanskje ikke hvorfor vi ikke glemmer 2. verdenskrig, Holocoust, 9. april osv. heller?

 

Du skjønner ikke forskjellen på at enkeltpersoner dør i ulykker eller naturlig - og det at en haug med ungdummer blir henrettet av en massemorder, med vennene deres som vitner?

 

Du skjønner ikke at dette var et angrep som rammet hele samfunnet? Et angrep som ble forsvart politisk av massemorderen?

 

Du skjønner ikke hvilke debatter vi tar og må fortsette å ta i kjølvannet av dette?

 

Du skjønner ikke hvorfor poletiets innsats må granskes, slik at vi kan lære noe til en eventuell neste gang?

 

Du skjønner ikke at det er et hån mot de etterlatte om vi glemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som dør hver dag, dette er tragisk, MEN de er ikke hver dg hele Norge går i sorg!! har du glemt dine kjære kanskje?? NEI!! hva faen er de for noe, å si at en kan slutte å snakke å tenke på de?? jeg mistet en veninne, en nydeli jente der ute. vi skal ikke glemme, vi skla ikke slutte å snakke om de å vi skal fortsette å bry oss om hverandre!!! jeg synest de er br de ikke snakker like mye om de, men vi skal aldri glemme. denne dagen var norge i sorg, ikke bare enkeltpersoner, men HELE norge...

 

blir bare for dumt å si at de er nok nå...tenk deg litte gran om hi!! alle mistet noe den dagen, trodde jeg vertfall... respektløs er du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke glemme, og det blir ikke glemt.

Men, får oss som ikke har dette nært kan det bli vel mye om saken hele tiden.

Selv føler jeg at dette hendte for lenge siden, ikke kun to mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg HI. Det er kun 2 mnd siden det skjedde og det skal ikke glemmes! Du forventer at vi skal slutte å snakke om og bry oss om det verste som har rammet Norge siden 2.verdenskrig? Vi kommer ikke til å glemme eller slutte å snakke om det. Jeg mistet ingen nære, men jeg er et medmenneske og det går ikke lang tid mellom hver gang jeg tenker på alle de familiene som går igjennom et helvete nå. Ta deg ei bolle HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på det du prater på HI:

 

22juli var en terrorhandling, det rammet ikke bare de som mistet sine nære, det rammet hele landet.

Når terroren var et faktum, mistet hele norge sin uskyld, vi opplevde at hele Norge ble snudd på hodet på noen få timer bare.. Og ikke nok med at det var terrorhandling, men det var "en av våre egene" som gjorde det, og det er like viktig å få frem, denne gangen var det ikke muslimer på tokt, det var en nordmann som aksjonerte med et galskap, som truet hele landet vårt, som satte hele Norge på hodet iløpet av noen få timer.

Dette handler ikke bare om de som døde, de skal ikke glemmes, men det handlet like mye om at hele landet ble truet, og det politiske Norge ble truet, vi ble alle satt i en ny tilværelse av denne dagen, denne hendelsen.

 

Du burde virkerlig ta deg en grundig sjekk i speilet HI, for om du ikke forstår dette, så må du virkerlig mangle noe vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør Arnulf Øverlands ord til mine.

 

"Du skal ikke glemme så inderlig vel, den urett der ikke rammer deg selv"

 

Ikke så mange ord, men en setning vi alle bør lære oss og huske på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal ikke tåle så inderlig vel..."

 

Rett skal være rett...

 

Til HI: Jeg hører deg og forstår at du har lidd et stort tap også, men man kan ikke sammenligne enkeltskjebner som dør i sykdom, ulykker osv. med tidenes verste massemorder som slakter uskyldige barn på sommerleir foran øynene på vennene deres. Det mangler sidestykke i historien. Det var en politisk handling av et sykt sykt menneske med forvridde idèer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dette handler bare om de som er døde?Går det ann å være så snevret HI?

 

Det er mange grunner til å holde dette ved friskt minne.

 

Kjenner en av de overlevende, og enda han er i live, er en stor del av han død, han er totalt forandret, han har kontakt med psykolog daglig. Når vi er med han på noe (han må ha mange folk rundt seg hele tiden) så går han kun og speider etter skytere, helst på tak og teraser høyt oppe, bare for et tut av en bil, eller noen som går forbi han uten å gi forvarsel, så får han full panikk, har hendt ofte at han kaster seg ned bak trær, krakker osv for å gjemme seg for en skyter.. Det er ikke bare de som er døde som er savet, vi savner de som kom hjem til oss, for de vil aldri bli de samme igjen.

 

Du sammenligner død i din omkrets, med dette masse mordet, det er utenfor mitt fatte evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. juli må aldri glemmes, og er på langt nær utdebattert. Men jeg er enig i den forstand at jeg er lei av de daglige medieoppslagene om ABB og de samme historiene som fortelles igjen og igjen via media. Ny og viktig informasjon bør selvsagt formidles, men at de kverner de samme sakene om og om igjen i media begynner å bli litt utmattende for saken, merker jeg. Jeg undres om ikke de pårørende føler det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMM Skjønner at din egen sorg kommer i veien for å se det tragiske i 22.juli. Vi skal aldri glemme den datoen, den skal snakkes om skrives om og den skal huskes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på kanten dette innlegget...det er så jeg tror at du tuller?

 

22.juli er ikke no vi skal glemme.

Hvis du evnt.er lei,så må du styre unna mediedekninger,aviser,å nettet.

For det er viktig for de som er berørt av denne tragedien at det blir etterforsket ned til siste" hårstrå"..

 

Jeg tenker sånn at hvis de ungdommene måtte være på Utøya den dagen,å bli tvunget til å oppleve det de gjorde..jaget som dyr,skutt ned å drept! :(

Ja da skal ihvertfall JEG vise dem den æren at jeg får med meg det jeg kan av info. i ettertid!

De døde å etterlatte,skadede...fortjener at VI husker det som skjedde!

Det er det minste vi kan gjøre.

Så ikke kom å si at du er LEI!

Kjenner jeg blir så provosert at fy faa.. Jeg bruker IKKE å banne!

Det er ikke riktig å bruke ordet lei, om Utøya-tragedien!

Du trenger heller ikke å legge det her,det kan være noen som blir mer lei seg enn det du tror...

La de sørge ifred...hjertet mitt sørger med dem! Og ja jeg skal følge med alt som skjer med ABB framover, han skulle ikke hatt livets rett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kringsatt av fiender,

gå inn i din tid!

Under en blodig storm -

vi deg til strid!

 

 

 

Kanskje du spør i angst,

udekket, åpen:

hva skal jeg kjempe med

hva er mitt våpen?

 

 

 

Her er ditt vern mot vold,

her er ditt sverd:

troen på livet vårt,

menneskets verd.

 

 

 

For all vår fremtids skyld,

søk det og dyrk det,

dø om du må - men:

øk det og styrk det!

 

 

 

Stilt går granatenes

glidende bånd

Stans deres drift mot død

stans dem med ånd!

 

 

 

Krig er forakt for liv.

Fred er å skape.

Kast dine krefter inn:

døden skal tape!

 

 

 

Elsk og berik med drøm

alt stort som var!

Gå mot det ukjente

fravrist det svar.

 

 

 

Ubygde kraftverker,

ukjente stjerner.

Skap dem, med skånet livs

dristige hjerner!

 

 

 

Edelt er mennesket,

jorden er rik!

Finnes her nød og sult

skyldes det svik.

 

 

 

Knus det! I livets navn

skal urett falle.

Solskinn av brød og muld

eies av alle.

 

 

 

Da synker våpnene

maktesløs ned!

Skaper vi menneskeverd

skaper vi fred.

 

 

 

Den som med høyre arm

bærer en byrde,

dyr og umistelig,

kan ikke myrde.

 

 

 

Dette er løftet vårt

fra bror til bror:

vi vil bli gode mot

menskenes jord.

 

 

 

Vi vil ta vare på

skjønnheten, varmen

som om vi bar et barn

varsomt på armen

 

TIL UNGDOMMEN av Nordahl Grieg (1936)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som hogger på HI sin uttalelse. Merker det at dokke driter i om den personen har mistet 4 familie medlemer.

 

Det høres ut som dei 4 var ikkje under 22 juli saken, da driter vi i det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...