Gå til innhold

Navn til jenta i magen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi venter sannsynligvis ei jente til. Og også denne gangen er det veldig vanskelig å finne navn...

Har ei lita Siri fra før. Vi ønsker ikke dobbeltnavn, og barna får dessuten to etternavn (eller fars navn som mellomnavn og mitt etternavn).

 

Navnet skal helst være kort, greit, ikke behov for å stave, ikke noe som andre lurer på "hva sa du?", og tenker. "er det et navn?", normalt navn. Lett å uttale, raskt å si! Akkurat som Siri :)

Gjerne også norskt, eller nordisk. Helst ikke "motenavn", 10 på topp-navn.

 

Her er noen forslag:

Pia

Sofie

Liv

Lise

Mari

Selma

Vivi

Magni

 

Hva synest du? Har du andre forslag?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart selma av dine forslag, men hvis det var mine barn, ville hun hett Sanna:)

Skrevet

Liker Liv veldig godt. Nydelig navn:)

 

Mari er også fint, men kanskje litt likt Siri. Hva med Marte eller Eline?

Skrevet

Enig med h*n over her, Selma er det beste av dine forslag...Jeg ville nok godt for Sine/a

Skrevet

Jeg likte også Sanna eller helst Sanne:)

Skrevet

He, he, fine navn det også, så absolutt. Men har en svært nær slektning med disse navna på seg og sine :) Skulle tro du forstod hvem jeg er :) Nesten litt paranoid nå, på anonym forumet...

Skrevet

Det var her kommentaren under var ment!

 

Dessverre er ikke mannen så kin på Liv... Dumt! For det er virkelig et fint navn

Skrevet

Ja, Selma er nydelig. Men er det litt motenavn, kanskje?

Jeg har litt lyst på Sanne (ikke Sanna fordi mannen er ikke så pro a-endinger, eneste han ikke har steila på er Selma).

 

 

Skrevet

Likte best Selma, men Pia synes jeg også er fint :) Magni liker jeg ikke noe særlig.. Synes også Mia kunne passet med Siri :)

Skrevet

Hehe, nei, jeg kan ikke si at jeg vet hvem du er;)

 

21:10

Skrevet

Hva med Solveig?? Det var veldig fint, syntes jeg!!

Skrevet

Klinger bra sammen, men jeg lurer også på om navna er litt for like.....

HI

Skrevet

Magni, den er jeg også usikker på, gitt!

Mia, ja. Kanskje, men føler det er litt amputert på en måte. (Men da burde det samme gjelde for Pia...?)

Hmm, kanskje Mia også bør føres opp?

HI

Skrevet

Ja, fint det også!

Mannen sier nei, fordi han forbidner det med to han kjenner... Ikke noe negativt, men det skal liksom være "uberørt" for han.

Skrevet

Åååå hun må hete Jenny!! Siri og Jenny. Det er jo perfekt!!

Skrevet

Turid kunne jeg også ført opp, men så er pappaen igjen da... Han kjenner ei Turid (veldig hyggelig og søt dame/jente altså), men nå påstår han at Turid ikke er feminint nok...

Får fnatt! Trur vi blir å meld inn barnet med "lillesøster" til folkeregisteret, ser ikke for meg at vi kommer i mål ;) Har heldigvis noen uker til, men blir litt urolig.

 

Han foreslår Sol nå... Er ikke det litt belasta? Tidligere har han forslått Pippi... (og det i fullt alvor).

HI

Skrevet

Liker veldig godt Live jeg da, istedet for Liv..

Skrevet

Flere som kjenner meg, eller???

Jenny et tantebarn av meg :)

HI

Skrevet

Hva med Live istedenfor Liv?

Siri og Live:)

Skrevet

Men du må innrømme at det hadde vært perfekt!! Jeg ville hatt det til min første, men mannen satte ned foten fordi det ikke klinger norsk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...