Gå til innhold

Derfor synes jeg foreldremøter er VIKTIG!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Signerer denne! Er i samme situasjon selv, to barn i bhg, og to barn på skolen, så det blir en del foreldremøter. I tillegg er jeg selv lærer, så første del av foreldremøte på skolen blir jo ofte litt "kjedelig" for min del siden jeg vet alt om de tingene de presenterer der (f.eks når de bruker 10 min på å snakke om SOL, som jeg jo jobber med selv ;-)), men jeg synes likevel det er viktig å delta.

 

Jeg forstår at ikke alle kan komme hver gang, spesielt de som er aleneforeldre, men jeg er likevel forundret over hvor få som stiller opp! Må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor noen er så utrolig lite engasjert i barna sine, de som aldri kommer altså. Mulig vår bhg og skole er eksepsjonelt informerende, noe jeg tviler på, men jeg synes det er mye viktig informasjon som kommer opp på foreldremøter, og jeg synes det er viktig å bli kjent med de andre foreldrene. I det minste vite hvem de er.

 

Så en over her lurte på om de som går føler seg som bedre foreldre. Nei, jeg går fordi det er viktig for meg, ikke for å føle meg som en god mor ;-) Men, det skal sies at det snakkes mye om dere som aldri stiller på foreldremøter på lærerværelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigenerer HI jeg og.

 

Jobber selv i barnehage og ser at de foreldrene som klager mest er som sjelden eller aldri stiller på foreldremøter og foreldresamtaler.

 

Til dere som synes at foreldremøter er kjedelige for dere har hørt noe av informasjonen før. Har du tenkt på at selv om du har hatt ditt barn i barnehagen i noen år, er det andre foreldre som er helt nye og trenger den informasjonen. Hadde vi ikke hatt foreldremøter, så hadde det og garantert vært galt.

Jeg er ikke interessert i åholde show for at dere foreldre ikke skal kjede dere. Er desverre altfor mange foreldre som ikke bryr seg så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med møteplikt?

Vi har det i bhg, ikke hver gang hvis en ikke har mulighet.

Plassen kan sies opp om ikke en er med de fleste gangene, og møtene våre er alltid koslige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Flaut nok gikk vi glipp av både barnehagens bursdag og første foreldremøte i høst. Jeg velger å skylde på samboeren min. Han virker knekkende likegyldig til hele barnehagen, henter og bringer kun siden barnehagen er rett ved jobben hans.

Han sier ikke fra om skriv til meg som henger på tavla der borte, om det mangler klær osv, så om det er noe, er det jeg som blir oppringt og får "kjeft" hvis klær vi ikke har tatt med nye klær, noe er glemt å merkes eller det er tomt for bleier.

Jeg blir seriøst flau over å ha en samboer som virker så care med alt, og ser ut til å være helt lost når det kommer til sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...