Gå til innhold

Derfor synes jeg foreldremøter er VIKTIG!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det: Jeg har fire barn: To i barnehage og to i barneskolen.

 

1. Jeg får vite om hva barna lærer, skal gjennom, planer for tiden fremover.

2. Jeg får vite hvordan gruppen/klassen barnet mitt er i fungerer sosialt m.v

3. Jeg får hilst på alle lærerne på trinnet eller voksne i barnehagen.

4. Jeg blir kjent med de andre foreldrene, ikke minst - de andre blir kjent med meg og vet at jeg er mamma til......

5. Jeg blir kjent med, får hilst på foreldrene til de barna mine barn snakker om hjemme.

6. Jeg får være med å innvirke på mitt barns hverdag, være med i diskusjoner m.v

7. Jeg synes generelt det er hyggelig (les viktig) å få informasjon om hverdagen til mitt barn utover det du kanskje får i hente/bringesituasjoner.

8. En viktig arena hvor foreldrene kan møtes og disuktere viktige ting som opptar barna våre på det aldersnivået vi er nå.

 

Hører om folk som synes foreldremøter er kjedelig. Hva venter dere? 1-2 timers underholdning?? Foreldremøter skal være informative, ikke en kveldsøkt med underholdning hvor bare popcorn mangler.

 

Med to skolebarn (2 og 7 klasse), samt to barnehagebarn så sier det seg selv at det har vært mange foreldremøter opp gjennom. Vet om foreldre som aldri har vært tilstede på et eneste foreldremøte. Synes bare det er kjempe trist. Snakk om prioritering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt skrevet, signerer den der!

 

Syens foreldre har et ansvar. Likte spesielt det poenget ditt at det er en arena hvor vi foreldre kan møtes og diskutere ting barna våre er opptatt av, enten det er et problem i klassen eller av hyggeligere ting. Fryktelig synd når enkelte foreldre ALDRI er tilstede eller involverer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som er så flinke til å diskutere da.

Jeg har problemer med å prate når det er så mange.

Er tilstede hver gang, siste gangen turte jeg til og med å si litt:)

 

Ellers får vi utrolig mye info utenom foreldremøtene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tydligvis ikke barn på samme skole!

Våre foreldremøter er 10 min brief om hva barna driver med og hvordan gruppa fungerer etterfulgt av 90 min forelesning om hva vi som foreldre skal/må/bør gjøre for at skolen skal fungere bedre. Alt i fra å donnere penger til å ikke ta opp vanskelige saker.

Gruppeoppgave der spørsmålene er bassert på store overskrifter i lærerplanen og gjett hvor svarene står??

Helt til slutt er det to min eventuelt, hvor vi aldri har tid til å diskutere det som blir tatt opp.

 

Vurderer seriøst å ikke møte på foreldremøte fordi det er så jævlig tragisk HVER gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til passer det ikke å delta pga. sykdom, bortreist osv..

 

Men etter mange år med foreldremøter og da ser at noen barn aldri er representert...ja da tenker jeg mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men herregud, 14.40. Da sier du fra til klassekontakt at det er stor MISNØYE om foreldremøtene....Du har faktisk et ansvar her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei alt maset om foreldremøter for tiden. Er de bedre mødre de som er med på dem? Føler du deg som en bedre mor ved å sitte her å skryte over alle møtene du er med på? Du er ikke det skjønner du, og erfaring tilsier at de som har mest behov for å skryte ofte har de største manglene på akkurat det området de skryter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt i fra til rektor. Fikk til svar at de ikke kunne forandre hele opplegget pga at jeg ikke fant det interesant eller nyttig. Ingen av de andre foreldrene har sagt noe som helst så jippi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på alle foreldremøter som har vært både i bhg og skolen. Og jeg føler meg ikke mer viktig som en mor enn andre foreldrer er.

 

Jeg liker å gå på møtene, treffer andre foreldrer og skravle. Ja, vi er sikkert noen skravlekjerringer, men det er hyggelig fordet. Blir ordentlig kjent, for vi henter jo barna til forskjellige tider og får ikke pratet ordentlig.

 

Uansett, samtidig syns jeg det er viktig å være der for å få med hva andre tar opp som kan være viktig for barna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ikke rart at han ikke forandre opplegget når det bare er du som klager? Hvis du syns det er så uinteressant, så send mannen din da. Eller la være å dukke opp og heller får en referat fra møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er foreldremøter viktige, men de kan jommen være kjedelige også. Nå har vi hat barn i den samme barnehagen i 6 år. Hver køst er det foreldremøte der de først bruker 1 1/2 time på å pressantere barnehagen og de annsate, deretter er det valg av foreldrerepresentatter før vi deler oss avdelingsvis for å snakke om planer ol for året. Den siste delen er OK, men etter å ha vært gjennom den første delen så mange ganger må det vel være forstålig at det blir kjedelig? Det er mange nyttige møter som er kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er dere bedre foreldre om dere går på foreldremøter enn om dere ikke gjør det. Selv om det ikke er det eneste, eller det viktigste, dere gjør som foreldre er det en viktig del av oppfølgingen av ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du verden, snakk om "prioritering". Mine unger har barnevakt ofte nok, om de ikke i tillegg skal ha fremmede hos seg for at jeg skal gå på møter som ikke kaster NOE som helst av seg.

 

Jeg ahr 3 barn, har gått på masse møter både i skolen og barnehagen, og HVER gang tenker jeg "På hvordan måte gjør jeg livet bedre for unga mine gjennom å kaste bort den tida vi kunne hatt sammen når jeg sitter her????!!!"

 

Ikke så sjelden blir jeg forbanna - ofte fordi foreldregruppa rundt meg inneholder alle mulige "møteplagere" som vil snakke om gummistøvler på tilbud og dusjsåpe av ulike kvaliteter som passer for barn. De vil generelt bruke forumet til foreldreforum. Men jeg har andre fora der jeg tar opp hverdagslige ting, og jeg stoler på mitt eget hode mht valg av støvler, sykler og såpe.

 

Je ser faktisk ikke at NOE som helst av det som skjer på møtene er med på å gjøre barnas liv bedre. Er læreren/førskolelæreren som har dem mest en bra pedagog og en fin person, så er det det som hjelper barnet mitt, ikke at jeg tar meg tid til å høre om framgangen i dugnadsarbeidet i barnehagen. La oss få proffe malere inn til å male det fedrene ellers må gjøre - kortere tid å bli ferdig, og mindre mas på alle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei, nå virker du bare dum. Og litt usikker, som om du prøver å dekke over noe med den endelsen "hahaha" på slutten overalt.

 

Nei, fordi du hadde et så stort behov for å anta og å påpeke at jeg kanskje følte meg truffet fordi jeg mener at foreldremøter stort sett fylles av mennesker som er glad i å høre stemmen sin og er et påskudd for dem å spise kake.

 

Er du litt glemsk? 2 innlegg og du datt helt av lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo ut som du gjorde det ...du er kanskje en sånn mamma, med litt store mangler og føler for å fjerte stort på nett om hvor fantastisk pliktoppfyllende du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som ikke prioriterer foreldremøter fordi da må FREMMEDE komme å passe barna dine, at du har nok barnevakt som det er ??

 

Kanskje prioritere annerledes??

 

Og fremmede som sitter barnevakt?? Yes, årets mor, du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun snakker om å få proffe malere inn i bhg istedenfor fedre.

Her tok jeg deg på ordet. Hvem tror du ordner med proffe malere da? Hvem innhenter flere pris tilbud? Er nok foreldregruppa som ble valgt på foreldremøtet det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på de aller fleste foreldremøter så fremt det ikke er sykdom e.l. Selvfølgelig er ikke foreldremøter morsomme, men skal de være det?

 

Tror på som ei over her sa at foreldre forventer seg kanskje underholdning, men da har de jaggu bommet. Foreldremøter skal være informative og ikke minst er årsplan og andre "kjedelige" ting tema. Hvis du som foreldre synes det er så gørr å høre på gjennomgang av årsplan etc, ja da er du kanskje ikke interessert i å vite hva barnet ditt skal gjennom av pensum i løpet av et år?? I tillegg får vi tips til hvordan vi kan jobbe med lekser m.v

 

I barnehagen begynner alltid foreldremøtene med bilder fra siste halve året. Kjempe kos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...