Gå til innhold

Hvis dere får hundepose i søppelbøtta...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker dere da:

 

1. Kan de ikke kaste posen et annet sted, for en lukt!! e.l. tanker.

2. Jaja, det er nå fint det ikke ligger i gata..

 

Jeg bare lurer, da jeg må innrømme at når jeg er på tur med hunden. Så kaster jeg gjerne posen i andre sine søppelbøtter. Det er svært få plasser å kaste posene her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, litt vanskelig å si der siden jeg ikke bor i et hus og har egen søppelkasse.

 

Men personlig så hadde det ikke gjort meg noe. Bedre det enn at den skal ligge på gata. Innrømmer selv at jeg også gjør det hvis det ikke er noe andre alternativ i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk får ta med seg søpla si hjem til seg selv. Alternativet er ikke å la det ligge igjen men å kaste den hjemme, eventuelt i en offentlig søppelkasse. Lukten er ikke noe problem så lenge de knyter igjen posen, men jg vil ikke betale for andres søppel.

Det værste er likevell alle de som kaster posene sine i søplekassa når det ikke er sekk der. Da er det jeg som skal stå å rydde i dritten etterpå.

 

Ta med dere møkka hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hund og lurer på det samme selv. Jeg syns selv det er helt greit at andre bruker min til det i stedet for at det ligger på bakken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er fint at folk kaster posene istedenfor å la skiten eller posene ligge å slenge.

Jeg kaster ikke så mye søppel at en ekstra hundepose eller to vil gjøre det så fullt at det renner over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de da kaster hundeposen oppi restavfallet, og ikke bare legger den på lokket, eller i plastavfallposen så bryr jeg meg ikke.. Men jeg gidder ikke å rydde etter andre sine hunder.. Eller få bot fordi at den ligger i feil pose av søppelfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde kastet hundepose i min søppelbøtta, hadde jeg brydd meg lite om det. Heller bedre enn å la det ligge på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ingenting. Jeg merker jo ikke noe til det annet enn at jeg ser den ligger der. Søppel er søppel, skal ikke sleike innsiden av kassa heller ;) og med så mye bæsjebleier jeg putter i søppelkassa fra før, gjør det lite med et par små sorte poser med hundebæsj. Heller det, enn et barn som blir full av bæsj når hun leker i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre det enn at det ligger på gaten.

 

Dessuten, f.eks i går var jeg på tur med hundene en times kjøretur unna der jeg bor, null offentlige bosspann og beklager jeg drar ikke med meg skitposen i bilen i en time, så da kastet jeg skitposen i et "privat" bosspann.

 

Alternativet var jo å la driten ligge, noe jeg ikke syntes var rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pose om dagen er ikke noe problem, men når mn får 20-50 på en vanlig hverdag og et par hundre på en fin turdag blir det noe annet. Vi har fjernet vår søplekasse fra veien på grunn av dette og triller den bare frem for tømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at folk kaster hundeposene i søplekassa vår, såfremt det er søppelpose der og søppelbilen ikke allerede har vært og tømt den.

 

Synes det er bedre det, enn at dritten skal ligge igjen. "flinke hundeeier" tenker jeg da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alertnativet er enten å ta med deg møkka eller å finne et annet sted å gå tur. Det var noe du tok på deg da du valgte å få deg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg veldig godt 09.44 om man bor slik til som du sikkert gjør. Her hos oss i vanlig boligfelt så gjør det meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg syns det er fint at mange av dere er positive til det.

Men det kommer vel ann på hvor mange per dag, som kaster posen.

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp etter hunden vår og kaster det som oftest i en eller annen sin søpledunk. Vi bor i et nabolag med mange søpledunker, så tror ikke det er noen som føler at de får all dritten :)

 

Om det bare er en pose og jeg ikke har med unga så hender det jeg bærer med meg posen hjem. Men min lille hundefrøken kan finne på å bæsje både 2 og 3 ganger på tur (om vi går en lang vel og merke) og om jeg har med en unge i vogn og en liten en på sykkel ved siden av, så har jeg rett og slett ikke mulighet til å gå å bære på posen.

 

Hender at jeg legger den under vogna da, men frister lite etter at jeg glemte den i kurven under vogna en gang.

 

Og det plager meg selvfølgelig ikke om andre kaster ting i søpla mi. Bare glad andre hundeeiere plukker opp jeg. Har flere ganger opplevd at det har ligget digre ruker nesten rett utenfor døra vår :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supert at de kaster det i søppeldunken, null problem!

 

Eneste betingelsen jeg stiller er at det er godt pakket inn sånn at jeg ikke får hundebæsj klint utover søppeldunken min når jeg presser nedi siste posen av eget søppel dagen før tømminga. (det kan bli litt trangt nedi der enkelte uker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund, så ta dritten med hjem. Jeg har hatt 3 bleiebarn, og har aldri slengt lortebleiene deres i søpla hos tilfeldige hus jeg passerte!

 

Skifter jeg på dem i et stellerom på f eks kjøpesenteret, kaster jeg bleien i den anviste bøtta der (dvs ikke i papirkurven for brukte papirhåndklær!) og skifter jeg på dem ute i marka eller et sted uten en egnet søppelbøtte, så KNYTER JEG BLEIEN INN I DOBBEL POSE og bærer den hjem til meg selv!

 

Det samme kan dere gjøre som har valgt å befatte dere med hundelort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er hjertelig velkommen til å kaste hundeposer i søpla vår. Mye heller det enn at barna våre skal tråkke oppi herligheten.

Nå har jeg hatt hund selv mesteparten av livet, tror vi hundefolk generelt synes at det er helt greit om noen benytter søpla vår i nøden.

 

Jeg har bodd en del år i Sverige tidligere, og der jeg bodde hadde de satt opp egne søppelbøtter for hundeposer langs gangveiene. Veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint. Det lukter vel ikke når det er inni en igjenknytt pose? Jeg se rikke hvorfor dette skal være et problem for noen. Det tar ikke plass og plager ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint det.

Må jeg skifte bleier på tvillingene når vi er ute putter jeg disse i en pose som knytes igjen, og i en eller annen søppelkasse. Ikke pent at det ligger i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...