Gå til innhold

Emmaljunga vognene er kun en TREND...den finnes jo ikke god, den er jo det DRÅGET av en vogn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde emmaljunga edge duo til mine to første barn, og var kjempefornøyd med vogna. Minstegutten brukte vogna fra han var 0 til ca 3 år. Til storesøster fikk vi i ei lita trille, men ellers måtte hun lære seg å gå ved sia av vogna fra hun var 2 år. Men da gutten begynte i barnehage da han var to år satt jeg begge to i sportsvogna da vi gikk til barnehagen. De var ganske små i vekst. Minuset med vår modell fra 2001 var håndbremser, de ble ødelagt like før gutten sluttet med å bruke den. Årsaken til det kan jo være hvordan jeg brukte den... Men jeg skal ha emmaljunga til tredjemann for det er som jeg ser det den beste bruksvogna til all slags vær og føreforhold, og at det var god plass til voksipose både i bagen og sportsvogna. Mine barn lå i bagen til de var nesten ett år gamle. Før jeg tok i bruk sportsvogna. Jeg har bagen og sportsvogndelen lagret men skulle hatt et nytt understell med fotbremser. Ellers så leter jeg på finn.no finner jeg ikke vogn der så må vi vel til Østersund en tur. Men valg av vogn er jo ganske avhengig av hvordan du bor og hvor du skal trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en easywalker qtro og elsker elsker ikke den. Men alle har minus og pluss. Hadde nok ikke valgt emmal. da jeg synes de er litt for store og ikke helt min smak. Men tror jeg går for en litt ordentlig firhjuling neste gang, hvis jeg får lov av mannen da og bruke de penga;0).

Kan godt tenkes at hun pådro seg senebet. av bæringa. Jeg bor i 3 etg og jeg merker at jeg sliter allerede nå.

Men vet ikke om bagen til emmal er tung eller ikke, har ikke prøvd. Men barna er heldige og kan ligge i den bagen til de er ett år, den skal de ha for. Min mor klager hele tiden på "hvorfor kunne du ikke kjøpt en større vogn?" hehe forfengeligheten. Jaja man lærer etterhvert av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg syns ikke så mye om emaljunga vognene lengere.De er så stive og trille.I fjor kjøpte jeg en scooter,og sa aldri mer emaljunga.Kjempegod og trille akkurat den typen.Men så begynte kallesjen og få striper på seg.Og det kom jo da fra solskjermen da den lå inni kallesja,så fikk beskjed om at solskjermen alltid må være ute.Sånn skal det ikke være.

Men derimot Simo,finns ikke bedre vogner.De kan man i alle fall trille i all slags terreng med uten at ungen blir rista ihjel.

Og god plass i også.Og i tillegg at manikke trenger og kjøpe duo vogn for og få dypvogn.Veldig kjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, synes Emmaljungas vogner er overlegne både utseendemessig og praktisk. Liker spesielt City Cross og Mondial Duo:http://www.barnevogn...unga-city-crosshttp://www.barnevogn...ndial-duo-combi(video av vognene nederst på siden)Hvordan kan man ikke like dem?!

 

Finns det no video av edge duo ?

Nei :( Men Edge´n er helt lik Mondial Duo Combi i funksjoner etc - er bare noen små forskjeller i designet på bagen/kalesjen. Så denne videoen er jo representativ for Edge også: http://www.emmaljunga.com/se/Kundservice/Produkt_filmer/Duo_Combi-1424.html ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, synes Emmaljungas vogner er overlegne både utseendemessig og praktisk. Liker spesielt City Cross og Mondial Duo:http://www.barnevogn...unga-city-crosshttp://www.barnevogn...ndial-duo-combi(video av vognene nederst på siden)Hvordan kan man ikke like dem?!

 

Finns det no video av edge duo ?

Nei :( Men Edge´n er helt lik Mondial Duo Combi i funksjoner etc - er bare noen små forskjeller i designet på bagen/kalesjen. Så denne videoen er jo representativ for Edge også: http://www.emmaljung...Combi-1424.html ;)

 

jeg fant forresten en video av edge duo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns den ligna litt på city crossen.

på den som var på videoen kan man ikke endre kjøreretning liksom , uten å måtte snu sete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at folk er forskjellige - og noen elsker Emmaljunga og noen kan ikke fordra dem. Og det må vel være OK?

 

Selv har jeg fire unger, og har dermed testet ut og brukt et uttall vogner - deriblant Emmaljunga. Min erfaring er denne: Jeg følte at å kjøre Emmaljunga, var å kjøre en traktor. Jeg kunne ikke fordra den i det hele tatt. Joda, pen vogn, god plass og blablabla - men vogna var stor, tung og tungmanøvrert.

 

Jeg hadde en Quinny Freestyle som ekstravogn (inn og ut av bilen-vogn) - og endte opp med kun å bruke denne - både i byen og på lange turer i marka. Elsker den vogna. Den er ikke like fin som Emmaljungaen, og bag'en er laaaaangt mindre, men det gjør ikke noe, La poden over i sportsdelen fra han var 6 mndr, og han trivdes godt der, også.

 

Jeg vet at mange ikke kan fordra Freestylen - og det er helt OK, det og!

 

Kluet er: Finn den vogna som passer deg, og ikke rakk ned på at andre ikke liker din drømmevogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Emmaljunga, TFK, Mountain Buggy, Jane, Zero2four, Quinny, Carena. Jeg synes Emmaljunga vognene er finest. Den er stor og tung ja, men som noen her sier, det kommer helt an på til hvilket bruk du skal ha den. Jeg har nå TFK vogna til min 1-åring og er også ganske fornøyd med den. Litt for trangt under vogna til oppbevaring av poser etc, men ellers både fin og god å trille. Om jeg skal ha ett barn til, vil jeg ha bagvognen til Emmaljunga. Den er så flott. Og riktig høyde syns jeg. Synes duovognene blir så lave. MEN hver sin smak. Heldigvis:-) Lykke til med vognkjøp dere som er handleklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke de store drogene av vogner Emmaljunga er.. Fred å bevares jeg er enig i at det er som å kjøre traktor!! Stor, tung, uhamselig syns jeg.. Og lave.. Ikke spesielt pene heller syns jeg:( men det er jo så mange ulike meninger om vogner, og sier som andre over: det er jo helt greit det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på Teutonia vognen jeg; kjøpte den i 2003 og har brukt den til 3 barn.....

Endret av may78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor midt i byen, har ikke bil, bruker med andre ord MYE kollektivtransport. Vi er aktive og er mye ute, både i skog og på cafeer i byen. Vi har en city cross som ble kjøpt etter nøye vurdering, og er superfornøyde! Når fortau ikke blir måkt er det klin umulig å trille en trehjuling eller bugaboo med små hjul som svirrer hit og dit, opp og ned av høye fortauskanter og inn/ut av trikk skal en være balansekunstner for å få manøvrert inn en trehjuling. I tillegg er flere av de mestpopulære trehjulingene så breie at de ikke engang kommer seg inn porten til gården vår! JA, breiere enn city crossen. Vi bor i 3 etg uten heis, og når babyen var liten tok jeg enkelt og greit dypvogndelen under armen og gikk opp trappen. Den er jo lett!

 

Så skjønner meg IKKE på de som mener at trehjulinger egner seg for byliv, mens crossen er en bygdevogn! På bygda er det da hverken trikk, gigantiske fortauskanter eller mangel på målking pga biler parkert i veien.

 

City cross er en super vogn, så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ei shoppingmamma, som stort sett skal gå på lune butikkar og sjå på klede i staden for på ungen din, så skjønar eg godt at du ikkje vil ha emmanljunga.

 

For oss som går tur på vegar og stiar, og i mange slags vær heile året, så er det kjekt med ei stødig, lun og god vogn, der ein slepp å vende ungen frå seg når den passerer 5 mnd og ikkje får plass i den vesle bagen som er på mange vogner.

 

Eg elskar citycrossen vår, sjølv om det ikkje er den finaste vogna eg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å si at emmaljunga er en tung vogn, emmaljunga er bare et merke, som Ford, Toyota etc. Du har tunge utgaver og du har superlette utgaver. Når vi skulle kjøpe vogn var vekten på dypbagen det viktigste ettersom den skal opp 3 etg. den lettesete bagen på markedet er citycrossen, og selve vognen er IKKE tung å trille! DA må du i såfall være svak da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Emmaljunga Edge Duo er den desidert fineste og beste barnevogna!! Men helt i orden for dere som synes de med tre hjul er så tøffe og trendy!Stygge og ustabile er de, og har hørt om flere tilfeller hvor vogna har velta selv stillestående mens barnet har hvilt. Det viktigste med en vogn er vel at den er sikker for den lille babyen??? Tenker også på når storesøsken skal trille. Da er det vel greit at vogna er sikker??? Og når det gjelder senebetennelse, kommer nok heller det av bæring av barnet vil jeg tro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...