Gå til innhold

Emmaljunga vognene er kun en TREND...den finnes jo ikke god, den er jo det DRÅGET av en vogn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fin og se på, men altfor stor og tung, har 2 venninner som har pådratt seg senebetennelse i armene pga den vogna..

Passet min lille nevø og de har city cross som skal være den lett utgaven, ble jo helt utslitt..og så brei, kom jo nesten ikke inn i alle butikkene jeg skulle inn i..

Nei godt jeg fikk testet den, blir ikke Emmaljunga på oss.

Og skjønner nå hvorfor det ligger så mange til salgs på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt avhengig hvor man bor og hva man skal gjøre. For byliv og butikkene er vel 3 julingene bedre men dei som bor pa "landet" og skal trille på grus er simo og emmaljunga en GO`VOGN! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg! Har Emmaljunga sjølv og har prøvd både Simo og Brio. Men er storfornøyd med vår. Måtte beint le når eg las om senebetennelsen! Har hatt vogna i 3 år og ska igang med å bruke på nr 2. Og så uten senebetennelse... hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok ikke prøvd nok vogner, vil jeg tro

emmaljunga har MANGE forskjellige modeller!!! og kvaliteten både på understellet, stoff og konstruksjon er desidert den beste!!!

og senebetennelse får man ikke av emmaljunga, men av 4 faste hjul. Går du over til svingbare hjul, for eksempel nitro city eller scooter s vil du forstå hvor god emmaljunga egentlig er :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd MANGE vogner og ikke blit fornøyd.

Skulle ønske jeg hadde prøvd emmaljunga først, så hadde jeg slippt alt styret. Jeg elsker den vogna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd utallige vogner, har jeg funnet ut at Emmaljunga absolutt har best kvalitet, smarte løsninger og er best for barnet. Jeg er ikke så glad i utseendet på vognene, men når det gjelder vekt og funksjonalitet, har man jo mange vogner å velge mellom.

 

Skulle jeg valgt på nytt, ville jeg nok hatt en Duo Edge til babyen som bagvogn, en City cross i overgangen til sportsdel og en 3 hjuling som TFK eller Easywalker når barnet hadde blitt 1,5 år. Evt byttet til en Koelstra Latinique istedet for City Cross og 3-hjuling.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en trend?? haha!! en trend som har vart i over førti år. ja den var du heldig med;) greit at smaken er som baken, og vi prioriterer forskjellig, men pådro de seg senebetennelse av vogna???? hjelpes! den skal ikke bæres, da den har hjul.. og city crossen var slitsom? da vil jeg påstå at man er bra utrent altså. du trenger ikke like vogna (hvilken anbefaler du forresten??) men hold nå debatten saklig i det minste! har hatt mange forskjellige vogner, men holdt oss til emmaljunga siden vi først prøvde scooter med førstemann. nå har vi nettopp bestilt city crossen, jeg synes selv den er lett, fin å manøvrere, og med mange supre løsninger både mor og barn har bruk for lenge,.. senebetennelse, jo den var god du ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får senebetennelse av "ingenting" er det iallfall ikke vogna sin skyld. Jeg har hadde City Cross til nr 1, og tar den snart fram til nr 2. Beste vogna vi har hatt, og vi har hatt mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke city crossen er spesielt pen, men jeg elsker vogna. Jeg gikk over fra TFK og synes city cross´n er veldig god å trille! -Ikke når vi er på butikker da, men det er sjeldent vi er så det ikke noe problem :-)

 

Uansett, heller en stabil 4 hjuling enn en 3 hjuling som velter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk faktisk senebetennelse av å måtte presse vogna ned hver gang jeg skulle snu den. Men nå skal det til tider veeelig lite før jeg får senebetennelse i håndleddene, så det var ikke vogna sin feil!!

Er ikke alt som funker for alle, det betyr ikke at em. er et dårlig merke av den grunn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker på god plass til babyen hvertfall på vinteren med vognpose så er Emmaljunga best. City crossen ble også kåret til best i test på sikkerhet. Det er også mange av de med svingbare hjul som man ikke kan sette sportsdelen bakovervendt. Ekspertene mener at det er det beste for barnet for at de skal føle seg trygge, ikke bli så slitene av alt de ser bare flyr forbi og pga språk. Emmaljunga har mange forskjellige vogner. Jeg synes at den er fines. Den er også mange muligheter i forholde til andre merker. Den er nok best på vinterføre en andre og ikke minst stabil. Ja det kan bli trengt i butikker, men tilgjengjeld har man god plass til det man handler og ungen har god plass. Jeg er veldig fornøyd med city crossen.

 

Hvis man får senebetennelse av å trille vogn, da tenker jeg heller at du kanskje triller litt veeel mye. spesielt på kjøpesentere der man må svinge mye. ute på tur trenger man ikke svinge mye på vonga. Dessuten skal jo ikke ungen ligge for mye rolig i vogn heller. :) De trenger å røre seg og ligge på siden og magen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel slik at alle er likt bygd og har samme fødsler og smerte. Snakk om og vere trangsynte.

 

Den komentaren på slutten kunne du spart deg for. Tenk da. Gidder ikkje og kommentere for den er så tafat kommentar 12:23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede kommentert dette innlegget ganske tidlig, men synes nå at d begynner å gå litt vel langt. Me har skjønt det, eg som som mange andre her elske den vogna og du som har skrevet innlegget "hater" den.

La d vær m det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud hvor usaklig, "du " begynte med å skylde på vogna for senebetennelsen, og nå heter det seg at alle er forskjellige og at det ikke var vognas skyld? men hva i all verden mener du egentlig da???? også blande inn fødsel og smerter, ingen her har så mye som nevnt på det engang! du liker ikke vogna- helt greit! kjøp noe annet! ser ihvertfall ut som det er nok av dem som sverger til emmaljungas vogner, meg selv inkludert, så at vogna er så grusom og at det er derfor det er så mange av den på finn blir noe søkt... sannheten er nok at det finnes mange der ute som kjøper emmaljunga, og DERFOR er det også mange til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som ingen kan få senebetennelse av å trille ei vogn. Derfor er ingen like vedr smerte og fødsler. Trangsynte kaller jeg detta nå.

 

Og takk for at du legger skulda for at det er jeg som har starta tråden.

 

Har Emmaljunga vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hårsåre typen, jeg bare spør, HVORDAN I ALL VERDEN SKAL JEG VITE HVEM SOM STARTA??? alle skriver jo ANONYMT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel forskjellig, selv elsker jeg city cross, Vi prøvde mange vogner til nr 1 både med 4 hjul og 3 hjul nå med nr 2 valgte vi først med 3 hjul men etter 1mnd gikk jeg over til city cross å jeg angrer ikke ett sekund. Minsten er nå over 1år å syntes fortsatt ikke den er tung å trille. Selv sliter jeg med leddgikt/system sykdom som angriper ledd de er ikke helt sikke på hvilken av de, men uansett har mye leddvondt å må si at City crossen er den som har vært best for meg å trille med tanke på leddene. Nå vente vi en nr 3 å jeg er skikkelig lei meg for at emmaljunga ikke har en søskenvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare tvillingvogn det vil si ikke kalesj som er uavhegig av hverandre, hvertfall den jeg så. Husker ikke om ryggen var delbar. Og ifølge hun i butikken kunne man ikke ha bare en citybag på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kalesjen er hel, men har det så mye å si? Man har den jo som regel oppe uansett? Jeg er ikke sikker på citybag, vi kjøpte med mykbag og det fungerte veldig godt til vårt bruk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at emmaljunga ikke er god å trille. Nå gjelder dette de fleste 4 hjulinger for min del. I tillegg syns jeg bare ikke de er pene å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har emmaljunga nitro city, ned svinger på flekken,super lett og kommer til over alt!! Kommet nest best ut i flere tester to år på rad:) Altså på 2.plass! ikke alle Emmaljungar er like heller vettu, de fins de med svingbarehjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Signerer de fleste innleggene her; Emmaljunga er overlegne på kvalitet og solide og praktiske løsninger! Ja, de største vognene (Edge/Mondial) er relativt tunge, men desto mer stabile og solide - og har super fremkommelighet! Og Emmaljunga har et meget bredt utvalg av modeller sammenlignet med de fleste andre merker. Man kan heller ikke kalle Emmalj. en TREND iom at det der meget tradisjonsrikt og har hatt en vedvarende høy popularitet i maaange år. Er det noe som er trend er det 3-hjulinger som TFK og MB (uten at det er noe negativt med det.)

 

Og når det gjelder senebetennelse så er vel løfting/bæring av stadig tyngre baby en mer vanlig årsak enn vogna..?

 

Heh, ble litt av en Emmaljunga-reklame dette, men er altså bare litt uenig med HI.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...