Gå til innhold

Skulke foreldremøte....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så gøy å høre på disse småbarnsmødrene som tror at hele deres prestisje ligger i å delta på alle møter som har med barna å gjøre.

 

Vær hjemme med god samvittighet, du får referat med de viktigste tingene de tar opp, eneste du går glipp av er endeløse diskusjoner om bagateller:)

 

Etter 19 år som mamma har jeg lært meg å prioritere knallhardt:) man kan ikke få med seg alt, og da prioriterer jeg foreldresamtaler og foreldremøter hvor det spiller en rolle om man deltar eller ikke.

 

Men det er vanlig høflighet å melde avbud da - som i alle andre sosiale situasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stilte opp på ALT med førstemann. ALT som var. Men det var mye repetisjoner....

 

Jeg stiller på alle foreldresamtaler, uansett.

 

Det der foreldremøtegreiene, kan de få ha for seg selv, spør du meg.

 

Den infoen finner en overalt, eller kan spørre.

 

Foreldresamtaler er noe helt annet, for det gjelder det enkelte barnet.

 

Drit i foreldremøtet.

 

Jeg har en litt spesiell situasjon, men mener det samme uansett. foreldremøter er tull. De som er interessert i å bli valgt inn i ett eller annet, kan bare møte og bli enige. Jeg gidder ikke.

Skrevet

Synes det er utrolig respektløst overfor personalet å ikke gå. Det ligger mye forberedelser for personalet å holde et foreldremøte, samt at de møter opp etter sin arb.tid (ja, vet de får betalt - men de har også sine familier). I tillegg respektløst i forhold til alt de gjør for barna som de skal fortelle om...men så gidder ikke foreldre møte opp. Snakk om prioriteringer..!!!

 

Latskap av mannen din.

Skrevet

Nei, det er ikke dumt at dere ikke drar idag. Informasjon som er viktig vil du få. Jeg drar ikke på alt av foreldremøter. De gangene jeg har dratt er det ingenting relevant som snakkes om, virker mer som et påskudd til å møtes, drikke kaffe og spise kaker enn noe annet og det gidder ikke jeg å bruke av min tid på. Jeg er opptatt - hver dag og er hjemme sent og det er ikke sjeldent jeg har irritert meg over foreldremøter uten innhold.

Skrevet

Nå har jeg 5 barn da, og det er stort sett det samme som har blitt sagt hvert år:-) I fjor ved oppstart var jeg avgårde som alltid. To timer på en dårlig stol og høygravid. En aktiv unge som sparket som en gal.

Sååååå all forståelse for at du ikke går....om du har gitt beskjed da. Ellers hadde jeg sendt mannen.

Skrevet

Vet du, dette var stygt sagt fordi jeg heller gidder ikke dra på disse møtene for det er kun tull det snakkes om og de er mer opptatte av hvem som skal ha med hva av kaffe og kaker for så å spise det enn å snakke om viktige ting, viktige ting får man under foreldresamtalene og resten får man beskjed om. Jeg er engasjert selv om jeg synes disse foreldremøtene har lite for seg.

Skrevet

Det synes jeg er dårlig av dere.

Begge kan gå men ingen gidder??

Den ene liker ikke å bli maset på, og den andre er høygravid men i fin form??

Hjelpes...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...