Gå til innhold

Skulke foreldremøte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld er det foreldremøte i barnehagen til sønnen min. Mannen min skal være hjemme, da han holder på å pusse opp rommet til lillebror, som melder sin ankomst når som helst (+ at han selvfølgelig skal passe storebror). Jeg skulle derfor egentlig dra alene, men jeg o r k e r rett & slett ikke... Er høygravid og sliten, og sikkert litt umotivert for et to timers foreldremøte... Er det dumt å skulke synes dere, eller er det å være høygravid & sliten god nok grunn..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt hjemme å sendt mannen avgårde i stedenfor :)

Skrevet

Jeg hadde gjort som 16:36. Han dør ikke av å droppe oppussing av rommet i 2 timer :)

Skrevet

Det er jo ikke slitsomt å gå på foreldremøte i bhg? Du sitter jo bare og lytter uansett. Skjønner ikke foreldrer som ikke gidder å gå på foreldremøter. Det er jo for barnas skyld....

Skrevet

Gidder dere ikke stille på foreldremøte, er det heller ikke rom for å syte på bhg i etterid.

Det handler om en stor del av hverdagen til barnet deres, så en av dere bør stille ja.

Om ikke du orker fordi du er gravid, kan vel mannen gå ?

Skrevet

Neida, han dør ikke av det :o) Meeeen, han er en mann som blir veldig lett stressa, og liker å planlegge ting, så om jeg sier til ham nå at han må gå i stedet for meg, kommer han til å freake ut :P I alle fall siden jeg er oppegående og i tilsynelatende god form... Veldig dumt at begge er borte/skulker...?

HI

Skrevet

Ja, det er veldig dumt at begge skulker. Dere kommer til å få masse informasjon på slike møter, oppdatering om barna etc. Foreldremøter er viktig å få med seg.

Skrevet

Ååååå hallo her... ;) Hun får jo sendt referat av møtet i etterkant :/ Hold deg hjemme å kos deg. Det gjør jeg hvis det IKKE passer!

Skrevet

Bare giddeløse foreldrer som skulker foreldremøter.

Skrevet

I vår bhg kan vi miste plassen om vi ikke kommer, må selvfølgelig ikke komme hver gang hvis en ikke kan, men vi gir da beskjed.

Er det noen som ikke kommer, og ikke har meldt ifra vil vi vente litt med å starte møtet.

Å være høygravid er ingen unskyldning hvis en ikke har plager.

Skrevet

I vår bhg, så har alle foreldrer hittil stilt opp på foreldremøtet. T.o.m de som er høygravide.

At du ikke skal bare fordi du er høygravid er bare en dum unnskyldning, HI

Skrevet

Takk 16.49 :o) Jeg har bestemt meg for å være hjemme faktisk. Husker fra i fjor at det ikke er "livsviktig" å få med seg dette. Vi har jo også foreldresamtaler hvor vi prater om barnet.

HI

Skrevet

Det er helt greit å ikke komme på foreldremøte i bhg i blandt. du kan jo gå på det møte som kommer til våren i stedet. Dessuten får du referat av møtet. så om det ikke er noe du ønsker å ta opp, så kan du være hjemme å slappe av!

Skrevet

Han mannen din tror ikke at det å gjøre om på planlagte ting er helt normalt når man er voksen og har barn, eller? Freake ut om han må gå på foreldremøte? Den var ny :)

Skrevet

Bra du hører på meg ;)

Kos deg hjemme du, ikke hør på de som vil ha fram dårlig samvittighet til deg.

Ps: syns aldri det er noe fornuftig på disse foreldre møtene. Men jeg går innimellom!

Skrevet

Bra du hører på meg ;)

Ikke hør på de som vil at du skal få dårlig samvittighet.

Skrevet

Er en stor forskjell på foreldremøter og foreldresamtaler da.

Foreldrerådsmøte dere har?

Gi dem ihvertfall en beskjed.

Skrevet

Du får sikkert et referat. Og barnehageledere er ikke akkurat verdensmestre i å a) starte til tid, B) snakke i voksentempo eller c) la være å dra ut tida, så er du sliten på forhånd og ikke akkurat pleier å skulke hver gang, er det ikke noe problem.

Skrevet

Så engasjerte foreldrer har barna dine, HI...

Skrevet

hehe, da var det avgjort. Fisket jo selvfølgelig etter sympati her inne. Foreldresamtaler er viktigere mener jeg. Da er det kun ped. leder, meg og mannen min som prater sammen.

Og du som kritiserer mannen min for å ikke takle uplanlagte ting; la vær å uttale deg om ham er du snill. Han er verdens beste mann og far. Alle har dårlige sider - dette er hans eneste!

hilsen HI som skal skulke foreldremøtet i dag :)

....ja, skal i i fra :)

Skrevet

Vi har også forelremøte idag. Det starter halv seks, og halv syv må jeg forlate pga jeg har et kurs jeg skal på. Det vil si at jeg får med meg valg av foreldrerepresentant før jeg må forlate. Jeg prioriterer å være hjemme med jentene mine en time ekstra da jeg ikke føler at jeg går glipp av noe.

Skrevet

Skjønner bare ikke hvordan du kan sammenligne foreldremøter og foreldresamtaler?

Skjønner at denne bhg ikke er foreldredrevet.

Skrevet

Det er veldig mange som ikke kommer på foreldremøter. Igår var vi feks 7 foreldre og på avd går det 18 barn der ingen er søsken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...