Gå til innhold

Folk med skrivevansker.. hva tenker dere om de?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gift med en dyslektiker, og han er like smart og dannet som de fleste andre er.

Ja, han skriver feil, men det er dèt dysleksi innebærer.

"Mere" er vel egentlig ikke et ord. "Mer" er det riktige ordet å bruke.

Ikke kast stein i glasshus.

Suger du selv i å skrive norsk, ikke diss dyslektikere som faktisk ikke kan noe for det.

Skrevet

Jeg er dyslektikker, men jeg er også lat. På sider som denne gidder jeg rett og slett ikke å bruke retteproram. Ofte leser jeg ikke en gang gjennom hva jeg skriver før jeg poster det.

Skrevet

HI, det heter "Folk med skrivevansker... (må ha TRE prikker). H(stor bokstav)va tenker dere om DEM? Blir gal av alle som ikke kan forskjell på de og dem!

Skrevet

HI: Det er skummelt å kaste stein når man sitter i glasshus...

Jeg tenker overhodet ikke noe spesielt om dem som har åpenbare dyslektiske problemer. Det _ser_ jeg som regel når jeg leser innlegget. Eller; det er ikke sant at jeg ikke tenker noe om dem, men det jeg tenker, er utelukkende positivt. Det er bl.a. fordi jeg vet hvor stor terskel det å uttrykke seg skriftlig er for mange dyslektikere.

Det som derimot irriterer meg, er folk som skriver dårlig fordi de er late. Det er irriterende og slitsomt å "lese" ugyldige forkortelser, særskrevne ord, feilbøyde ord, ufullstendige ord og setninger osv.

Skrevet

Jeg irriterer meg langt mer over folk som HI, som kaster stein mens hun selv sitter i glasshus. Det er hvertfall ikke spesielt smart eller dannet.

Skrevet

Jeg er ikkje under den men skriver masse feil. Har aldri vert eit skolelys og kom ut av skule uten noe topp karakterer. Plenti av 2 uten om gym,heimekunskap og forming på 5

Men kan si i dag at jeg driter i kva folk klager på meg. Korfor er jeg dårliger en andre fordet ?

Har fast jobb og har alt jeg trenger. Er så fornøyd med utbetalt kvar mne på ca 38 000,- pussi for å skrive SÅ mykje feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...