Gå til innhold

Er jeg samboer eller hushjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at selv om gubben din er en latsabb, så rydder du jo også opp etter ham! Slutt med det! Ikke vask klærne hans. Ikke rydd opp talerkene hans, glass, kopper, bøker. Vask og rydd det som er ditt og barna sitt. Men først: Si det til ham at fra i dag av så må han rydde opp etter seg selv, for du orker ikke å gjøre det mer. Ikke si at dere skal besøke hans mor, ikke si at han skal bære opp klærne (for hans ligger jo utenfor skittentøyskurven). Ikke gjør han noen ekstra tjenester. Dersom han protesterer på dette, så si det som det er. Har du forresten noen gang sagt det som det er? Virkelig? Uten å være sint? Jeg synes nemlig det er en del kvinnfolk (ja, gubben din er en latsabb fortsatt) som klager, men som egenltig ikke gjør noe med sin egen situasjon. Det vil ikke endre seg av seg selv, og NEI han kommer ikke til å ta noen hin/se hvor sliten du er/ta hensyn til at du er høygravid osv osv. Du suser jo rundt som en hushjelp og klager aldri. Da gir du han jo også inntrykk av at alt er i sin skjønneste orden.

Ta tak, kvinne (men gjør det uten å være ufin!)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd til deg HI.

Jeg er i samme situsajon som deg, men jeg er ikke gravid da.

Mannen min jobber på båt og er borte 4 uker - så hjemme 4 uker.

De 4 ukene han er hjemme ligger han på benken. Mens jeg gjør ALT. Inkluderer også klippe plen og male hus

Vi har vært sammen i 9 år. Eldste barnet er 5 år, det va da det begynnte å bli "så" gale.

Så jeg holder ut ennå..på ubestemt tid kjenner jeg.

Skrevet

Du er nok blitt tjeneren hans. På tide å sette ned foten. Her er en idé du kan prøve:

Lag en liste med typiske oppgaver (også ting han gjør). Eksempler er stell av barn morgen/kveld, legging, bading, levere/hente barnehagen, handle, lage frokost, matpakker, middag, kveldsmat, støvsuge, vaske opp, tømme oppvaskmaskin, vaske klær, tørke klær, brette og legge bort klær, vaske bil, klippe gresset osv.

Kjøp en STOR pose ballonger og en sprittusj.

For hver oppgave på listen som du gjør, så BLÅS opp en ballong og skriv på hva du har gjort. Eventuelt bruk fargene på ballongene til hver oppgave.

La han gjøre det samme.

Gjør dette i noen dager/en uke og se hvem som har flest ballonger.

Hvis han vasser i dine ballonger, så kanskje han ser hva du gjør. Du kan også putte ballongene i senga hans.

Skrevet

Kjære deg.

Jeg synes virkelig synd på deg! Som gravid bør man virkelig bli behandlet som en dronning. Sitte i sofan og få servert deilige smooties og få fotmassasje!!! Meen...tydeligvis er det ikke sånn for alle. Min mann var ikke akkurat noen engel da jeg gikk gravid, for han skulle "gjøre unna" alle guttestrekene han ikke kunne gjøre etter at babyen ble født..

Din situasjon er en helt annen. Slik du beskriver det, blir du ikke respektert i det hele tatt. Denne mannen tar deg for gitt. Sett deg i respekt! Fortell denne late dusten hvor skapet skal stå! Hvis han ikke skjønner hva du mener, eller ikke reagerer; Slutt å bry deg med ham. Lat som han er luft. Sier som mange over her: Ikke plukk opp tingene hans. Ikke rydd etter han. Ikke gjør en dritt for han før han gjør noe for deg. Ta med deg ungene ut å spis. Ikke inviter han med, eller si fra før dere går.

Lykke til kjære deg, uansett hva du bestemmer deg for. Men vær konsekvent. Menn er søren meg som hunder. Har de fått noe en gang, tror de at det alltid er lov..

Skrevet

Mannen min syns ikke dette med husarbeid er noe å gjøre så mye vesen ut av. Han sier at han skal gjøre det når det passer han, og at han tar ting når det må taes. Det gjør ikke noe om bosset i skapet renner over, han må ta det når han føler for det. Hadde det bare vært han, så hadde det vært ok, men nå bor det flere her i husstanden og det blir litt utrivelig med mye boss og rot rundt. Det er vanskelig når han har "ungkarsstandard" og jeg har vanlig allminnelig standard (tror jeg).

Jeg får han ikke til å gjøre noe i huset, alt må bes om og mases på. Jeg vet ikke om jeg orker mer- jeg heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...