Gå til innhold

Noen som strikker til en kommende spire eller babyen i magen?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Er vi mange strikkere her inne?

 

Jeg har så lyst til å strikke masse til babyen, og har allerede begynt selv om jeg akkurat har begynt å prøve.

 

Hva strikker dere/har strikket? Spennende å høre hva dere syns er nødvendig ;-)

 

Jeg strikker på dette teppet, i naturhvit, ser for meg at det passer fint som teppe i en vugge!

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=23〈=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hippo ღ

Jeg har begynt på et teppe. Men vet ikke om det blir ferdig ;)

 

Strikker på rundpinne. Og lager mønster i ruter (rett/vrang) med bård rundt hele teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har strikket et nydelig DROPSteppe i naturhvitt til bebbis.

Også har jeg strikket en mariusdress da jeg var BOMBESIKKER på at det bodde en gutt inni der. Nå viser det seg at det er en tuppe inni der så da har jeg ikke montert dressen, mistet lysten hehe.

Kanskje jeg lager en lik bare i grå og rosa eller sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket masse til nr 1, og også det teppe som du strikker her. Har brukt det masse! Et virkelig godt teppe, og veldig varmt!

Denne gangen er jeg litt mindre inspirert. Er nok en gutt, og han skal nok få et hentesett og et eget teppe. Skal også strikke en kjørepose, selv om jeg har hørt at det ikke er så praktisk. Fin er den, i alle fall ;-) Holder nå på med en liten lue, men føler ikke akkurat at inspirasjonen og "nesting'en" har kommet over meg. Har termin i februar.

 

Har tenkt til å strikke et teppe i bomull også. Kjekt å ha til sommeren, men kjedelig å kjøpe disse helseteppene, synes jeg. Lager et kulere selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippo: Et sånt teppe har jeg strikket i barselgave en gang, syns de er veldig fine!

 

Bananikakao'n: Hvilket dropsteppe strikket du? Er det blå mariusdress du har strikket? Den tradisjonelle? Åhh, så flink du er!!! Jeg syns den kan brukes til jenter også. Jeg har lyst på en sånn selv, (har aldri strikket flerfarget mønster før) og da tror jeg at jeg kommer til å strikke den i de tradisjonelle fargene, uansett kjønn. Ellers er jeg ganske "rosa til jenter og blå til gutter".

 

Underveis -->: Har hørt flere si det er vanskelig å finne fine gutteplagg. Har du sett denne jakken? Den skal visst være populær til gutt:

 

http://badegakk.wordpress.com/2011/03/13/lille-ivanhoe/

 

Trodde kjøreposer var praktisk jeg da, er ikke de ganske populære? Med hull i til bilsele. Jeg har det på listen min ;-)

Har du sett bomullsteppet fra pickles: På veg helseteppe? det syns jeg er skikkelig fint!! (er også på lista mi, sammen med en drøss av andre ting, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanskelig å finne fine gutteplagg, både på strikkefronten og ellers. For de helt nyklekte så kan man strikke fine blonder og slikt (bare i blått), synes jeg, men det er definitivit mye fint til jentene, og kjedelig til guttene.

 

Har tittet mye på pickles tidligere, men har ikke sett på teppene. De var veldig fine! Har strikket "kjekkasgenseren" derfra. Veeeeeeldig fin (og veldig varm!).

 

Tenker at en kjørepose kan være veldig grei for korte turer i bilen. Med et pledd oppå der igjen, så holder de varmen fint i bilen på vinterstid. Skal strikke en fra sandnesgarn i alpakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på hentesett...

Ferdig med jakken, men sliter med buksen.

Da jeg var ferdig med ene foten og begynte på den andre, oppdaget jeg at jeg har gjort feil i mønsteret på fot nr 1, så nå må jeg rekke opp hele fot nr 1 igjen.

Mistet litt motivasjonen da...

 

Har lyst til å strikke teppe også.

Fikk teppe til nr 1, og mamma strikket til nr 2, men kan ikke regne med mamma denne gang.

 

Håper jeg snart får motivasjon igjen og kan strikke mer...

Gjorde feilen at jeg begynte på den nyeste boken til Jo Nesbø, og nå klarer jeg ikke å strikke før jeg er ferdig med boken, da samboer venter på boken hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder teppet så har jeg et dukketeppe i dobbel perlestrikk jeg har lyst til å strikke til den lille.

 

Har en gyngehest i hvert hjørnet (jeg snudde mønsteret opp ned på det siste mønsteret slik at teppet ligger rett vei uansett hvilken vei det ligger). Lurer på om jeg skal strikke dette i stor størrelse, og kanskje lage mitt eget mønster... Hjerte hvis det blir jente eller noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heklet kjole, lue og tøfler fra Drops..

Har strikket en kjole som jeg fant i et ukeblad. Fra før har jeg en del vester til gutter liggende, og en haug med votter i forskjellige farger og størrelser til barn :) og nå driver jeg med Telemark genser fra Sandnes garn i grått og hvitt, og blir nok en til ettersom det er to på vei :)

Jeg elsker å drive med strikking og hekling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg et innlegg fra deg, Babysyk85! =) Her strikkes det fortsatt.... Begynte på et teppe til lille før jeg ble gravid, men det er enda ikke ferdig (selv om jeg er i uke 32 nå...) hehe... Tror det kommer til å bli et evighetsprosjekt!

 

Skal begynne på en heldress til babyen, så vil heller bli ferdig med den før jeg fortsetter på teppet. Skal lage sokker og votter også, men det blir etter at dressen er ferdig. Har letet lenge etter en fin dress, men tilslutt (og med god hjelp fra en venninne som jobber i garnbutikk) fant jeg endelig en liker! Oppskriften og garnet er fra Debbie Bliss. Noen som har erfaring med det garnet/oppskrifene?

 

Så kjekt å høre at det er flere som strikker da! Jeg har savnet strikketråden fra BliGravid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Lollo83 *gravid*!!!!! Så langt du har kommet! Blir det jente eller gutt? Jeg har akkurat blitt prøver, er i første pp nå, hihi!!! Veldig spent på hvor lang tid det tar!

 

Jeg er jo fortsatt ikke ferdig med det teppet som jeg strikket på sist ;-) Men nærmer meg! Du får ta skippertak når du begynner i permisjon!

 

Har ikke erfaring med Debbie Bliss, men har hørt masse fint om det garnet.

 

Håper alt er bra med deg, og igjen, veldig hyggelig å "se" deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det ene innlegget jeg skrev igår er borte. Husker ikke helt hva jeg skrev, men jeg lurte på noe.

 

Dere som har barn: Jeg har lyst til å strikke en hverdags-sparkebukse. Tenkte å strikke en med knapper i skrittet og nedover beina for lett å skrifte bleie. Men er det like lett å bare dra av hele buksa? Har ikke så mye bleieskifterfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ene innlegget jeg skrev igår er borte. Husker ikke helt hva jeg skrev, men jeg lurte på noe.

 

Dere som har barn: Jeg har lyst til å strikke en hverdags-sparkebukse. Tenkte å strikke en med knapper i skrittet og nedover beina for lett å skrifte bleie. Men er det like lett å bare dra av hele buksa? Har ikke så mye bleieskifterfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ene innlegget jeg skrev igår er borte. Husker ikke helt hva jeg skrev, men jeg lurte på noe.

 

Dere som har barn: Jeg har lyst til å strikke en hverdags-sparkebukse. Tenkte å strikke en med knapper i skrittet og nedover beina for lett å skrifte bleie. Men er det like lett å bare dra av hele buksa? Har ikke så mye bleieskifterfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk!

 

Dette var nesten skummelt (men veldig hyggelig)! Nå har jeg knapt vært innom her siden sist vi snakket sammen - og når jeg nå endelig tenkte jeg skulle sjekke om det er noen kjente her - så lå det et innlegg fra deg aller øverst! Så da måtte jeg finne frem brukernavn og passord igjen :)

 

Det er veldig hyggelig å høre at du har blitt prøver!! Dette må jeg høre mer om - kanskje vi skal finne frem den gamle tråden igjen?

 

Og ja - strikker er jeg fortsatt, men for tiden er jeg ikke babystrikker ;)

 

Stor klem herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så rart å se deg også her inne!! To på en dag som jeg ikke har hørt fra på evigheter!!! Har sett litt etter deg i håp om at du skulle blitt gravid.

 

Så morsomt at jeg startet en strikketråd rett før dere tok kontakt da!

 

Vi kan jo lage en ny tråd ;-)

 

Spent på hva du strikker?! Til deg selv? Sikkert noe superavansert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til førstemann strikekt jeg ikke så veldig mye før han var født. Ble en mariusgenser og en vest. Til nr to ble det et par kjoler. Nå til nr 3 har jeg lagt hentesett med bukse, jakke og lue i Lanett + en vest fra Sublime Elsker Sublimes oppskrifter og ikke minst garnkvaliteten. Bare så synd det ikke blir importert til Norge lenger (hvertfall ikke her i Stavangerområdet) og må bestilles fra England.

Jeg tenkte også å begynne på den tradisjonelle Mariusdressen, angra såå på at den aldri ble laget til eldstemann.

 

Ellers har jeg strikket et lass med plagg til dem etter hvert som de har vokst til (eldste er nå snart 7), og har masse på tapetet fremover. Bare må strikke en monsterbukse til minstemann blir ca 1 år.

Synes også det er kjempe kjekkt å gi hjemmestrikk i barselgave i stedet for å gå å kjøpe noe i butikken. Har strikket hentesett til flere av mine venninder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er icedancer!

 

Jeg har også begynt å strikke litt barselgaver. Er jo som du sier utrolig koselig å gi bort! Og så blir mottakerne så veldig glade også!

 

Kanskje du kunne svart meg på sparkebuksespørsmålet mitt lenger oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85

Tenker du på det med knapper i skrittet kontra å dra av hele buksa??

Jeg vil si det kommer an på buksa. Viss du tenker på bukse med bærestykke og seler og hele den pakka så er det jo litt jobb å få av buksa.

Til hentesettet denne gang har jeg laget bukse med knapper langs innsiden av bekke bena, men det er første gang jeg har gjort det og nå i ettertid tenker jeg at jeg skulle strikket det ene benet helt tett og hatt knapper ned langs det andre. Blir litt mye med 11(i dette tilfellet) småknapper som skal åpne hver gang en må skifte bleie. Babyene er så myke i bena at det hadde holdt om det var mulig å åpne bare den ene siden. Da kan du jo veldig lett tre den andre foten utav buksa.

 

Så mest sannsynlig kommer jeg til å knappe av buksen oppe på skuldrene og ta av hele greia, eller åpne knappene på det ene benet og tre det andre foten forsiktig ut. Finner vell ut etter hvert hva som er mest praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker knapper i skrittet kontra dra av hele buksa. Bukse med bærestykke og hele pakka :-) Tenker å ha knapper i selene også, sånn at man kan ta på buksa den veien også.

 

Tror uansett jeg vil ha knapper på innsiden av begge beina, liker best symetri, men det er jo meg da. Trenger jo ikke kneppe opp begge beina uansett.

 

Tror du kneppe-jobben ville blitt enklere om det var trykk-knapper? Og så bare pyntet med vanlig knapper oppå?

 

Tror jeg ender opp med å ha knapper, kommer sikkert til å strikke flere sparkebukser, så da finner jeg vel ut hva som er best.

 

Flere som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to bleiebarn og personlig så synes jeg det er mye bedre å ta av klærne ved bleieskift.

Mange synes det er praktisk med knapper slik at en ikke trenger å ta av alt.

 

Grunne til at jeg liker best å ta av klærne er at avføringen kan være veldig rennende i begynnelsen. Noen har avføring hver 14. dag, min førstefødte var 3 mnd før jeg skiftet en eneste ren tissebleie.

Syntes det var lettere å ta av hele klærne enn å grise dem til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...