Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Har 3 jenter fra før og venter nå jente nr 4.. Ønsker ikke å fortelle hva de heter, men alle slutter på bokstaven A, så vi ønsker å fortsette den trenden-) Så hva synes dere om disse 2 forslagene: MILEA, MELIA.. Det er disse 2 vi har endt opp med at begge liker, eller faktisk alle 5 liker.. Milea er vel på 1.plass her hjemme, og vi har tenkt på dette navnet i flere år, men Melia er et navn som er mer brukt enn Milea(Bare 1-3 i Norge som heter, men vanlig i utlandet). Pluss at et vennepar har fått seg en hund som de har kalt LEA, og da ble jeg litt skeptisk til om MILEA ble veldig likt, så da dukket MELIA opp som et alternativ. Vet det er navn som er litt annerledes og ikke mye brukt, men alle andre navn jeg liker føler jeg er så oppbrukt og har nære venner som har kalt barna sine det... Nå er det jo også blitt litt Trendy å gi barna sine navn som ikke alle heter, og jeg har navn på de andre 3 som jeg ser er mye mye brukt.. Ikke at det gjør noe, men ønsker bare noe annet denne gangen. Håper på mange og ærlige svar.-) Vet jo at det er vi som bestemmer og velger tilslutt, men bare gøy å høre hva dere synes. På forhånd Tusen Takk-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Beklager, dette synes jeg ikke var noe fint...Jeg liker spesielle og annerledes navn, men dette ble litt for spesielt for min smak...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Det var trist å høre-( Vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i disse navnene, men jeg liker de veldig godt, men vil jo ikke ha et navn som alle tenker at dette var sært og stygt-( HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Annerledes og litt søtt.. Ofte synes folk det er rart første gang de hører det, men når de lærer barnet å kjenne så venner de seg til navnet og synes det blir fint. Velg det dere liker, det er det viktigste. Og Gratulerer med jente nr 4 på vei.......-)))
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Kanskje dere kunne kalle henne Amelia og bruke Melia som kosenavn. Eller så finnes det jo mange gode navn som slutter på A. Eira, Alma, Elsa og Inga er noen forslag.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Hei:) Ang hvorvidt andre syns om navnet er styggt eller fint, så er det sååå lite relevant. ALLE har forskjellig smak, så om hun under ikke syns det er fint, spiller det ingen rolle, kommer sikkert flere som syns det ikke er fint, men også andre som syns det er fint. Jeg ELSKER navnet vi har valgt til snuppa i magen, men gidder rett og slett ikke skrive det her inne, for smaken er forskjellig når det gjelder navn, som med alt annet Så over til navna: Det første jeg tenkte var: Milea! Men når jeg leste Melia en gang til, likte jeg de veldig godt også...Haha... Men, syns Melia kan minne om et guttenavn.. Så syns kanskje at Milea var mer femenint.. Å blås i hunden Lea, det er mer et menneske navn enn et hundenavn
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Jeg liker Milea bedre enn Melia (fikk meg til å tenke på melis). Syns ingen av navnene er stygge, men Melia blir kanskje litt i overkant spesielt for meg. Jeg liker Inea også, bare et forslag... :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Vi heller nok mest til Milea ja.. Vi har jo snakket om dette i 2 år allerede, og min søte mann har sagt hver mnd rundt eggløsning: Skal vi ikke snart lage lille Milea-) "Smelt", Og han ble hoppende glad når ultralyden viste at han skulle bli pappa til jente nr 4... Ang. Amalia så har jeg en søster som heter Amalie, så det er ikke akuelt.. Takk for svar fra dere andre, godt å høre at Milea var det fineste:-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 12:06 var HI.. Glemte å kommentere navnet INEA, veldig fint, men min venninnes datter heter INE, så da blir det for likt. HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Jeg likte begge navnene veldig godt, men tror jeg ville landet på valg nr 1:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Da liker jeg bedre Minea eller Mathea, men det var ikke det du spurte om. Melia høres ut som en liten jente som ikke klarer å uttale sitt egentlige navn, nemlig Amelia. Milea er derfor bedre, selv om jeg der også føler at man mangler n'en - Milena. Dere velger det dere vil, men personlig synes jeg Milea er litt halvt. Det er ikke så verst, men ikke mitt favorittnavn. Nei, det er egentlig helt greit, når jeg tenker meg om. Barnet vokser jo uansett til å passe navnet sitt. Det er ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Milea får også min stemme Søtt navn, liker det! Melia; blir litt usikker på hvor jeg skal legge trykket liksom...? Så det blir nok mer knotete for barnet etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Å nå blir jeg glad..og lille frøkna sparker vilt i magen:) Takk... HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 Dattern min heter Melia, men likte VELDIG godt Milea.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #16 Skrevet 25. september 2011 Synes Milea..veldig søtttttttttt
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 Milea var faktisk nydelig:-) Men hva med Eila? Eller Ina? Ina er ihvertfall ikke et godt brukt navn i disse tider:-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #18 Skrevet 25. september 2011 Melia? Kan jo like godt kalle henne Melis.. Nei ,jeg likte det ikke.. Ingen av dem! Beklager
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #22 Skrevet 25. september 2011 Ella Tilja Mina, eller Sina for den sags skyld Tora
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #23 Skrevet 25. september 2011 Milea var søtt, synes jeg. Det er kanskje litt i overkant spesielt i forhold til hva jeg ville valgt, men jeg likte ordlyden. Det eneste jeg må tenke litt på, er om det er et navn som passer på en voksen person, eller om det blir litt rart da? Jeg lurer på om det er et sånt navn som passer best når man er et lite barn? Men som sagt syntes jeg Milea klinger fint.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #24 Skrevet 25. september 2011 Milea var finest. Ville ikke brydd meg med hva bikkja til venninna di heter. Har selv ei frøken som heter Elea, så jeg er stor fan av -lea endingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå