Gå til innhold

Eksempel på snikislamisering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv om jeg vet alle religioner kan være bra, så ser det så hemmende ut når kvinner må dekke seg til, og er hjemme, mens mennene møtes ute og er "FRI".

Hvis kvinnene er frie til og gjøre akkurat hva de vil, kan de tro på hva de vil. Men da må de ikke være hjernevasket/ skremt til og gjøre det familien vil...

Husker jeg leste ett esey på videregående hvor en islams jente skrev om hvodan hun oppfattet verden, og syntes synd på oss som måtte ut og være søte for mannfolkene for og få oss familie. De tenkerpå en helt annen måte enn oss. Og mye er sant, mye dritt vi skal igjennom også. Men vi velger i alle fall selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den arabiske halvøy, eller Arabia, er en halvøy i Sydvest-Asia, mellom Rødehavet i vest, Persiabukten og Omanbukten i øst og Adenbukten og Arabiahavet i syd."

 

behjelpelig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er like mye Humanetisk forbund som har ført til RLE i stedet for kristendom. Selv er jeg kristen og synes egentlig at det er greit at en feks ateistisk lærer eller en mer konservativ kristen lærer skal lære barna mine om Jesus..

 

Det er religionsfrihet her i landet, og til det å utøve sin religion hører det å ha et gudshus, enten man er kristen, buddhist eller muslim.

 

Jeg er også en nordmann i Norge, jeg er stolt av det som er min kultur, og jeg føler ikke at den jeg er blir truet av at det lever folk som er forskjellige fra meg i dette landet.

 

Reglene her i landet er at alle får gjøre som de vil, så lenge de ikke skader andre. Dvs at tvangsgifte (noe annet enn arrangerte ekteskap), omskjæring av jenter ol ikke er akseptert, men at moskebygging og religiøse plagg må være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff blir trist når jeg leser dette. At slike holdninger, ignoranse og fordømmer fortsatt eksisterer..

Er muslim som er født og oppvokst i dette landet (Oslo). Godt integrert. Har aldri opplevd rasisme på kroppen, men hørt om andre som føler seg forskjellsbehandlet osv pga sin minoritetsbakgrunn.

Jeg vil bare understreke at det er viktig å få frem at bildet er mer nyansert enn svart- hvitt.

Altså vi har utfordringer når det gjelder muslimer, men også gode eksempler på velfungerende norsk-muslimer.

Alle muslimer er ikke "farlige", og alle norske jenter er ikke "horer", for å sette det på spissen!

Mine foreldre kom til dette landet på slutten av 70-tallet. Mine foreldre var opptatt av at vi skulle snakke godt norsk. Min far skulle absolutt sende oss på

disse gudstjenestene i kirken (selvom man kunne velge fritak pga sin religiøse tro), fordi han sa at det viktig å delta på aktivitetene på skolen. Skolesvømming skulle også vi søstrene være med på, gikk med vanlig badedrakt osv. Jeg ble ikke påtvunget noe hijab, men mine foreldre passet på å gi oss "frihet med ansvar".

Jeg har giftet meg med en jeg fant av kjærlighet, ingen tvangsekteskap. Min datter går i en multikulturell barnehage, og der har de god variasjon i sosiale opplegg. Vi har julefest som eid fest, og foreldre med barn deltar med glede.

Jeg kjenner meg ikke igjen i mye negativt som blir sagt her. Dere med fordommer og ignoranse er så flinke til å generalisere. Jeg vet ikke om dere har fått med dere at Antirasistisk senter har en kampanje gående. "Tea-time", der man blir invitert hjem på te besøk til mulismer. Dette for å bli bedre kjent og forhåpentligvis få endret "OSS-DEM" mentaliteten.

Meld dere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...