Gå til innhold

Unormalt å reagere? Ift eksen til samboeren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor MÅ man hate eksene til kjæresten sin?

 

Jeg har aldri skjønt dette med å være sjalu på ekser. Det er jo en grunn til at det ble slutt. Og han har jo tross alt valgt å være med meg. Bilder av ekser vil jeg ikke ha i ramme på veggen, men om de ligger i en skuff eller et album med andre minner så ser jeg ikke problemet. Alle har jo historie, og det er jo ikke noe truende ved det. Jeg ville ikke akseptert nakenbilder av ekser. Det blir for mye. Men normale bilder er jo ikke noe farlig.

 

Heldigvis er ikke mannen min av typen til å bry seg heller. Så vi kan snakke om sånt sammen og le av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er unormalt nei. Jeg har ikke sletta bildene av samboer å exn som fortsatt er på pcn. Alt annet har han kasta selv. Nå tåler Jeg ikke trynet på den kjerringa da. Etter ho har gjort alt for å ødelegge mellom oss å gjort alt for å snu kameratene til samboer mot han. Det siste har ho klart, men ikke det ho ønsker aller mest.Å ødelegge for oss Hehe.

Men i mitt tilfelle er det jeg som har blitt pent nødt til å slette alle bilder å minner med exkjærester. Å Jeg har gjort det for samboer sin del.det fordi det er livet jeg har nå som betyr alt for meg. Ønsker han at jeg skal slette det ser jeg ikke noe problem med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del undrer meg stort over dere damer som flytter inn til en kar så fort etter forrige forhold at de ikke har rukket å rydde bort spor etter forrige dame......

 

OG selvsagt skal vi alle få ha vår lille krok med minner? Hadde likt dårlig om gubben begynte å rive ut bilder/slette bilder av eksen min fra album og pc. Har dem selvsagt aldri fremme og ser da aldri på dem, men de er en del av min historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder er da helt normalt å ha av ekser? Men oppsparte flybilletter osv, hva er vitsen? ;) Glad jeg ikke har noen minner av eksen annet enn hukommelsen :P så min fremtidige samboer skal iallefall få slippe å se bilder av fyren.. Klær osv jeg hadde etter han ba jeg han hente fort som rakkern, resten heiv jeg på bålet og lagde skikkelig heksebrann ;D Sletta han til og med på facebook for å slippe å påminnes han. Skjønner du ikke likte å finne disse kortene du HI, men han gjorde det nok ikke med vilje om de lå under vaskemaskinen! Men hva vil du frem til her? at han fortsatt liker eksen siden du finner påminnelser av de som par? :) Han har valgt deg som samboer, så roo ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletta bilder av eksene til min forrige kjæreste. Han hadde store mapper med nakenbilder av 3 stk. ekser på pcen, noe jeg syntes var unødvendig. Han ble rasende da han fant ut at jeg hadde sletta de, så jeg pakka sammen sakene mine og sa takk for meg samme natt!

Kan legge til at han i ettertid ba om unnskyldning, og innrømte at han var en idiot som insisterte på å beholde nakenbilder av ekser. Heldigvis tålte jeg ikke lenger trynet på han, så han forble en eks.

 

Nå i dag har jeg en samboer som har samme syn på ekser som meg, og vi har derfor INGEN bilder eller minner av disse i huset vårt. Hvorfor skulle vi hatt det? Kan ikke se for meg å være sammen med noen andre enn min kjære, og trenger absolutt ingen bildeminner av andre menn enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke sjalu av meg,men seriøst!hadde samboeren min fortsatt hatt bilder av eksen på veggen eller stående fremme i stua hadde nok jeg også reagert. Det er ikke normalt når man får ny dame. Jeg hadde selvfølgelig ryddet bort det selv hvis det var hos meg han flyttet inn. Men minner synes jeg er helt greit. Men i gjensidig respekt har vi i allefall det liggende på boden i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, han har vel bare ikke tenkt over at han burde rydde vekk sånt?

 

Alt dette er hans LIV, hans fortid som har gjort ham til den han er i dag! La ham pakke ned eksen i en pappeske og sette "henne" innerst på loftet. Ikke be ham om å slette en del av seg selv.

Det er du som har valgt ham og da får du ham med hele hans baggasje gitt!

 

Men det burde ikke ligge og slenge rundt og han burde være kresen på hva han tar vare på. Pikante bilder er på kanten, bursdagskort han har fått er ok men ikke de han har gitt, hva i all verden ligger de der enda for? Det er sikkert mye ekstra dilldall som han ikke trenger å ta vare på men la nå i alle fall han få bestemme det.

Neste gang du finner noe så vis ham det og spør om det ikke er på tide at han rydder vekk alt sånt nå?

 

Husk likevel at ting som har falt under vaskemaskinen ikke er så lett å oppdage :-P Det er nok ikke MENINGEN å plage deg med å ha ting fra fortiden liggende rundt om kring. Snakk med ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.53: fy f**** for en frekk drittkjerring du er!! Sletter andre sine bilder uten å spørre først! Dæven du vet å ta deg til rette. Jeg kunne aldri oppført meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet inn til min mann i hans hus, administrert med hard, husmoderlig hånd av hans eks frem til bruddet. Der bodde jeg i tre år.

 

På de tre årene var det faktisk en forutsetning at hans sønner skulle kunne komme hjem og føle seg hjemme der. Så jeg endret ting veldig forsiktig og over tid, så de ikke skulle kjenne at hjemmet deres ble voldtatt.

 

Å kaste bilder fra deres samliv skulle ikke falt meg inn. Og jeg setter da umåtelig pris på at det aldri har vært stillt noe krav til meg om å fjerne min ex-mann og hans familie fra alle fotoalbum heller.

 

Men det er klart det går en grense: Det skulle ikke falle meg inn å henge opp brudebildet fra mitt første bryllup, for eksempel. Og jeg ba mine foreldre på en hyggelig måte å ta ned sitt eksemplar fra veggen. Hvilket de gjorde.

 

nakenbilder ville jeg ikke akseptert, men latt ham fjerne selv.

 

Må nok ærlig si at det mest irriterende var det drømmeaktige tilbakeblikket på hvilken fantastisk husmor hans forrige var... må oppfattes som "i motsettning til meg"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at de som er mest sjalu på eksen, er de som gikk inn i forhold til mannen før han hadde avsluttet forholdet til tidligere partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg. Sjalusi handler om usikkerhet. Man kan være usikker selv om man har "sitt på det rene" og ikke har vært i overlapping.

 

Må bare si at jeg ikke aksepterer nakenbilder av ekser, ellers må mannen ha de bildene og minnene han vil, naturligvis. Det viktigste er vel at man som par blir enig om hvilke kjøreregler man skal ha.

 

Her i tråden kan det forresten virke som om bare damer er sjalu.. vel, jeg har møtt noen virkelig sjalu menn, så de fins, de, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen skal få!

Jeg tror nok ikke jeg ville likt at det lå kjærlighetserklæringer strødd rundt. Akkurat det syns jeg ikke er urimelig å kreve fjernet. Men å ta saken i egne hender er jo litt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Så du mener det er greit om mannen din har masse nakenbilder av eksene sine, 08:52? Heldig mann du har, da! Får sikkert lov til å hva han vil han, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er ikke spesielt koselilg å finne kjærlighetserklæringer rundt omkring i hele huset. Greit nok at man vet mannen har hatt en fortid, men å skal måtte lese hva han/hun har skrevet til hverandre er vel ikke akkurta det beste som finnes....

Å skal ha en egen skuff/eske med gamle minner fra tidligere forhold, OMG hva er vitsen med det. Jeg hadde aldri giddet å spart på bilder/kort av mine ekser...

Nei jeg hadde overhodet ikke likt å finne slike ting, og min mann hadde aldri blitt singel hvis han hadde kastet et kort fra eksen min. Herregud tenk å si noe sånt da, da betyr virkelig mannen deres mye hvis dere mener at han hadde blitt kastet på dør hvis han hadde kastet slike ting. Jeg hadde overhodet ikke hatt noe interesse for å ta vare på slike ting.

Og jeg er overhodet ikke en sjalu person, men ser virkelig ikke vitsen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange her som synes det er helt greit at mannen har filmkveld fast en gang i uka med eksdama han har barn med (ETTER barnas leggetid), at man har bilder, kjærlighetsbrev osv fra ekser liggende, at mannen må få lov til å dra på byen minst en gang i måneden og drikke seg dritings, at han må få lov å dra på strippeklubb, ha sexchat med andre damer osv.

 

Jeg lurer på, er ikke det bedre at en mann som ikke er klar for et seriøst forhold, ikke inngår et? Og er singel istedet og prøver å bli ferdig med fortiden før han involverer seg i ny dame? Er for eksempel mange som skriver i datingannonser på match, møteplassen ol. at de vil ha dame som er "ferdig med tidligere forhold". Har du nakenbilder av ekser, bilder av ekser hengende på veggen din eller MÅ ut og drikke og tafse på andre damer, da er du ikke ferdig med tidligere forhold/singelliv, og bør forbli singel en stund til.

 

Det som bør være greit, er bilder av mannen og eks sammen med barna - dette er bildene der barna er involvert, og som de bør få beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...