Gå til innhold

Hva ville du sakt om en fadder opprettet konto til barnet i sitt eget navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, dette hadde ikke jeg likt HI. Hva om denne fadderen blir uvenner med dere (virker ikke helt stabilt) og tar pengene som familie og venner har satt inn gjennom flere år? Hadde rett og slett sagt i fra om at jeg ikke likte det. Du sier du er redd for krig, men du må da ansvar for ditt eget barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten så har du masse uintelligente venner og slekt som setter inn penger på kontoen til en angivelig uøkonomisk uansvarlig person, eller så overdriver du veldig. Det hørtes helt uhørt ut at folk setter inn penger på en konto til barnet ditt som står i en annen person sitt navn, så lenge denne personen knapt er voksen osv. Er veldig glad for at ingen av mine slektninger ville ha funnet på noe slikt. Jeg hadde IKKE akseptert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser hvor viktig det er å velge riktige faddere.... Jeg hadde veldig lyst til å velge både min søster og kjæresten (nå forloveden) hennes som faddere, men da måtte jeg ha spurt min brors samboer også, noe jeg IKKE var interessert i. Dermed valgte jeg min søster, min bror og to barndomsvenner som faddere. Jeg vet jeg valgte riktig, selv om jeg synes det er litt kjipt at min kjære svigerbror ikke er fadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sinnsykt at andre setter inn gaver p¨å konto hun har opprettet da... ville vært nervøs jg og.

men samtidig, like teit at du oppreter konto i ditt eget navn til barnet. helloooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det lønner seg ikke for barnet å ha konto i barnets navn. Barnet kan risikere å bli lignet med formueskatt + at barnet vil ikke få stipent ved skolegang når barnet har penger på konto.

Og når summen overstiger 75 000,- så kommer overformynderiet inn i bildet.

 

Å spare i barnets navn er ikke en løsning som blir anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette var veldig rart å gjøre, spesielt siden dere hadde sagt nei på forhånd!

 

Jeg ville tatt det opp igjen med fadderen og sagt at dere sa nei, fordi dere hadde en konto til barnet og håpet at fadderen kunne overført gavene til barnet.

 

Jeg syntes dette var et frekt overtramp og lurer på hvilke motivasjon denne fadderen hadde til å overstyre dere på dette?

 

Jeg ville også bedt famile/venner om å ikke sette inn penger på denne kontoen, og gitt dem det riktige kontonummeret til barnet.

 

Jeg kjenner at jeg hadde blitt forbannet, speseilt da fadderen fikk andre til å sette inn penger der, greit nok at fadderen hadde satt inn penger selv da, det er jo hver enkelt bestemme selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

09:30: Beklager, men du har skrevet noen av de mest uintelligente svarene jeg har lest her inne og jeg har vært her lenge! All ære til HI for at hun orker å svare på våset du skriver. Hoppende glad for at hun ikke har kontroll på pengene til barnet sitt og heller skrive testamente i stedet for å få pengene over på barnets konto? Vet ikke om du er seriøs, men jeg tror faktisk dessverre det...

 

16:48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akseptert det. Gaver fra henne gjør hun som hun vil med.. Men at andre gaver kommer inn på hennes konto? Jøss!!

 

Nei, dette burde du ordne opp i HI. Hvis ikke kan du ikke regne med at det blir mye igjen til barnet er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at dere har noen grunn til å føle dere overkjørt her. Fadderen er sin i fulle rett til å gjøre det hun gjør, og det er sansynligvis godt ment også. Det er jo heller ikke noe galt i å be andre sette inn penger på kontoen, så lenge hun ikke har planer om å lure folk og bruke pengene selv. Men at andre setter inn penger på den måten, det kan jeg ikke skjønne.

 

Så jeg må si at de som er "dummest" og mest uansvarlige i denne saken ikke er den 18 år gamle fadderen, men de som setter inn penger på denne kontoen. Jeg ville aldri ha gjort det!

 

DU kan ikke gjøre noe med det. Du kan ikke nekte henne å opprette kontoen, du kan ikke nekte noen å sette inn penger der heller. Men du kan la være å takke for "gaver" som har kommet inn der og ev. gi klart uttrykk for at du ikke anser det som gaver, og det er det jo egentlig ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...