Gå til innhold

Hva er det med foreldre som ikke vasker barnas hender i besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigerinna lar sine to gutter rase rundt her med kliss på fingra, utrolig irriterende. Nå er jeg bare gravid selv, men når min kommer så kommer jeg til å gjøre som venninnene mine, tørke av gris før de slippes løs i lek. Det tar noen sekunder!! Viser lite respekt ved å ikke vaske unga synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss liker vi også glade barn - og vi liker også at barna skal kose seg og kunne grise mens de spiser! Vi liker også det samme når det gjelder barna som er på besøk!

Jeg vasker gjerne gulvene når besøket reiser - eller støvsuger om det er det det er snakk om ;-)

Når jeg serverer kake, is osv - dekker jeg på til barna på kjøkkenbordet. Så holder vi smuler og gris på en plass.

MEN - og jeg synes virkelig det er et men... Jeg vil da at mine barn skal vaske hendene FØR de spiser - og ETTER mat uansett...

Hvorfor er det så farlig å lære barna?

Det er jo bare vanlig folkeskikk å vaske seg etter at man har blitt grisete på fingrene?

Det handler da overhodet ikke om at ikke barn skal få være barn!!!

Men som andre sier her at det er jo ikke bare gulvet som blir grisete om barna har spist feks sjokoladekake. Da drar de det jo med seg i sofa, senger - på leker - osv osv... Skjønner ikke at dere skal ha det til at vi ikke lar barn være barn bare fordi vi vasker ungene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener HI. Jeg er overhode ikke nøye på ting og har ingen fine møbler eller noe. Men, i mitt hus får ikke barn gå rundt med mat og de får pent tørke hendene sine når de er ferdige med å spise noe grisete. Det tar meg tre sekunder å tørke bort drit fra hendene deres, men det tar meg dagevis å vaske leker, møbler og andre ting.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er poenget med å la barna løpe rundt som noen griser? Jeg har et par venninner som ikke er så nøye på dette og det er ganske ofte jeg har tørket deres barn, både hos meg og hjemme hos dem selv. Jeg syns det er ganske ekkelt når vi har kommet til kveld og barna går rundt med matrester fra frokost, lunsj og middag i ansiktet og på hendene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er prippent og pertentlig med å vaske hendene til ungen etter h*n har spist? Trodde det var normal hygiene jeg?

Og hva i all verden får deg til å tro at barna er mindre glade fordi de må vaske hendene sine etter spising?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også hi! Slappe mødre som lar ungene løpe rundt med klissete fingrer. Jeg er ikke SÅ nøye på det... men nå er det bare slik at NOEN inviterer jeg rett og slett ikke når jeg skal servere noe. Så får de komme når det KUN er vann og kaffi somsrveres... men de søler somregel da og og så ROTER ungene noe syyyyyyykt før de drar hjem igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg heller ikke liker. jeg har løst det med å sette frem en asjett med fuktig klut til hvert barn. Foreldrene tar alltid hintet!

 

Det går jo også an å nevne at det er sånn dere pleier å gjøre det hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg også over dette. Samt over at de samme folkene lar barna løpe inn i huset med utesko på.

Har ingenting mot å tørke kliss av bord og gulv i forbindelse med spising etc, men unødvendig søl pga foreldrenes latskap eller likegyldighet er veldig frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...