Gå til innhold

Hva er det med foreldre som ikke vasker barnas hender i besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna spiser kaker med hendene og full av sjokolade løper de fra bordet og vips er alle lyse flater dekket av sjokoladeflekker! Irriterende? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det skal liksom være helt ok å grise andre sitt hjem til? Jeg synes det er mangel på respekt og folkeskikk. Går ut i fra at de fleste tørker av hendene til barna hjemme? Men det er liksom helt ok når det er andre som må ta skiten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud , når jeg har små barn på besøk så må jeg regne med søl og vasking etterpå.

Server bare kjeks da , så trenger du bare støvsuge etterpå.

 

Eller drit i å ha gjester da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har både vann,såpe og vaskekluter. Armer har vi også så vi klarer fint å tørke av når barna griser litt og søler litt.

Skulle jeg flydd etter ungene hele dagen med vaskekluten så ville jeg ikke gjort annet i verden.

 

"Skitne barn er glade barn". Det sa min morfar og det lever vi etter for det stemmer bra det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?? Lar de fleste her ungene løpe rundt både hjemme og hos andre folk med grisete fingre? Hvor i all verden er folkeskikken blitt av, og NÅR er da passelig alder for å lære dem det, om jeg tør spørre?

 

HI, du kan ganske enkelt si at "nå kan dere gå fra bordet og vaske hender, alle mann", så skjønner besøket at det gjelder deres unger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig å vaske av fingrene på eget barn når man er borte hos noen vel??

 

Jeg gjør ihvertfall det... og setter pris på om andre gjør det med sine barn når de er hos meg.. Er jo ikke noe krise om d blir litt flekker her og der.. men er jo ikke NØDVENDING med iskrem overalt.. (bare for å ta et eksempel)

 

Men ellers lar jeg ungene fly rundt med kjeks ol. på bursdager osv.. da kan jeg jo bare dra over med støvsuger.. Syns det er værre med klissete hender på alt møblement osv...

 

Mulig jeg er prippen da..hehe.. men blant meg og mine venner har ikke dette være noe tema... alle tørker av ungene sine.. =) jeg har alltid våtservietter tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært besøket ditt med mine barn, og du hadde servert kaker, hadde jeg fått nerver! Jeg synes det er vanskelig nok å være på besøk med 1-åringen min hos folk som har enormt med ting som ikke kan røres, så om du hadde servert kake og jeg visste du hadde flydd i vinkel om det kom noe søl, hadde jeg heller holdt meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at HI får så mye negativ tilbekemelding på dette. Hun sier ikke at barna ikke får smule på gulvet eller ha sjokolade på hendene når de sitter ved bordet, men dere kan ikke mene seriøst at dere faktisk setter barna rett ned så de kan springe rundt å gni klissete sjokoladefingre rundt omkring i resten av huset? Snakk om å være lat! Vasker dere ikke barna hjemme heller? Må jo se ut som en svinesti hos dere i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jenta mi spiser sjokoladekake eller noe annet klissete med hendene så får hun en våtserviett med beskjed om å tørke hendene sine. Uansett om vi er på besøk hos noen, hjemme eller ute på cafe.

Er det ikke ren folkeskikk å lære ungen sin å vaske hendene sine?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en familie som heldigvis ikke er så nøye om det blir litt griseri. De vet at små barn medfører en del gris. Men selv om de ikke bryr seg så pleier jeg alltid å skylle hendene til småtten (1år) om han er kjempe skitten. Ikke fordi jeg er redd for gris, men fordi jeg vet at om mine hender hadde vært så skitten så hadde jeg hatt lyst til å få dem rene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jentungen blir så stor at hun løper rundt kommer jeg til å vaske hendene hennes før lek. Det sier seg selv.

Jeg vasker alltid hendene til niesa mi på 3 etter ho har spist sjokolade osv. for jeg er faktisk ikke interessert i å ha masse sjokoladeflekker osv. på sofaen m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vasker vi hendene før og etter mat, det gjelder selvfølgelig når man er borte også. Greit nok at små barn griser litt mer enn andre, men er det greit å gi faen da? Late dere er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned pertentligheten. Jeg gidder ikke engang diskutere problemstillingen - den blir altfor prippen. Jeg har heldigvis et raust sinn for glade barn med sjokolademunner og sjokoladefingre og jeg regner ikke med annet enn at jeg må tørke litt og rydde etter jeg har hatt besøk av voksne og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Lever jeg i en svinesti antar du fordi jeg synes barn skal få være barn? Det er noe som heter å rydde og å vaske etter endt besøk - det praktiserer jeg. Er du veldig rigid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som sier at de har noe imot å måtte vaske gulv osv. etter at barn har vært der, men jeg vil helst slippe å stå å rense sofaen etterpå fordi foreldra ikke gidder å vaske fingra til barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, takk for at dere deler meningene deres:) Jeg er selvsagt helt klar for støvsuging og gulvvask etter besøk, men synes det er unødvendig å måtte rense sofa, vaske vegger og leker full av kliss. Jeg har familiemedlemmer som lar barna gjøre som de vil i besøk og regner dette som fritid der de slipper å passe på egne barn. Barna får løpe fra og til bordet med kaker i hendene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...