Gå til innhold

Undre (ikke dømmer) meg over kvinner som har et ikkeeksisterende ønske om å pynte seg eller gjøre det litt koselig i hjemmet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er mann når man ser sånn på det ;-)

 

Eier ikke interesse for moter eller interiør. Synes det er viktigere at en sofa er slitesterk og praktisk enn pen å se på... det betyr ikke at jeg ikke setter pris på det vakre, så jeg er veldig glad for at min mann liker både interiør og moter slik at vi begge og hjemmet vårt ser bra ut :-)

 

Jeg bruker 0 minutter på hår, sminke (kun til spesielle anledninger med jobben og til fest) etc, men liker at mannen min synes jeg er pen, så jeg bruker øreringer og spør ham (he he akkurat som en mann) om klærne mine passer sammen før jeg går på jobb.

 

Jeg kan ikke fordra å sy, strikke, vaske, støvsuge, ta oppvasken e.l.... men det er jeg som ser at badet må vaskes og holder orden på lillemanns klær og ting og tang...

 

Før jeg traff min mann hadde jeg f.eks. ikke gardiner...

 

Tror vi alle har ulike % maskulinitet og femininitet i oss og jeg har mye maskulinitet som b.la. hjelper meg ekstremt i jobben, men som gjør meg til en elendig husmor :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.59

 

Om mannen min hadde sagt det til meg hadde jeg blitt fly forb... For hva med den dagen jeg ikke er "like vakker som den dagen han traff meg" Man kan nemlig pynte seg og dille så mye man vil, men alderen vil sette sine spor, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kvinner har selvfølgelig ikke noe annet å spille på enn utseendet og et vakkert hjem, men for dem av oss som er så heldige å kunne andre ting er ikke slikt så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.30 Tror du seriøst at de som har et pent utseende og fint hjem ikke har mer å fare med?

Mindre enn deg?

Har du tenkt over at mange kan ha minst like mye kvaliteter som deg OG ha et velpleid utseende og fint hjem?

 

Jeg er alltid fin, har det strøkent hjemme, er smart, morsom, kunstner, bruker drill, er lesehest, fjellvandrer, en god venn og meget aktiv med barna.

Så ikke sett folk i bås.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et knippe sure kjerringer dere er.

Jeg har en mastergrad, gikk ut av universitetet med toppkarakterer, fikk en god jobb med masse ansvar i en kunnskapsbedrift. Jeg pynter meg, jeg kjøper vesker og sko og har det fint hjemme, ikke hver dag men vi prøver da å holde det i orden. Jeg er ikke dum selv om jeg bruker rettetang eller krølltang før jeg drar på jobb, og foundation, lipgloss, rouge og øyenskygge og mascara og til og med eyeliner fra tid til annen.

 

Når jeg er sliten kler jeg på meg en fin yogabukse eller annet loungewear og gjør i alle fall mitt for at jeg ikke skal forfalle selv om jeg er gift og har små barn. Det er greit at det er deilig å gå i joggis og uten sminke, gjør det selv også innimellom, men hver dag??? Skjønner godt at folk går lei når de er sammen med slikt. Det gjelder for begge kjønn. Jeg må ofte si ifra til mannen at det er dags å kle på seg dongeri. Han jobber i dress og er alt for glad i å gå i joggis hjemme. Jeg er ikke like glad i den stygge joggebuksa. Har kastet noen og sørger for å kjøpe pene alternativer til han, men han vet at jeg synes det er urstygt med joggebukser med kne i, og det får han høre rett som det er. Så tar han seg sammen en periode og så har jeg noe fint å se på. Men han elsker at jeg er fin, han er livende redd for at jeg skal bli tykk og dvask, og ønsker at jeg skal sminke meg og ordne håret og han elsker å vise meg frem til venner å familie så jeg synes jeg kan kreve litt av det samme tilbake til han. Hadde aldri vært med en som bare gikk og prompa i joggisen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte også å si at jeg har pusset opp en leilighet på egenhånd før jeg møtte mannen, jeg fikser det tekniske hjemme, jeg bestiller håndverkere og jeg gjør like mye om ikke mer av det "fysiske" som mannen min, som er i mye større grad en byråkrat enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta i fra kjedelige damer uten skjønnhet i livet livsløgnen deres.

Fine, velkledde kvinner med velkledde barn og innbydende hjem er bitch alle som en, dumme og lever i en fasade som brister hvert øyeblikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er ikke jeg noe særlig kvinnelig:)

jeg hater å vaske osv, men jeg liker å strikke, hekle, sy.. ordne blomster :)

 

når det kommer til å pynte meg, så har jeg ikke orket i det siste.. sliter med lav blodprosent og jernalger, så er veldig trett og sliten,

ser ut som et vandrende laken.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja jeg vet menn som overhode ikke har de interesser

noen liker noen ting andre liker andre

 

Jeg leier hus, alle møbler (omtrent) er arvet, også mye av det andre inventaret.

Jeg har noen bilder av barna på veggen overhode ikke nips og slikt rundt om da jeg ikke kan fordra støvsamlere.

Betyr ikke at jeg ikke liker å ha det pent rundt meg men jeg har dårlig økonomi som er alene med barn og setter det at barna skal ha alt de trenger og mat på bordet før andre ting.

Og jeg nekter å sette meg i mer gjeld for å ha en "fin" stue.

 

En annen ting er vel at hva man syntes er fint og pyntet er forskjellig fra person til person.

Både når det gjelder klær og hus.

Noe du syntes er pent og akkurat pyntet, kan en annen syntes at ikke er pyntet i hele tatt og en annen igjen syntes er alt for stivpyntet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift,har hus og to barn, men velger og bruke litt tid på meg selv hver morge, for mannen min. Trenger ikke forfalle bare for at man har fått det man var ute etter. Jeg ønsker også at mannen min steller seg og ser bra ut for meg av og til. Jeg er så enig med deg Hi. Og jeg mener også at i et ekteskap må begge parter jobbe for at begge skal ha det bra.

 

Nå er jo jeg litt intresert i interiør så jeg er veldig opptatt av å ha det koselig rundt meg i huset.Og det har manen min også sagt at han setter pris på, men jeg er heller ingen nikkedukke for han.

 

Om man har en mann som driter i hvordan huset og kjerringa ser ut så er jo det greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...