Gå til innhold

Undre (ikke dømmer) meg over kvinner som har et ikkeeksisterende ønske om å pynte seg eller gjøre det litt koselig i hjemmet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå mener jeg ikke at man skal se stivpyntet ut og hjemme skal se ut som et bilde i en katalog. Det er andre ytterligheten.

 

Men det å pynte seg litt og gjøre det litt fint rundt seg er liksom en så stor del av den kvinnelige natur.

Det blir som en mann som ikke eier interesse for teknologi eller motorisert kjøretøy.

Kanskje dårlig sammenligning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater å vaske og rydde, har null interesse for interiør eller se ut som en Barbie, men kan sy, strikke, fikse bil og har interesse for teknologi. Har det slått det HI, at alle ikke er like, og at det i grunn er veldig bra? Ikke alle ønsker å være kjerring vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er alle stereotype apemennesker som enten liker å pynte huset eller bygge hjemmekino. De som ikke er som oss er det noe feil på. Sperr dem inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor del av den kvinnelige naturen... for deg! Ikke for meg og mange andre. Hvis du tror alle kvinner er som deg vil jeg anbefale å utvide bekjentskapskretsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kvinnelige natur? Jeg hadde ikke tenkt å svare på dette innlegget før jeg leste at du omtalte "det å pynte seg litt og gjøre det litt fint rundt seg" som den kvinnelige natur, og i samme slengen tillegger den mannlige del av befolkningen en generell interesse for teknologi eller motorisert kjøretøy. Jeg hater å pynte meg, men liker å ha det fint rundt meg :) Mannen min har ikke øye for hvordan det ser ut rundt oss i hjemmet, hans versjon av rydding er gjerne å flytte ting fra gulvet og opp i sofa/ i vinduskarmer/ på tv-bord og oppå kjøleskapet. Jeg lurer på om det er tillært eller medfødte egenskaper?

 

Tillært tipper jeg, det forventes i stor grad at vi skal følge disse mønstrene. Når jeg pusser opp hjemmet ender jeg som regel med å bli degradert til husfrue av håndtverkere, takstmenn og andre jeg må samhandle med - de henvender seg konsekvent til mannen min, som om han vet hva det er snakk om. Samme gjelder forsikringsselgere - alle kontakter mannen min og må henvises videre til meg.

 

Jeg undrer meg over at vi ikke i større grad greier gi slipp på gamle kjønnsrollemønstre, jeg har dem i meg jeg og! Når jeg skal ringe etter barns foresatte ringer jeg vanligvis først og fremst mor dersom både far og mor står oppgitt. I de tilfellene hvor vi bare har en forelder oppgitt er det vanligvis kun mor (selv om foreldrene bor sammen). Spennende :)

 

Bare noen tanker fra min side, også undrende - ikke dømmende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he he er så enig så enig, men en tanke slo meg: stiller du opp i miniskjørt, trang topp og push-up bh kan det være at håndverkene kun hennvender seg til deg....hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med å pynte seg/huset det!

Jeg har ikke masse dill og dall, bruker aldri sminke, men er ren og pen i tøyet og huset er som regel rent og ryddig - og vi har da en del kunst på veggene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både undrer meg over og dømmer folk som har så dårlig plass i tenkeboksen sin at de må definere folk ut fra hvordan de matcher den samfunnsskapte fasiten på hvilke egenskaper kjønnet deres skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre for deg tar du feil på det punktet. Etter noen år med en pyntedukke er det ikke få menn som faller for en kvinne med helt andre verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske naturell, lite(helst ingen) sminke, og håret i klipe i nakken. Jeg ser ut som jeg gjør, og det er helt greit :) Du skal vite at jeg virkelig kan kle meg til anledningen, om det trengs. Her kan jeg nevne som eksempel en internasjonal, stor tilstelning jeg var i. Singel OG striglet ;) Kunne helt reelt velge meg en partner den kvelden, blant minst 5-6 interesserte. Til og med som gravid i 7. måned har jeg blitt kurtisert etter å ha pyntet meg;)

 

Men hverdag? Ja, da er jeg naturell :)

 

Huset..... her bor vi, og det skal ikke se ut som en Bohuskatalog eller noe annet. Vi BOR her, og dermed lever vi her med alt det innebærer

 

 

Og jeg må bare fortelle at jeg i tillegg til å kunne klær og sminke til anledninger(og gjøre huset pent), også kan snekre, sveise, skru bil, anlegge hage fra ingenting osv osv.... Og snekre er mer enn å bare slå i en stift til et bilde - det er å virkelig lage store og nye konstruksjoner ;)

 

Og så lurer jeg bare på - hvem mener du jeg skal pynte meg så jævlig for hver dag? Jeg trenger det ikke, så..... Jeg trenger mer å kunne alt det praktiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tenker du på da? Undrer meg over sjusker jeg og, men det er ikke fordi de er kvinner.

 

Jeg har det rent og pent og lyst og fint, dusjer hver dag og bruker mascara. Men jeg har ikke mye dilldall i huset, liker å ha det enkelt. Har ikke 50 par sko som jeg har inntrykk av mange damer har, og pynter meg nesten aldri. Går mye i joggebukse i permisjonen, men det er ganske fine joggebukser, og kjempefine joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

High Five HI!!!!!

 

Dette innlegget kunne jeg glatt ha skrevet selv, for dette undrer jeg meg over også... Jeg har flere venninner som har vert fine engang, men etter at de fikk mannen de ville ha og trykka ut en unge, så slutta de å ta vare på seg selv... Trykker all verdens med drit i trynet så de legger seg ut, dasser rundt i joggisen bestandig og slutter å sminke seg osv....

Så sitter de å klager på at forholdet ikke er som det engang var og jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke går ned i vekt....

Da har jeg bare lyst å si til dem: Dra dere ut av sofaen og slutt å sitte på klubb, barselstreff annenhver dag og trykk kaker og salater og gud hvet hva i trynet!!!!

 

Mannen min sa faktisk til meg en kveld vi hadde lagt oss at han var så glad for at jeg ikke fulgte samme mønsteret som mine venninner.. Å da mener ikke han at jeg skal gå i miniskjørt og full makeup hele tiden, men som han sier: Gjør meg ingenting at du går gjevnlig til frisøren og bruker litt penger på deg selv innimellom. Synes det er godt at du tar vare på deg selv og du er like vakker som den dagen jeg traff deg...

 

Så skjønner de mennene som føler de sitter igjen og blir lurt, når kjerringa slutter å ta vare på seg selv den dagen hun har fått ring på fingern og trykka ut en unge!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del kviner ikke orker å rydde, pynte seg, og ha det fint rundt seg fordi de rett og slett er litt late.

Det er faktisk lit arbeid i det å ordne det fint.

Jeg elsker å stelle meg, rydde, vaske, lage god mat og style hjemmet pent.

Når det er sagt så skifter jeg dekk på bilen, ordner det tekniske, typisk mannsdominerende arbeid og.

 

Men som sagt det går på litt innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he virkelig ute etter å erte på deg gråstein? Kan ikke helt se for meg at menn er noe "flinkere" til å rydde og stelle når de går hjemme med barn.....Huff igjen så glemte jeg jo: De er jo menn de er jo fratatt alt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...