Gå til innhold

Å herre Gud. Gjett hva ei mor hadde smørt som frokost matpakke til sitt barnehage barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men hva med å tenke litt lengre enn nesa rekker da? Kansje ungen har matvegring og nekter å spise normal mat? Da er det viktigere at barnet får i seg mat enn at den ikke gjør det ! Mange foreldre sliter med et barn med matvegring, som jeg med eldsta, og her var d poetgull i perioder når hun var lita, ellers kunne hun gå i dagevis uten å spise !! Og det var fint lite vi kunne gjøre med det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i dette! Men det er selvsagt fordi jeg også har et barn som spiser nugatti i matpakka - som var rådet fra de som kan faget. Heller det enn ingen lunsj og det er faktisk alternativet for noen barn selvom enkelte nekter å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig på om den smørten var på pølse, i brødet, eller ved siden av. ;p

 

Jeg synes det høres ut som en mor med noe begrenset kunskap om ernæring. Men barnet klarer seg sikkert fint likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo virkelig krise med ei pølse i brød. *himler med øynene*

 

Mener dere virkelig at det er så farlig??

 

Lurer på hva dere sier da, når min sønn fikk med seg et kaldt hjemmelaga pizzastykke til frokost i barnehagen her en dag! Det beste han vet!

Til og med sånn pose fra TORO brukte jeg i kjøttdeigen!

 

DET er krise det, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det synes jeg hørtes mye bedre ut. Nei jeg jobber ikke i bh. Å åssen jeg vet det ? Ehe jeg leverte min egen ungen kansje ? Da satt hun deg ned en grillpølse i brød mens alle andre hadde normal frokost mat. Brød, yoghurt, knekkebrød osv. Greit nok at noen vil gi barnet loff hver eneste dag. Jeg gjør deg ikke da jeg synes dette er dritt mat. Men akkurat den grillpølsa i brød til frokost i bh synes jeg blir rimelig spessielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ofte rester av pølser på brødskiva dagen etter. Det er godt og det må vel være det samme om pølsa er hel og ligger i et pølsebrød enn om ungen spiser et rundstykke med oppskåret pølse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: Sku ei hunden på ens hår, det kan hende at det går, som når du skuer trønderen på dialekten. Skjønner du moralen eller HI??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youghurt er da ikke så sundt det heller da!!

 

Forresten en gutt i 2 .klasse som hadde med pølse/brød her en dag..OG en annendag pannekake... Fysj og fy..!! Heldigvis er jeg bare vikar, så jeg har ikke fått med meg hva han hadde de andre dagene!! Hihi...

 

Opplever du ikke verre ting enn pølse i brød, så.... Syns det er verre med de som er "Avhengig" av nugatti ol pålegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det viktigste at barnet får med seg noe hun eller han spiser? Det er ikke ideelt med loff, sjokopålegg el.l., men dere vet jo ikke hva som ligger bak. Jeg feks. får allergiske reaksjoner av grovt brød men aner ikke hvorfor.

Og min datter nektet å spise annet enn brød uten hele korn, og spiste kun brød med sjokopålegg. Nå kan dere jo bare sitte og tenke at "hvis hun ikke fikk noe annet enn grovbrød med brunost så vill hun spist det bare hun ble sulten nok", men NEI, det gjorde hun ikke! Dessuten kastet hun opp hvis vi prøvde å tvinge det i henne.

Så slutt å bry dere så mye om hva andre gjør - konsentrer dere om dere selv! Forresten så skaper dere holdninger hos barna deres med å henge dere opp at det andre gjør er "galt"..... én negativ kommentar om det et barn har med av mat kan gjøre at det barnet får gjennomgå av barnet ditt hvis h*n overhørte den kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn sulter i hjel i Norge, og om de gjør det og nekter å spise trenger de intravenøs næring og psykolog! Problemet er vel heller at nugatti er så godt og at de vet at mamma synes det er sååå gruuuuuusomt om lille poden ikke spiser lunsj og kommer løpende med nugatti før ungen rekker å kjenne seg sulten...

 

Hvordan kommer den nugattien og de kjeksene inn i huset, og blir et del av barnets kosthold? Det er vel ikke barnet som kjøper det selv;) Man velger selv hvilken mat man vil gi barna sine og hva man vil ha i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenk hvis barnet ikke spiser annet?

 

selv har jeg en sønn som ikke spiser stort, har fått råd fra resurshelsestasjon og fra spesialhelsetjenesten at han skal få spise det han har lyst på. pga sitt forhold til mat.

 

dette resulterer i at han av og til har med seg pølse og stekte potetbiter i bhg.

eller noe annet han liker.

 

så stakkars deg som er så trangsynt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.46 Tipper du ikke har barn som ikke vil spise. Jeg har selv to barn som har ekstremt dårlig appetitt. Har blitt beskrevet som ekstremt magre av leger og utredet for alt uten at de finner noe. Jeg fikk faktisk beskjed om at dersom de vil ha nuggati så gi de det. Mine barn ville heller ikke ha nugatti, men hadde de ville så hadde de fått det.

 

Har også jobbet med et barn som fikk nugatti på skiven for i det hele tatt åm få i seg noe. Å gå i barnehagen fra 7 til fire uten mat når en heller nesten ikke har spist frokost er ikke bra, da er faktisk nugattiskiven beder.

 

Barn er forskjellige. noen barn gafler innpå tre skiver på null komma niks, mens andre virkelig strever og bruker en halv time på en halv nugattiskive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren min levde ofte på fint brød, sjokoladepålegg, pølse i brød og slikt fra han var 3 år til han ble 13-14 år...

 

Mamma sleit alltid med å få i han annen mat, og jeg husker at hun og pappa strevde veldig med å få i han grovbrød, fisk, grønnsaker og slikt...

 

I dag er han en fullt utviklet, over gjennomsnittet klok gutt på 25 år, som er 180 høy og veier ca. 75-80 kilo. Han er lykkelig gift og er snart ferdig utdannet på masternivå... Og ikke minst utrolig populær i hele hjembygda mi...

 

Hva er poenget mitt? SLUTT Å LEGGE DE HORMONELLE NESENE DERES I ANDRES LIV!!!! Barn som har med slikt som matpakke, er ikke dømt til å bli kriminelle, tilbakestående eller overvektige.

 

HI, synes mer synd på deg enn dette barnet som du snakker om. Må gjøre vondt å ikke ha hjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at de barna som dere påstår bare spiser finbrød med sjokopålegg hadde spist noe annet om dere ikke hadde introdusert dem for slik mat! Det finnes grovt brød uten hele korn også, så da er ikke "frøene" noe problem.

 

Ellers kan det være alt mulig som er grunnen til at barnet hadde med seg pølse med brød i matboksen. La heller de i bhg informere om sunt kosthold til de foreldrene som kanskje ikke har så god peiling på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som kom først ; høna eller egget...

Jeg prøvde å få min datter til å spise alt dette sunne, og som hun kastet opp av, FØR jeg i desperasjon introduserte nugatti som hun faktisk SPISTE! Himmel så glad for å få i barnet mitt litt mat - selv om det ikke var grovbrød med leverpostei!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...