Gå til innhold

Dere som ikke tør føde og dermed MÅ få KS.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du fremstår jo som veldig voksen og reflektert...

 

Jeg ønsker KS denne gangen fordi alt gikk galt i forrige fødsel. Jeg holdt på å miste ungen min fordi det var ting som var galt som ikke ble/kunne bli fanget opp på forhånd. Jeg lå i fødsel med smerter i flere timer før det endte med katastrofekeisersnitt. Ungen måtte gjennopplives og måtte være på sykeshus i flere uker etter fødselen. Det var ingen god opplevelse. Jeg ville såklart mye heller følt helt vanlig vaginalt om det hadde gått.

 

Katastrofekeisersnittet og syk baby hadde vært unngått om jeg hadde fått keisersnitt før (de drar det jo ut så lenge som mulig fordi "alle" skal føde vaginalt), evt planlagt KS fra starten av. Derfor vil jeg være føre var denne gang, forhindre en slik brutal start for denne babyen (og meg og pappaen, det var traumatisk!), og rett og slett være sikker på at ikke ting går galt og jeg mister denne babyen. De vet jo ikke på forhånd nå heller om det vil gå galt. Og etter det jeg var gjennom sist kommer jeg til å være livredd gjennom hele fødselen og jeg skulle prøvd vaginalt. Ikke redd smertene, men redd for å miste ungen.

 

Jeg synes det er trist at jeg ikke får prøve en vaginal normal fødsel med alt det innebærer, men tør rett og slett ikke ta sjansen.

 

Men du mener da altså at jeg ikke tar ansvar, og ikke burde blitt gravid igjen? Kanskje du skal tenkte litt lenger enn nesa di rekker, du vet ikke grunnen til at folk ikke tør, det er vel de færreste som bare er redd for at det skal gjøre vondt, det ligger vel litt mer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her.

 

Jeg mottar ingen form for støtte fra den norske stat foruten barnetrygda på nihundreognoe i måneden, som alle som setter barn til verden i Norge får. Jeg er høyt utdannet og jobber for pengene mine, og betaler skatt med glede. Ikke er jeg redd for at skattepengene mine skal gå til dine KS heller, jeg bare synes det er skikkelig teit at folk skal få skrike seg til KS fordi de har så sterk angst for fødselen. Da burde de heller holdt beina samla i utgangspunktet. Fordi når det først står på, så må de fleste av oss bare holde ut. Hvorfor skal noen få særbehandling?

 

Akkurat det samme som at kvinner som prioriterer karriere og venter med å forsøke å få barn til de blir 40 skriker og bærer seg når de ikke blir gravide, og mener det er en menneskerett å bære frem et barn.

 

Synes bare det vitner om mindre intelligente mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har aldri snakket om KS av medisinske årsaker, så dere kan spare dere med traumatiske førstefødsler og barn i kuvøser og revnede skjeder fra a til å og alt det der.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ganske mye til å få innvilget et ks basert kun på redsel dersom man er førstegangsfødende. HI, du er bare bitter fordi verden er urettferdig og noen kommer "lettere unna" enn andre....vi er alle forskjellige og dessuten vet man ikke alltid bakgrunnen til en som er redd for å føde.

 

Det er så mange drittinnlegg her inne på anonym, som egentlig hører hjemme på krangle. Anonym forum er tydeligvis kranglesiden til alle som er for feige til å stå for det de sier!!!

 

Hilsen anonym som skulle ønske vi kunne vise litt medfølelse med hverandre i steden for å rakke ned på folk hele tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hva får deg til å tro at smerter er den eneste grunnen til at folk ønsker ks. Smertene ved en fødsel er det som skremmer meg minst. Av helt andre grunner ønsket jeg meg ks og fikk det. Kjempe fornøyd og hva du hi mener er vel egentlig ikke så viktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...