Gå til innhold

Dere som ikke tør føde og dermed MÅ få KS.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Buhuuu!! Voks opp!!

 

Ta heller ansvar og la vær å bli gravid!

 

Skal staten sponse keisersnitt for flere hundre i året fordi de er redde for fødselen? Samt sette morens og barnets liv i unødig fare?

 

Jeg hadde faen ikke mye lyst å føde jeg heller, men er ungen kommet inn, så får man få den ut igjen også! Her gikk det så fort at de ikke rakk å tenke på bedøvelse en gang, men nesten fire timer i uutholdelige smerter var mer enn nok likevel. Men man får da ta ansvar for sitt eget liv, ikke bare springe og gjemme seg når virkeligheten banker på døra. Ja du har pult, ja du ble gravid, JA DU MÅ NOK FØDE OGSÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha, je er enig med deg HI!

jeg ha to unger.. den første måtte jeg ta keisernitt på.. han satte seg fast i bekkenet..

å den andre fødte jeg normalt! å for en fantastisk følelse det var å føde normalt! jeg kunne jo faktisk gå samme dagen som ungen kåm ut! jeg hadde ikke et stort operasjonssår på magen.. for DET er helt FORFERDELIG!! skjønner ikke at folk tror det er så mye bedre med KS?? dagen etter operasjon min, klare jeg å gå tre skritt!! å det var det oneste jeg har vært med på... men etter min vandlige fødsel, var jeg opp å dusjet samme dagen (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du ei pingle anonym 11.30.

 

Jeg har selv hatt et hastesnitt og var raskt på bena. Følte meg helt topp. Dessuten så var det deilig å være den eneste på matrommet som faktisk kunne sitte helt uproblematisk etterpå. For ikke å snakke om å tisse og bæsje uten at måtte spyle underlivet for evt sting og diverse som mange opplever å måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre har ingenting med dette her å gjøre. Det var bare for å dra frem et ironisk eksempel på hvordan alle drittkjeringer er på dib.

 

Alle skal snakkes dritt om, om man er litt annerledes enn seg selv.

 

Jeg har overhodet ingen problemer med at fellespotten går til alenemødre eller de som trenger KS pga fødselsangst. Det jeg ville få frem var at mange av de som hyyyyyler høyest om noe ofte mottar hjelp i en annen form, og det tenker de ikke på.

 

Anonym 11.32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars HI, er du redd at det ikke er nok penger igjen for å betale overgangsstønad?

 

Jeg visste lenge FØR jeg ble gravid at fødsel var uaktuelt, men det hindret meg ikke. Lever heldigvis i en verden der jeg selv kan bestemme og vil ikke norsk helsevesen utføre, vel det går så fint å få det gjort i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med 11.30.. Jeg valgte keisersnitt med nr 1, men ikke av redsel for selve fødselen. Jenta mi lå i seteleie, med bena tredd bak ørene, hun ble født med hofteleddsdysplasi, så jeg er glad for at jeg valgte som jeg gjorde og ikke utsatte henne for en normal fødsel. Men nummer to og tre fødte jeg normalt, og det var såååå mye bedre. Vondt mens det stod på, kan ikke beskrives, men det er jo over når ungen er ute. Jeg fødte uten smertestillende på begge mine siste fødsler, for jeg tålte ikke lystgassen, og det var sååå deilig når ungen kom rett på brystet etterpå. Fikk ikke den opplevelsen med nr 1, der jeg lå pakket inn i grønne laken, og måtte ligge og slappe av ei stund etter fødselen før jeg fikk kose med jenta mi. Smerter i såret i dagesvis også.

Fikk kommentarer på hvor sprek jeg var etter fødsel nr. 3. Kom inn med bekkenløsning, vonde rier og kunne nesten ikke gå. Men spratt i dusjen uten smerter rett etter fødselen :) Å føde er en så sterk opplevelse, at jeg gjerne hadde gjort det igjen. Kan virkelig anbefales!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pingle?? haha.. nånei..ja, eg va no raskt på beina eg også.. MEN ikke like raskt som med nr 2! men med nr 2, så revna eg ikke, bare etpar "pyntesting.. så klarte både å bæsje, tisse å sitte normalt! det er klart, mange har fælefødsla, men du kan ikke påstå å må gå med et operasjonssår på magen, å ikke kan løft meir enn ungen sin vekt er bedre enn en vandlig fødsel?? mann min måtta ta ut sykemeldig på mine vegner, så han kun hjelpe meg hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk og brinn?

..og nicket mitt var kanskje allerede selvironisk, noe du åpenbart ikke skjønte. Dumme naut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 3 ganger og kunne aldri tenkt meg keisersnitt. Men jeg har full forståelse for de som er redde og ønsker det. Syns det skal være litt mer opp til den gravide selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmerande med folk som trur at dei sjølv er malen for korleis andre har det. Du hadde ikkje lyst å føde, men gjorde det likevel. Ja, då veit du kva fødselsangst er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Det var da fælt. Alle er vi forskjellige....

 

 

Og til deg som sa at det var såååå mye verre med KS enn med vaginal fødsel og at du kunne ta kun tre skritt første dagen etter KS..

Husk at det er forskjell på folk og forskjell fra KS til KS.

Selv har jeg desverre hatt to KS av medisinske grunner. Det ene fikk jeg infeksjon i, men spes. vondt gjorde det ikke. Sist gang ble det KS på natta og noen timer etter på morran var jeg ute og tusla og gikk. Dagen etter reiste jeg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt enig med HI. Samtidig kan det være mange grunner som hverken du eller jeg kjenner til.

 

For meg blir det håpløst med folk som f.eks. har piercset seg i hele tryne/kroppen, når de også er redd for smerter eller tannlegen eller noe sånt.

 

Generelt sett har dessverre mange fjernet seg fra virkeligheten i forhold til smerter og andre naturlige ting i livet.

 

Jeg synes mange er noen store pyser når det kommer til dette. Hadde de hatt mitt smertebilde en dag så hadde de antagelig "dødd".

De samme menneskene syr puter under armene på unga. De må jo ikke slå seg - huff - det ville vært ille. Ikke det at jeg går inn for at barnet mitt skal slå seg, men det er da helt naturlig i læringsprosessen. Noe annet er selvsagt det som er farlig og der man enkelt kan beskytte seg. (f.eks. hjelm når man sykler osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo det at, om det ikke blir innvilget, så blir ungen fremdeles født.

Man har ikke noe valg, uansett angst! Dette er fordi det er naturlig for kvinner å føde barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:48 - det er ikke naturlig for ALLE kvinner å føde barn. Du har sikkert glemt hvor høye tall på mor- og barnedødelighet under fødselen som har vært før man begynte med keisersnitt, igangsetting og andre hjelpemidler. Enkelte kan ha trangt bekken, enkelte revner fra A til Å, enkelte får STORE unger (les: 5 kilo eller mer). De fleste som søker om planlagt KS gjør det ved fødsel nr 2, 3 osv, ikke ved første fødsel. Og grunnen er tidligere traumatiske opplevelser under fødselen.

 

For å sette det på spissen: hadde du gledet deg til vaginal fødsel med nr 2 hvis du måtte føde første unge i seteleie, mistet 1.5 liter blod, og revnet fra A til Å slik at du måtte gjennom flere operasjoner og fortsatt 2 år etter fødselen ikke klarer å ha vanlig sex, og har smerter når du sitter? Eller hvis de to første barna måtte bli tatt med vakuum/tang fordi de satt bom fast på grunn av trangt bekken? Tviler sterkt på at du hadde sagt nei til KS i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skulle vært enklere å få innvilget ks.

De må jo gjennom ganske tøffe møter.

Jeg lar gjerne mine skattepenger bla gå til flere ks ja, vi har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...