Gå til innhold

Går på videregående, men vil ikke ga gym sammen med resten av klassen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har alltid slitt stort med å trene foran andre, og løsningen har vært å skulke unna gym før.

 

Når er jeg gravid i uke 12, og på grunn av to tidlige spontanaborter er jeg redd for å løpe for mye/være aktiv i ballspill.

 

Kan jeg ta gymfaget privat gjennom nettskole? Hvordan blir det godkjent av skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

normal trening og gym er ikke farlig for gravide. snakk først og fremst med legen din og få råd derfra, deretter ta en prat med gymlæreren din

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen mener du ikke skal gjøre alt så får du et skriv fra ham henne om hvordan du må forholde deg. Da ordner nok skolen alternativer, men det aller meste kan du nok gjøre, spessielt de første måndene.

Gym er et viktig fag som du muligens hater men som du må gjennom. Husk at gym er for deg som matte for de som hater matte eller engelsk for dem som hater det. Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen. Snart blir du mor selv. Da er det en nødvendighet at du takler slike ting for å være en best mulig forelder for barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener alvor kan jeg opplyse deg om at gym som privatist er mye vanskeligere enn det du går gjennom nå.

Det blir mer som en case med skriftelig og dertil fysisk gjennomføring av oppgaven du har skrevet. For guds skyld press deg igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballsport er vel faktisk ikke anbefalt for gravide. Heller ikke kontaktsport, og mye hopp. Snakk med legen din, så får du tilrettelagt gymtimene dine. Ingen grunn til å slutte med gym da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:00 - en elev på videregående kan være alt fra 16 til 40 år. Min kjæreste tok VGS som 24-åring for eksempel. Og selv om hun er 18-19 år gammel og gravid, hva bryr det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gym som privatist!

 

Datteren min gjorde det, og hun fikk langt bedre karakterer enn om hun hadde hatt gym. Det er veldig enkelt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... trening er ikke farlig selv om du er gravid... Jeg har hatt 5 MA, 2 SA og en fødsel (ble satt i gang og tok 12 timer) i uke 21. Jeg rir fortsatt og er nå i uke 22! Skjerp deg! Du er da for f... ikke syk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun blir sikkert alenemor uten utdannelse og vil ha trygd. Derfor bryr det meg.

 

Burde ikke vårt lov å få barn før man hadde en utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel ikke egentlig at hun er redd for fosteret. Det er vel heller slik at hun lurer på om hun kan bruke graviditeten som unnskylning for ikke å ha kroppsøving?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken utdannelse har du tør jeg spørre? Og du er SÅÅÅ sikker på at du aldri blir forlatt, eller må forlate far til dine barn? Artig med kjepphøye folk, som etterhvert opplever at karma biter dem i ræva! :)

 

Og selv om hun blir alene og på OS, hvorfor skal du bry deg fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:18 - hvis alle hadde fått utdannelse, hadde det ikke vært noen som vasket, jobbet i butikk, på bensinstasjon, førstelinje hos NAV og andre serviceorganer, kundetelefoner, restauranter osv - Norge hadde stoppet opp. Ikke alle VIL eller KAN ta utdannelse vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å ri selv om man er gravid. Selvfølgelig bør man være litt forsiktig, men fagfolk anser det som en fin aktivitet for gravide som er vant til å ri fra før og har en trygg hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en utdannelse der jeg kan forsørge meg og barna selv om mannen dør eller vi blir skilt.

 

 

Hvorfor jeg bryr meg? Unødvendig å kaste bort skattepenger på unge alenemødre når det er så mange andre ting som er virkelig viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med læreren din om det, jeg fikk velge egne aktiviteter som egnet seg for gravide når jeg hadde gym. Også fikk jeg en ekstra innlevering, siden jeg ikke kunne være med på alt av aktiviteter, som ballspill, løping osv.

 

Jeg spilte badminton(?), gikk skogsturer, klatret i klatrevegg(med sikkerhetsline) o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig mye med hele settingen rundt gymtimene, særlig med felles garderober og dusjing. Jeg fikk legeerklæring på at jeg ikke skulle ha gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...