Gå til innhold

Ang. Å ta bilder av barn i barnehage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har ikke gutten min startet i barnehage enda, men er det virkelig slik at hvis en Mor har sagt nei til at barnet skal bli tatt bilde av, så kan ikke jeg ta bilder av min sønn på sommerfester osv. i tilfelle den ungen kommer med på bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har aldri vært et tema i vår barnehage.

 

Her legges ikke bilder ut på nettet heller, så det er heller ikke noe tema.

 

Det vi får spørsmål om er avisa og om personalet kan ta bilder til å henge i garderoben og som de gir til foreldrene ved endt barnehageår på en minnepinne. Om jeg nekter det kan ikke de andre foreldrene få bilder på sine minnepinner som mitt barn er med på.

 

Alle tar bilder på sommeravslutning og luscia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde i vår barnehage i fjor. Ingen fikk ta med private kamera. Ufattelig irriterende!! Kan jo være en spesiell situasjon rundt et barn for alt vi vet, men likevel, frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre et resualtat av at noen legger ut ALT på nettet. Du kan ta bilder men om du tar bilde av ditt barn og et annet barn regner jeg med du holder bildene private. Om det blir totalforbud vil du jo få beskjed om det.

 

Selv har jeg forbud mot å legge ut bilder på hjemmesiden. Den er ikke passordbeskyttet så der er jeg kjempestreng. Likevel tas det jo bilder som vises frem, bare ikke på nettet. Om noen andre tar bilder gjør meg ingenting men hadde jeg funnet bildene på facebook eller andre steder hadde jeg forlangt dem slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen til guttungen har nesten alle foreldre med seg kamera ved lucia o.l.

Men jeg ville heller aldri ha lagt ut bilder på nett hvor det var andre barn på bildet.

Og jeg håper at andre foreldre heller ikke legger ut bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av sine egne barn kan man ta hjemme, barnehage BØR bli et fristed fra "fotograf-foreldre". Jeg samtykker ikke til at andre foreldre skal få ta bilder av min datter da jeg har null kontroll over hva som legges ut på internett.

 

Jeg er en mor som av og til legger ut bilde av min datter på facebook, men jeg har selv kontroll over HVILKE bilder som er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som nevnte at de skulle la foreldre nekte dem ta bilder av egne barn? I noen bhg er det totalforbud. Ene bhg jeg jobbet i var mor og barn på hemmelig sted fra en voldelig X og far, og der var det totalforbud. Kunne blitt katastrofalt om noen hadde tatt bilder av dette barnet og lagt det ut noe sted.

 

Når en tar bilder av barna sine på slike tilstelninger må en ha repsekt for at bildene ikke skal på nett. Selv om det er ditt barn som er hovedmotivet er det ofte flere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell på å ta bilder på en avslutning og det å publisere dem. HVis foreldre ønsker å ta bilder av poden i luciatoget får man ikke hindret det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barnet bor på nytt sted med hemmelig adresse og det er totalt forbud mot å ta bilder i barnehagen pga. barnet mitt. Mitt navn står heller ikke på noen telefonlister eller ting som barnehagen deler ut.

Alle foreldrene er informert. Ikke om årsaken, men at det ikke under noen omstendigheter er lov til å ta bilder på arrangementer som barnehagen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart de kan nekte. Men de klarer ikke forhindre det. Barnehagen har ingen rett til å inndra mobiler ol. Dermed kan de si hva de vil, men de kan på ingen måte forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig. Voks opp du da. Det er ingenting barnslig med å påpeke at en barnehage ikke kan klare å gjennomføre et fotoforbud. Men du forstår kanskje ikke forskjellen på en objektiv opplysning og en personlig mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage må mobiler legges igjen ute. De som ikke kan respektere reglene som barnehagen har satt for å verne om barn som trenger det må forlate.

Foreldres fotograferingstrang går ikke over barns sikkerhet. Og det er foreldre som har blit bedt om å forlate fordi de ikke klarer å følge reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: De som ikke klarer å oppføre seg som voksne foreldre og følge regler blir bedt om å forlate.

 

Er det rart at det fins så mange umulige unger når ikke engang foreldrene klarer å følge noen enkle regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.36

De aller fleste voksne ansvarlige har respekt for slike avgjørelser. Finner det merkelig at du gidder sitte her og komme med oppgulp som en kunne forventet av en trassig tenåring. De kan ikke inndra mobiler? Vel, er det forbud pga noe av det som er nevnt av andre her kan det i verste fall føre til at du kan anmeldes.

¨

For barnet det gjelder kan det være katastrofalt.

Barnehagen er for barna og der skal barna føle seg trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen foreldre som ikke klarer å følge reglene da? De fleste vil vel respektere dette.Poenget er at barnehagen ikke har noen sanksjonsmulighet eller reell mulighet til å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erm hallo i luken?

 

Man kan da ikke nekte foreldre å ta bilde av sine egne barn på de store begivenhetene som Lucia, avslutninger osv. De kan nektes å legge ut, det er jo ikke lov uten samtykke, men lov til å ta bilder er det jo. Barnehagen har ingen politimyndighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.46: hehehe, herregud. Du vet ingenting om hva jeg synes om saken, jeg har ikke sagt et ord om hva jeg mener. Jeg har kun poengtert at det er umulig for en barnehage å gjennomføre et fotoforbud hvis noen VIL ta bilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ville det være veldig katastrofalt om vi blir funnet. Jeg skal ikke gå så nært innpå saken men det er seksuelt misbruk av barnet, vold, drapstrusler og trusler om kidnapping.

Dette er fjerde gangen vi flytter på 2 år. Sist ble vi funnet pga. en glipp hos strømleverandøren og måtte igjen, med hjelp fra politiet, flytte.

 

Tror ikke folk som ikke har opplevd hvordan det er å være "på rømmen", å hele tiden være redd for å bli funnet, for å nesten aldri sove og for å konstant leve i frykt for at han en dag skal klare å finne barnet.

 

Det er mitt mareritt jeg lever i! Så beklager om det kommer i veien for andres trang til å fotografere.

 

23:35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...