Gå til innhold

Jeg vil ikke skilles


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Uten forvarsel fortalte mannen min at han skal gå fra meg. Jeg har ingen ting å stille opp med. Han har vist tenkt på dette lenge og har endelig tatt mot til seg å si det til meg. Vi har fått time til megling allerede om en uke hvor vi skal skrive under seperasjonspapirer.

 

Jeg vet vi har godt av meklig og kommer til å møte opp, men det er ikke snakk om at jeg skriver under på noe. Vi har vært gift ganske lenge og har to barn sammen. Jeg var helt uforbredd på dette og trodde vi hadde det godt sammen. Jeg er ikke klar for noe av dette. Jeg vil ikke dette.

Jeg elsker mannen min og jeg vil gjøre alt jeg kan. Vil ikke miste han

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Han er helt urikkelig og har virkelig bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sier han ikke har funnet en annen, men jeg vet ikke hva som er skjedd.

 

Vet vi trenger hjelp da vi har hatt våre opp og nedturer.

Jeg er bare helt knust. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet at vi kan bli skilt med dom, men jeg vil ikke skilles jeg vil leve med min mann. Jeg elsker han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at han har funnet en annen. Får vondt av at du må oppleve dette. Har en nær venn som har opplevd det samme akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han ikke har vært utro, jeg har det bare vondt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tenker på barna. Hva skal jeg si til dem ? VI har ikke barn sammen men to stk hver fra tidligere forhold. De er blitt som søsken.

Jeg har hatt mange feil og jeg er ikke alltid enkel å leve med, men jeg vil gjøre alt jeg kan.

 

Er alt håp ute ?

 

Uff jeg er så fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du er fortvilet, og har det vondt.

men nekter du å skrive under tror jeg dessverre du bare gjør vondt verre og at det skaper større splid mellom dere.

 

ta han for deg og kall han feig, dersom han ikke kan gi deg et ærlig svar si du fortjener bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg bare signere da ? Da er jo alt håp ute.

 

Jeg har foreslått terapi, og mye annet, men møter bare en vegg.

 

Nei Nei Nei

 

Jeg orker ikke mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, skjønner godt hva du mener med da er alt håp ute om du skriver under, men skjønner du hva jeg mener også? at han kanskje bare blir verre å ha med å gjøre?

 

er det ikke obligatorisk mekling når det er barn inni bildet? det gjeøder kanskje ikke når de ikke er felles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, samarbeid med ham, gjør du ikke det vil han mest sannsynlig bli mer sikker i sin sak. Vær blid og samarbeid, og håp han får øynene opp for deg på nytt.

 

Skjønner det er tøft, og synes oppriktig synd på deg, men motstand og "syt" vil nok være mot sin hensikt.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt store mareritt! Å sitte der som en dott og tro at alt er bra for så å få den beskjeden.... Blir kvalm av tanken på å miste mannen jeg elsker... :( Føler med deg HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre hvis han vil skilles, men hvis han ikke har funnet en annen så kan det være han tenker seg om en ekstra gang hvis du ikke blir helt fra deg og tigger han om å bli.

 

Bor hans barn hos dere fast eller er det kun der i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna hans er hos oss i helger og ferier. Jeg har mine ca 70 %

Skrev feil i hovedinnlegget jeg mente at vi har to barn hver, men ikke sammen. Han sier han ikke har funnet noen annet, men det er omtrent det han svarer på. Han forteller ikke om han er glad i meg eller elsker meg lenger, svarer egentlig ikke på noe om helst. Jeg er ikke kristen, men jeg ber omtrent til de høyere makter for å få en sjanse til å ordne opp og at vi kan få ett godt liv sammen med min elskede mann. Jeg hverken vil eller kan leve uten min elskede mann og mine og hans barn. Det er det som er livet mitt og det eneste jeg ønsker å vil her i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han ikke har en annen. Jeg vet ikke mer. Ikke vil han til rådgivning ikke noe. Han sier bare han vil ikke mer.

Jeg mente vi hadde det bra. Vi har hatt endel problemer ja tidligere, men jeg har følt at i den siste tiden har alt vært bra og ting virket fint.

Så jeg er sjokket og har det bare vondt. Klarer ikke sove, spise eller noe. Jeg tenker på denne sitasjonene hele tiden.

Det gjør så vondt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du er heldigere enn jeg var, for her kom han jeg var gift med og sa han ville skilles, og før vi hadde fått seprasjonspapirene i posten var han forlovet med ei ny dame :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vinner ingenting på å nekte å skrive under separasjonspapirene. Det vil bare føre til enda dårligere forhold til mannen din og dere vil til slutt bli skilt ved dom.

Ønsker han ikke å være gift med deg lenger kan du ikke hindre ham i det. Det er hans valg om han vil være gift eller ikke.

 

Du skriver at dere ikke skal til rådgivning, men at dere skal til mekling. Mekling er et møte for å bli enige om fordeling av barn, ikke for signering av separsjonspapirer. Dere har jo ikke felles barn, så forstår ikke hvorfor dere da skal til mekling.

 

Det er en vanskelig situasjon og jeg forstår at du har det vondt, men livet går videre. Du vinner ingenting på å gjøre prosessen vanskeligere enn den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at jeg vil gå til mekling eller rådgivning eller lignende.

Jeg vil ikke ut av dette ekteskapet. Jeg kan ikke forstå hvorfor han nekter alt og bare gir opp.

Jeg vet han vil få innvilget skillsmisse uansett, men jeg ønsker ikke det og hva kan jeg gjøre ?

Dagene er blitt ett slit Det som før var timer er nå minutter. Alt er kaos i hodet mitt.

Orker ikke jobb, klarer ikke være sosial. Føler barna gjenomskuer alt. Jeg er så sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men jeg har følt at i den siste tiden har alt vært bra og ting virket fint"

 

Det var her han hadde funnet løsningen på problemene deres. Han skjønte han ville skilles. Og nettopp fordi han hadde funnet løsningen, virket ting bedre for deg (han var jo lettet og fornøyd med å ha funnet løsningen).

Du kjemper en tapt sak, mannen din vil ut av ekteskapet, han har bestemt seg, og selv om jeg tviler på at han har en annen slik du fremstiller saken er det best for dere alle om du bare gir slipp, og ser fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist men det er nok fint lite du kan gjøre når han ikke vil mer.Hadde det vært håp så hadde han nok vært mer mottakelig for diskusjon. Dere er jo heller ikke bundet sammen av felles barn. Tipper han har en ny kvinne og bare vil raskest mulig ut av forholdet med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eiger ikkje han. Manfolk kan sjule slike ting godt inne i seg sjølv. Og når han sier det er det nok. Korfor og etc kan ingen svare på. Det er kun han som veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...