Gå til innhold

hater å være sykepleier!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har forslag til endring av kurs?:) ønsker ikke videreutdanning innen sykepleiefaget, men gjerne en ny utdannelse der det er en ressurs at en er sykepleier i bunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageassistent.

Miljøarbeider

Sosionom

Skrevet

Hvor jobber du da? For om du er sykepleier har du jo en haug av variasjon uten tillegsutdannelse?!?! Du kan jobbe på sykehus (I ca ørten ulike avdelinger) du kan jobbe på boliger med multihandikappede, du kan jobbe innen psykriatri, du kan jobbe med eldre, du kan jobbe på legevakten, OSV...............

Hva er du lei av, og hva ønsker du å gjøre på jobben?

Liker du stell? Eller liker du medisinansvar? Om du uttyper, kan jeg prøve å hjelpe deg =)

Skrevet

Hvis du kan tenke deg å undervise, kan du ta pedagogikk på en høyskole eller universitet og undervise innen helsearbeiderfaget på en videregående skole.

Skrevet

Ergonomi? Så kunne du reise rundt på plattformer å sjekke forholdene til arbeiderne på plattformer? Sikkert kjempefordel med spl i bunn, uten at du trenger å bruke grunnutdannelsen daglig.

Kunne du tenke deg kun administrative oppgaver? Hva med kurs i ledelse?

Eller bli foreleser på spl utdanningen?

Skrevet

har jobbet både på sykehus,sykehjem og psykiatrien. sistnevnte finner jeg veldig spennende, men er utbrent på det. Og har ikke lenger baller nok til å stå i de problemstillingene en møter der med trusler, vold etc..orker ikke ansvaret en sykepleier har lenger, vil gå hjem fra jobb uten å bekymre meg for hva jeg møter der i morgen. Trenger mer forutsigbarhet i jobben, og rett og slett en mer motiverende lønn!

Skrevet

Barnehageassistent? Når man er sykepleier? Haha. Prøver du å fornærme HI eller?

Skrevet

ergonomi, jøss det har jeg aldri tenkt på..godt forslag:)

Skrevet

tror ikke det var for å fornærme;) ser poenget med at det kan være greit med en sykepleier i barnehagen, men frykter da at det da er forventet at jeg skal kunne førstehjelp på rams om det plutselig skulle skje noe alvorlig, og dermed sitter jeg igjen med et ansvar jeg mistrives med!

Skrevet

Legemiddelagent.

Mange sykepleiere tjener gode penger på å selge legemidler, da de har en god utdannelse i faget, og kan relatere til kundenes hverdag.

De er populære å ansette også. Og du trenger ikke tilleggsutdanning.

Skrevet

Søk på avdelingslederjobber/ass.avd.leder. Er en del unge, nesten nyutdannede som får disse jobbene også:) Du må ikke ha spesialutdanning og milelang erfaring i alle. Og har du først en fot innenfor...;) Bedre lønn vil det også bli. Jobben kommer med en god del administrative oppgaver da, spesielt for en avdelingsleder.

Skrevet

Er det ikke en del sykepleiere som er lei faget sitt som har gått over til forsikringsbransjen? De er visst ettertraktet på det markedet har jeg hørt. Kjenner selv to. De tjener oppimot 600 000 i året. Gode penger det!

Skrevet

forsikring ja, har tenkt på det, men hehe det strider litt mot grunnprinsippene å nekte folk helsehjelp f.eks;)MEN de pengene lokker, det samme gjør tanken på å starte dagen med en bunke papirer å jobbe seg gjennom. Forutsigbart og trygt.

Skrevet

Du ønsker ikke ansvar ....

Så da må du ha en jobb der du ikke har noe særlig ansvar.....

Skrevet

Lærer på helse og sosialfag?

Skrevet

som sykepleier hadde jeg ikke fikset å være lærer for folk som skal bli hjelpepleiere , hesefagarbeidere...hadde ikke klart å la være å mase dem til å sikte litt høyere.

ikke hi.

Skrevet

Til 14.43.

Nei fysj til slike yrker. Du får ordne deg selv da på sykehjemmet når du blir gammel. Og fysj for de som tømmer søpla også. Hellandussen, vi trenger da alle yrkene, la de som er hjelpepleier etc få være stolte, de gjør en viktig jobb

Skrevet

To år til på skolebenken og du er akupunktør:)

Det anbefales på det sterkeste!

Skrevet

ååå det ville jeg blitt!! men trodde det bare var type anatomi og etikk man fikk godskrevet fra sykepleieutdannelsen og at man da egentlig ser på en 5 års utdannelse..?hvor har du gått?:)

Skrevet

F.eks i dag vil de at Flyvertinner skal ha sykepleier utdannelse. De får lettere jobb som flyvertinne. Dete r bare noe som har blitt, jeg snakket med en sånn person igjennom nav. Så de vil helst ha folk med 3år fra høyskolen;)

Skrevet

problemet er at du da plutselig sitter med ansvar for liv og død i lufta! kan ikke tenke meg noe være...synes det er fælt å måtte reise meg opp når de roper etter helsepersonell på charter f.eks, for det er jo ikke dermed sagt at jeg vet hva som feiler vedkommende!

Skrevet

Helsesøster, du kan jobbe på skole f.eks.

De ansetter gjerne sykepleiere i skjønnhetssalonger.

Har en kamerat som er sykepeleier, han holder førstehjelpkurs på bl.a plattformer.

Skrevet

Øk kunnskapsnivået ditt slik at du blir en trygg sykepleier. Du kommer til å trives bedre og skjønne mer hva som forventes av deg og ikke. Det høres ut som du er utbrendt fordi du tenker for mye, forventer for mye av deg selv og er redd for å gjøre feil. Tror du at som flyvertinne noen "ser" gjennom uniformen din og forenter at du skal begynne å diagnostisere passasjerer?

Skrevet

det var harde ord..jeg vet jeg oppleves som en trygg sykepleier, har 10 års fartstid, men jeg er perfeksjonist så derfor en evig usikkerhet. Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at folk ofte tror sykepleiere er minileger og vandrende oppslagsverk, noe vi absolutt ikke er.

Skrevet

Jo, jeg skjønner hva du mener ang usikkerhet.. Du må lære å stole på deg selv, gjøre det du kan, mer enn det kan man ikke strekke seg. Alle mennensker er forskjellige og ting skjer, uansett hvor mye man skjekker og dobbelkontrollerer. Det er uforutsigbart og utfordrende., og jeg skjønner absolutt hva du mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...