Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Da min samboer og jeg "bare" var kjærester - altså før vi flyttet sammen - ble han invitert til sin barndomskamerats bryllup. Rett etter at invitasjonen kom, ble det også bestemt at vi skulle flytte sammen, så det var klart at vi hadde et seriøst forhold. På invitasjonen stod det ikke noe om følge, men morens hans (min svigermor) ble forskrekket over at jeg ikke var invitert, spesielt siden hun er god venninne med brudgommens mor. Hun mente at kjæresten min burde ta kontakt med kompisen, for å ordne opp. Jeg regnet med dette var noe han gjorde, men tiden gikk uten at jeg hørte noe mer om det. Rett før vi flyttet sammen offisielt, spurte jeg han om han hadde snakket med kompisen, hvorpå han svarte at det han hadde han, hvorfor lurte jeg? Jeg forklarte da at jeg lurte på om jeg var invitert i bryllupet eller ikke, men det hadde han ikke tenkt noe mer over, og skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle være med der. Dessuten, ville jeg så gjerne møte eksen hans, altså? Jeg fikk da, for første gang, forklaring på at eksen hans var bestevenninna til bruden, så hun ville naturligvis være tilstede. Jeg svarte at da ville jeg foretrekke å være med, så om han ikke kunne sjekke med kompisen om jeg kunne bli invitert? Han drøyde og drøyde før han endelig gjorde det, og kompisen svarte at bruden sa nei, jeg kunne ikke bli med.. Kan legge til at min samboer etter dette maste i det uutholdelige om at dette var hans aller beste kompis og aller beste venninne i hele verden, så selvfølgelig mente de ikke noe vondt med å utelukke meg! Har også møtt brudeparet på fest etter dette (var bare 10-12stk der), hvor bruden presterte å overse oss hele kvelden, og bare ta kontakt på slutten av kvelden for å kaste seg om halsen på samboeren min og fortelle hvor mye han savnet han... Er en fryktelig lang historie det er, mye jeg sikkert kunne tatt, men tror jeg har fått frem essensen Det jeg lurer på, er om jeg er totalt paranoid, eller om det er noe i det jeg føler og tenker kan være grunnen til alt dette: - Bruden ville at bestevenninnen og samboeren min skulle finne sammen igjen, og derfor ikke ville ha meg som "hinder" der. - Samboeren min ville helst dra alene, kanskje nettopp fordi eksen var der? - Bruden er rett og slett gjennomført bitch - Samboeren min er ego Hva mener dere? Er jeg helt urimelig og gal som føler sterk misnøye overfor dette brudeparet, bruden især? Er ikke ute etter hets, bare ærlige meninger om hvorvidt det er urimelig av meg å reagere på dette...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Kan du begrunne hvordan du tenker, siden jeg ikke klarer å se denne saken helt objektivt uten andres hjelp?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Nei, det er du ikke! Virkelig ikke. Jeg har vært i lignende situasjoner selv. Og jeg har sagt tydelig til min mann (vi er gift da, men har ikke alltid vært det) at dersom noen av hans venner eller familie tror at der ok å ikke respektere hans valg av kjæreste, ved å ikke invitere begge, så kan han heller ikke respektere deres invitasjon. Min mann hadde altså ikke fått lov til å dra i dette bryllupet. Ikke på vilkår. Jeg må også si at det er hyggelig fu har en oppegående svigemor som legger merke til at du ikke ble invitert.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Altså, det hadde ikke vært greit siden eksen er der. å bare invitere en av et par må være lov
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Takk! Så godt å vite at jeg ikke er den eneste som tenker sånn Skal sies at jeg ba han om å droppe å gå, siden jeg synes det viser at han ikke støtter meg, men da presterte han å få panikk og ringe brudgommen dagen før bryllupet for å mase om invitasjon til meg!! Ja, jeg hadde bedt han la være å gå en stund i forveien, men det tok han tydeligvis ikke på alvor.. Ble jo bare for dumt å holde han igjen hjemme etter at han maste sånn dagen før bryllupet, det var jo pinlig for meg også, så endte med at han dro
Annie get your gun Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Jeg tenker at du er noe paranoid og at bruden sikkert sa nei fordi bordsettingen allerede var satt og de ikke hadde plass (og økonomi) til å invitere flere.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Hvorfor mener du at du skulle få være med i bryllupet? Dere var ikke samboere når inbydelsen kom, du var ikke regnet inn i utgiftene. Og du hadde jo tydeligvis ikke mye kontakt med dette paret.. Skulle du bli bedt bare fordi du var dama hans? Samboeren min ble bedt i bryllup like etter at vi ble samboere, jeg viste at hans eks forlovede var der også, da hun var forloveren til bruden, men jeg forlanget da ikke lignende av min samboer/kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 Min ærlige mening er at du er paranoid og at du sansynligvis har gjort deg upoppulær ved å mase om en invitasjon. Et sted må man sette grensen for hvem man ber. Om dere hverken var gift, forlovet eller samboere da invitasjonene ble sendt ut, og du heller ikke kjente brudeparret godt personlig mener jeg ikke du kunne forvente noen invitasjon Dert er godt mulig at den sanboer sin X ikke hadde lyst til at du skulle komme og at bruden tok hensyn til sin beste veninne. Slik du beskriver situasjonen der dere ble samboere etter at invitasjonene var sendt ut, synes jeg det virker helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 He he, økonomien stod det ikke på, foreldrene har penger og spanderte.. Dessuten visste de jo om meg før de sendte invitasjoner. I tillegg hadde alle som var i forhold med følge (fant jeg ut), bortsett fra min samboer.. HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 Dette var langt, HI. Mulig jeg går glipp av noe her, men altså - kjæresten din er eksen til hennes venninne? Og dere har nylig blitt sammen. Da regner jeg med at hun ikke vil invitere deg av hensyn til venninnen sin. Fair enough. Her er det opp til samboeren din å ta affære og stå opp for deg. Hvis han vil ha deg med da...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 Nå vet jo ikke bruden at jeg og min svigermor tok dette opp med min samboer gjentatte ganger, da.. Han ringte bare kompisen to ganger, og kun den ene gangen var på mitt initiativ, så er det sagt HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Hadde det ikke vært bestekameraten til kjæresten , så hadde jeg ikke brydd meg, men mtp at det nettopp er det, så hadde også jeg reagert på en sånn oppførsel. Hvordan tror kjæresten din at dette paret vil forholde seg til deg i fremtiden når de allerede nå, behandler deg så stygt, og særlig bruden. At bruden er gjennomført bitch er det ingen tvil om , synest det er en rar måte å behandle bestevennens nye dame på . Og godt mulig hun vil at eksen til din kjæreste skal gjenforenes med kjæresten din. det hadde nok også jeg mistenkt etter det du beskriver. Kjæresten din burde være voksen nok til å ta opp dette med venneparet sitt, det kan ikke fortsette sånn, du kan jo risikere å bli utestengt fra flere sammenkomster, der denne "klanen" er innvolvert
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 Du har forstått det riktig Bortsett fra at de giftet seg i august i fjor, så vi har nå vært sammen en god stund, men brudeparet virker fremdeles ikke spesielt vennlige, synes nå jeg.. Møtte de igjen i et bryllup nå nylig, så derfor jeg ble minnet på dette og lurte fælt på om jeg er gal som ikke er så gira på å bli bestevenner med dette paret.. HI
Annie get your gun Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Men spiller det egentlig noen rolle? Du ble ikke invitert, du kjente ikke de som skulle gifte seg og dere var ikke engang samboere da invitasjonen ble sendt ut. Selv om foreldrene spanderte så er det sikkert ikke en utømmelig kilde og det å mase seg til en invitasjon er rimelig usjarmerende. Jeg ville heller ikke invitert en som presset seg på og iallfall ikke en som jeg ikke kjente. Du ble ikke invitert, men jeg tviler på at det en en gedigen konspirasjonsteori som vil havne på forsiden av Nyhetsspeilet.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #18 Skrevet 29. august 2011 Er nettopp sånn jeg også tenker! Jeg spurte han jo hvorfor det var så innmari viktig for han å møte opp der, når han ikke fikk ha med seg meg (som innen bryllupet hadde vært hans samboer i et halvt år), da la han ut om hvor gode kompiser de var, alltid vært bestekompiser, delt leilighet osv.. Denne bestekompisen lirte også av seg en lignende regle om hvordan de var verdens beste venner, sist vi møtte han. Legger til at dette var uten sammenheng med bryllupet og det jeg snakker om her, og heller fordi det var i festlig lag Men, likevel, når de begge er så sikre på at de er bestekompiser, burde han ikke da i det minste ville bli kjent med kompisens dame? HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 Man hinter ikke en gang om invitasjoner til bryllup etter at at invitasjonene er sendt ut. Å ringe to ganger om det høres helt sprøtt ut for meg. Det var faktisk en som ringte og spurte i vårt bryllup. Det er 7 år siden og vi ler fortsatt av det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 "Bruden ville at bestevenninnen og samboeren min skulle finne sammen igjen, og derfor ikke ville ha meg som "hinder" der." ... tror like gjerne bruden ikke ville ha deg der for å skåne eksen som kanskje er lei seg pga bruddet og ikke vil omgås den nye kjæresten. - Samboeren min ville helst dra alene, kanskje nettopp fordi eksen var der? ... kanskje, eller så ville han bare ikke ta kampen. Han følte seg nok presset fra alle kanter. Man kan jo ikke tvinge gjennom en invitasjon heller, og det var jo bestevennens bryllup.. handlet jo strengt tatt ikke om dere. - Bruden er rett og slett gjennomført bitch .. tror du har rett i det, ja.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #21 Skrevet 29. august 2011 I det tilfellet her var svigermor overbevist om at det hadde skjedd en feil, og at han burde få rettet opp i det så fort som mulig. Var kun det han spurte om i den telefonsamtalen jeg ba han ta (jeg satt ved siden av): "Hei! Jeg bare lurte på, når dere skal gifte dere.. er det sånn at jeg egentlig skal få ta med *mitt navn*, og at det har skjedd en feil, eller er ikke hu bedt?" Omtrent sånn spurte han, that's it! Det hadde da jeg også spurt om, om det var min bestevenninne som skulle gifte seg.. Er det så galt? HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #24 Skrevet 29. august 2011 Jeg synes ikke det er noe rart i at du ikke ble invitert. Dere bodde jo ikke sammen når invitasjonen kom engang. Kanksje din samboer ikke var "mann nok" til å høre med brudgommen om du kunne være med, det er tross alt litt ubehagelig å spørre om, og når han drøyde så lenge så blir det vanskeligere å si ja til å ta deg med mtp all planleggingen som kanskje er lagt i bordplasserin, mnat som allerede er bestilt osv. Det er dessuten en kjent sak at alle bruder blir ganske egoistiske, vrange og gærne i huet når de skal gifte seg, og at bruden egnetlig ikke hadde noen baktanker med å svare nei annet enn at det "fucker" opp planleggingen hennes. Du kjente ikke brudeparet, jeg ville heller ikke vørt spes interessert i å ha folk jeg ikke kjenner i bryllupet mitt.
Tante Blås Squaw Skrevet 29. august 2011 #25 Skrevet 29. august 2011 Annie get your gun skrev det jeg ville skrevet ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå