Gå til innhold

Hva synes dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har en datter fra før. Denne datteren betaler han 4500 kr for i mnd. i bidrag. Hun er 8 år. Må vel også nevne at moren saboterer samvær og gjør alt for at min mann skal betale så mye som mulig i bidrag, hun ser på ham som en pengesekk hun kan kreve ting av...

 

Alt som datteren har brukt av klær og utstyr blir hos moren også etter barnet har vokst ut av det. Moren har to nye barn med ny partner, og slipper og kjøpe mye klær, da hun har dette etter datteren på 8. Hun sparer jo masse på dette. Om datteren får ting her, vil hun jo gjerne ha deet med seg hjem, da ser vi det ikke mer, dette gjelder leker, klær etc.

 

Jeg og mannen har barn, men mor nekter å dele på disse klærne til det felles barnet de har. Hun mener det er hennes, og at hun skal ha de til sine nye barn.

 

Må også nevne at min svigerfar laget en fin vogge når datteren til mannen min kom til. Denne får vi heller ikke bruke til våre barn... Kan jo ikke bare valse inn der og ta voggen og halvparten av klærne til min manns datter... Kan hun nekte oss å få voggen tilbake?? Vi vil såklart ta vare på voggen så mannens datter kan bruke den til sine barn om hun ønsker det.

 

Jeg og min mann mener det er bare riktig at man kan dele disse klærne etter 8 åringen og at moren til barnet ikke har noe eierett på dem alene. Hun er selvsagt uenig. Vi mener også at voggen som er laget av mannens familie skal gå tilbake til hans familie. Den er heller ikke i bruk av mora til datteren.

 

Føler jo at vi på en måte er med på å hjelpe moras nye familie økonomisk..(.ikke bare datteren, som han jo såklart skal betale bidrag for...det er ikke det dette handler om )

 

Litt rotete forklart, men håper dere forstår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vuggen bør dere få!

Klærne blir nok i det huset de er kjøpt.

Skrevet

 

Hvorfor skal mor automatisk beholde alle klær etter datteren, far er jo like mye med og betaler på klærne som mor er???!!

Skrevet

Beholder dere klærne datteren hans har hos dere?

Skrevet

Den vuggen skal dere ha tilbake! Tør ikke svigerfaren din be om å få den tilbake da?

Skrevet

Dere bør ha egne klær og eget utstyr til 8-åringen hos dere. Det er sånn vi har det og det fungerer veldig bra.

 

Voggen bør mannen din få tilbake.

Skrevet

Nei, får hun jo noe nytt her, så vil un jo ha det med seg hjem... så ser vi det ikke mer, neste gang hun kommer har hun gjerne på seg noe som er slitt, litt lite eller noe hun ikke liker å ha på. Vi kjøper nytt, og sånn går det...

Skrevet

Dere burde jo rett og slett si fra til denne jenta at det hun får hos dere skal bli hos dere.

Skrevet

Dere bør sende henne tilbake i samme klær som hun kom i da?

Skrevet

Hvorfor skal svigerfar blandes inn? Skulle jo tro at det gikk an å løse ting uten å dra" utenforstående" inn i konflikten. Svigerfar har jo ingen krav å komme med i denne sammenhengen..

 

Dette er jo mellom min mann og eksen hans.

 

HI

Skrevet

Klarer ikke økonomisk å ha dobbelt opp med klær, i teorien er det jo derfor min mann betaler bidrag...

 

Og så ofte som moren til jenta saboterer samværet, vil jo mye av klærne ikke bli brukt da hun vil vokse ut av det. Vi vil jo da ha det til senere, men poenget med at min manns datter skal bruke det er da borte...

 

HI

Skrevet

Vuggen er deres. Far betaler bidrag som "biomor" bruker blant annet til klær. Dere kan nok ikke forvente å se noe til de klærne til deres barn.

Mor plikter til å sende med datteren alt av klær/utstyr hun trenger da hun er på samvær hos dere.

Skrevet

Men uansettt så er jo barnefaren her i med på å betale godt over halvparten av de klærne som hun kommer og drar i... Er jo det denne tråden handler om eller?!

Skrevet

Når jeg flytta fra exen tok jeg med alt min familie hadde kjøpt til barnet.

 

Nå har vi klær på hver vår plass, og alt som trengs av alt mulig annet rart. Bedre å ha dobbelt opp enn at det skal bli borte. Sist måtte jeg sende med gummistøvler, fordi stemor sa "Hvis jeg kjøper nye til henne her får hun ikke brukt de".... DAGENS kommentar!!! Hun er der 10 dager i mndn, og skulle ikke fått brukt et par gummistøvler nå... Haha! :)

 

Men sender jeg med noe nytt, blir det borte. Så jeg lar det bare være, rett og slett!

Skrevet

Vuggen tilhører din mann og den har han rett til å kreve tilbake. Klærne til datteren hans kan han nok bare glemme å få. Siden han betaler så mye i barnebidrag så regner jeg med at mannen din ikke har så mye samvær med barnet? Om det har seg slik at mammaen hennes har barnet 80 % så forstår jeg godt at hun ser på klærne som sine. Om du syns din mann betaler for mye i bidrag så må han rett og slett ha mer samvær med barnet sitt.

 

At hun ser på mannen din som en pengesekk er mulig det, men sjelden jeg hører noen snakke varmt om sin manns ekser, så det er ofte vanskelig å ta parti i slike saker. Bidraget hans regner jeg med er regnet ut etter hvor mye han tjener, så om han betaler 4500 i bidrag så regner jeg med at han tjener godt nok til å betale dette også. Betaler han noe utover dette? For når det kommer til klær, utstyr, mat og diverse til ett barn så mener jeg det burde holde med 4500 per mnd. Man er jo tross alt to om å dele utgiftene, så det ville jo da tilsvare 9000 per mnd. Det er MER enn nok til å dekke utgifter til en 8 åring, så om mor krever mer enn bidraget så er det OK å si nei.

Skrevet

Hvorfor skal ikke klærne etter denne jenta deles mellom foreldrene? De er jo like mye med på å betale for de?

Skrevet

Sorry HI, men du virker litt vanskelig selv...

Skrevet

Det min manns datter har med seg hit, har hun også med seg hjem.

 

det du skisserer her er ikke slik situasjonen er. Hold deg til problemet.

 

HI

Skrevet

Moren til datteren har 50.000 i inntekt. Påsto overfor oss for noen år siden at hun hadde null, og fikk bidrag deretter... Nå kommer hun opp med 50000 på ligningen. Med barn under 3 år kan min mann ikke kreve at hun går ut i arbeid, ifølge NAV.. Min mann har 370.000.

 

Samværet saboteres. Vi har vært på familievernkontoret, men uansett hva som blir bestemt der, så driter moren til datteren i dette når vi går ut døra.

 

det neste blie rettsak, er redd det kommer til å gå ut over en person...og det er datteren til min mann... Har derfor unngått dette.

 

 

HI

Skrevet

Hvilken rett har biomor til å se på disse klærne som sine?

Skrevet

Voggen skal din mann ha, men klær kjøpt av henne eller bidraget har han ikke rett på.

Skrevet

Hvordan er HI vanskeli her?

 

Hadde ikke hatt problem med å dele klæra sønnen min har vokst fra jeg, med eksen.

Skrevet

19.12 her...

 

Men da har ikke mora rett på klære heller.

 

Ei venninne av meg ser likens på det. Nåe barnesetet til jenten var for lite, og hun solgte det, tilbød hun eksen halve summen. De hadde jo kjøpt det sammen. de ble enige om å sette det inn på kontoen til datteren sin.

Skrevet

Til 18.58:

 

Regner med du mottar bidrag. Skulle bare mangle om du ikke kunne sende med et par støvler!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...