Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #26 Skrevet 21. august 2011 Fordi det er det mest praktiske, og dessuten så er det vårt hus. Det er barnas og vårt hjem, men mitt og mannens hus. Barna får selvfølgelig bo her gratis til de er voksne nok til å klare seg selv, men huset, hagen og alt av innbo er vårt, som vi har spart, tjent og lånt penger for å kjøpe. De vokser ikke opp i den villfarelsen at bare de bli 25 så deiser det et hus med flatskjerm og boblebad ned i fanget deres bare fordi de synes at de fortjener det. Vi kunne ha skviset dobbeltsengen inn på et av de små soverommene, men da hadde vi ikke hatt plass til nattbord eller klesskap, og det er ikke aktuelt. Jeg kan ikke helt se hvorfor det er naturlig at foreldrene skal ha et knøttlite, kummerlig soverom mens barna bader i plass. Rommene er store nok til at ungene har både seng, skap, kommode og skrivebord, så de har det de trenger. Men det er ved kjøkkenbordet de gjør lekser, kamerater har de med seg på loftstua, leker gjør de stort sett ute og når de sover trenger de da ikke en ballsal.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #27 Skrevet 21. august 2011 Kjenner overhodet ikke igjen påstanden du kommer med. Alle jeg kjenner har selv det minste soverommet. Det er noe annet når de er babyer.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #28 Skrevet 21. august 2011 Hehehe, jada, det er deres hus. Blir helt overgitt av noen av de merkelige argumentene. "Jeg vil ikke sitte i sengen for å ta på laken" (det var den mest latterlige), "vårt hus!" (en god nummer to) og "vi er to" (er en flott nummer tre og "tradisjon" som en lattervekkende nummer fire. Noen har gode argumenter, andre sine argumenter er bare teite.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #29 Skrevet 21. august 2011 Hvis du leser denne tråden vil du se at mange tar det største soverommet, det er tross alt deres hus Det er en grunn til at alle ble satt i anførselstegn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #30 Skrevet 21. august 2011 Ehh-det er ikke plass til en dobbeltseng i det minste...... OG vi har f.eks. en 30 kvadrat kjellerstue som kan være lekeplass den dagen hun vil ha litt mer plass for seg selv. Vokste opp på et soverom på 3,7 kvm (vet det ikke var lovlig). Hadde det helt topp med køyeseng og 2 skrivebordsplasser (til meg og venninner som var på besøk). Vi var forøvrig stort sett ute og kunne bruke stua så mye vi lystet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #31 Skrevet 21. august 2011 Vi har 3 soverom. Vi har det største soverommet, barna deler det minste og det nest største er lekerom. Alle er fornøyde :-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #32 Skrevet 21. august 2011 Vi er to, vi har stor seng og masse klær.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #33 Skrevet 21. august 2011 For en festlig tråd, her må man faktisk forsvare hvorfor man som voksen har det største rommet... Hahaha...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #34 Skrevet 21. august 2011 "hvorfor man som voksen har det største rommet." Er det noen naturlig automatikk i at man som voksen har det største rommet?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #35 Skrevet 21. august 2011 Vi har tre barn, og kjøpte huset for noen år siden. Hadde blitt fryktelig urettferdig hvis en av barna skulle fått det største rommet. 3 barna har ca lik størrelse på rommene sine, og vårt soverom er litt større, men ikke mye.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #36 Skrevet 21. august 2011 Kanskje fordi ungene har store nok rom likevel...?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #37 Skrevet 21. august 2011 Jeg synes alle de fire argumentene du synes er latterlige, er gode argumenter for å ha det største rommet. Så vi er tydeligvis svært forskjellige. Jeg sitter bare og lurer, sånn helt for meg selv, på hvor mange av de som havner på luksusfellen med en leilighet stappfull av flatskjermer, mobiltelefoner og merkeklær, fordi de synes at de fortjener det, fikk det største rommet og en bråte annet hjemme, som en selvfølge, fordi foreldrene syntes at de fortjente det...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #38 Skrevet 21. august 2011 Skal man liksom forsvare seg her på Dib hvorfor man har større soverom enn barna??
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #39 Skrevet 21. august 2011 Hehehehe, ja jøss. Det er nok en sammenheng der. Hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #40 Skrevet 21. august 2011 Litt hårsår? Hvis du har vært her mer enn en dag vet du at dette er et forum hvor man spør om små og store ting og rare ting man lurer på. Hvis du føler du må forsvare deg sier det vel litt om deg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #41 Skrevet 21. august 2011 Meg med lakenet, ja. Og med barn som får leke og ha venner hvor de vil i huset. Får dine lov til det? Er også mange grunner til at man må ha sengen midt på gulvet. Alle er ikke like ung og sprek som deg. Fortell litt om deg og ditt perfekte liv. Lær oss udugelige foreldre noen knep. Kan ikke annet enn å av deg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #42 Skrevet 21. august 2011 1. Hun har liten seng, vi har dobbeltseng. 2. Klærne hennes får plass i en kommode, klærne våre trenger to store skap. 3. Hun hadde nok ikke syntes noe om å ha pappa pappas arbeidsbord på rommet sitt fordi han ikke har plass til å jobbe på sitt eget rom.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #43 Skrevet 21. august 2011 Ja takk du, ungene mine får leke hvor de vil i huset Mitt perfekte liv? Fordi jeg stiller spørsmålstegn ved noen foreldres prioriteringer så må jeg være ung, sprek og ha et perfekt liv. Også synes jeg at de som har det største soverommet er udugelige foreldre? Hva med å stoppe med direkte dumme fortolkninger? Du virker lite smart når du trekker konklsusjoner uten noen grunn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #44 Skrevet 21. august 2011 Til å være så smart, så er det rart du ikke skjønner at mennesker (familier) er forskjellige, og har ulike behov. Lakendama
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #45 Skrevet 21. august 2011 Er enig med HI på denne. Vi har en 3roms leilighet og er to barn og to voksne. Barna har hvert sitt soverom (av spesielle grunner), mens vi faktisk sover i boden. Der er det ikke plass til dobbeltseng, men en dobbelmadrass. Når yngste var baby delte han rom med oss, men eldste barnet hadde det største rommet. Før dette igjen (før yngste ble født) hadde vi dobbeltseng på det største rommet, og eldste hadde det minste rommet. Da var han såpass liten at han ikke trengte å stor plass, men etterhvert som han ble eldre fant vi ut at vi uansett aldri tilbringer tid på soverommet annet enn når vi sover. Skjønner da ikke vitsen med å ha et stort soverom hvis barna kan få mer bruk for den plassen. Når det er sagt kunne vi selvfølgelig ønske at vi hadde råd til et såpass stort hus at alle fikk store, fine soverom, men det skjer ikke på en god stund ennå. Frem til da er vi fornøyde med den løsningen vi har nå selv om vi går rett fra gangen og inn i "senga" vår. Barna elsker det forsåvidt, de kaller det "hopperommet".
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #46 Skrevet 21. august 2011 Nå driver du med dumme konklusjoner igjen, At du mener å vite at jeg ikke forstår at mennesker har forskjellig behov sier litt om din evne til å forstå hva som blir skrevet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #47 Skrevet 21. august 2011 Vi har tatt det største rommet pga at vi har ei my større seng+baby senga inne hos oss, og vi har klærne til ungene inne hos oss, og vi har "kontoret" inne hos oss. Ungene har sengene sine, et lekekjøkken, bord og stoler og koppesettet. De har alle de andre lekene i ei lekestue (som er enn del større enn den "vanlige" stua.) Så de trenger ikke like stort soverom som oss. Derfor..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #48 Skrevet 21. august 2011 Her har barnet det største rommet, jeg har ikke bruk for noen lekeplass (utenom sengen,hihi)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #49 Skrevet 21. august 2011 1. Vi skal ha plass til dobbelseg, sprinkelseng, klesskap (ungene sitt er på gangen), kommoden til babyen ++ 2. Det er der utgangen til altanen er. Og den vil jeg ha på mitt rom! 3. Skulle en av ungene fått det rommet hadde det blitt bråk!! 4. Ungene sine rom er mer enn store nok!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #50 Skrevet 21. august 2011 Mitt behov er gåplass rundt 3 sider av senga. Hilsen "dumme konklusjoner" Hehehe Du får meg ikke sur på en finfin søndag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå