Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Det har aldri falt meg inn å gjøre. Foreldrerommet skal ha klær og seng. Barnerommene leker, seng, pulter osv osv. Hvorfor får da barna de minste rommene?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Vi har alltid hatt det minste, barna trenger mer plass :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jeg har tatt det største rommet. Jeg har stor seng. Hun er 1 år og trenger ikke så mye plass. Når hun blir større skal vi bytte rom.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Vi har det største for å få plass til en stor dobbelseng, masse skap til sengetøy, håndkler osv.. Barna har hver sin enkeltseng og god plass til hyller med leker osv, og dessuten en loftsstue. De kommer inn til oss om natten fremdeles, så jeg synes det er godt med en stor dobbeltseng. Hvis vi skulle hatt et av de minste soverommene, ville det blitt ganske trangt om natten!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 er det kun ett rom som har plass til dobbeltseng så er det naturlig at foreldre tar dette. men har et rom plass til dobbeltseng + skap og det finnes større rom så gir man jo det store rrommet til barnet..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Hos oss er det ett stort soverom, og to små. Hvis ett av barna hadde fått det store, hadde det blitt urettferdig... rett og slett:-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Og poenget med det er? Du leker lite på soverommet eller? å sant det lille soverommet har plass til dobbeltseng er det da ingen grunn til at to voksne trenger god gulvplass mens de sover.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Vi har tatt soverommet oppe, har 3 rom nede. Enkelt og greit, i tilfelle brann.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Blir det trangere i sengen av et lite rom? Den logikken skjønte jeg ikke helt.. Så lenge du får en stor dobbeltseng inn, så er det vel ikke så nøye med gulvplassen rundt?.. Vi har to like store soverom, vi har det ene, datteren vår det andre. Når hun blir eldre skal hun få kjellerstuen med soverom, og da får hun helt klart det største soverommet. Så får lillebror overta rommet hun har nå!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 jeg har ett soverom i leiligheten og en stue.. gutten soverr på soverommet og jeg i stua. jeg har ikke ett rom
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 Hos oss er det ikke plass til dobbeltseng på de små. Vi har gedigen stue, så ungene kan leke der, eller i kjellerstua.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Enig med den. Jeg bruker bare rommet til å sove i, men når hun blir større så vil hun sikkert leke mer på rommet, ha venner på besøk osv. og da må hun få det største rommet. Jeg må bare kjøpe meg en mindre seng først, hehe;) 00:16
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 Vi har alltid hatt det minste. Vi trenger bare plass til senga og klesskapet, mens ungene skal ha seng, klesskap, skrivepult, leker ... you name it....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #15 Skrevet 20. august 2011 Hos oss er det plass til dobbeltseng på alle 5 soverom. Vi har ikke tatt det største, men det 3. største. Har med hva som fungerer best plasseringsmessig.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #17 Skrevet 20. august 2011 Har dere ikke stue, kjøkken og sånn? Dere MÅ være på rommet deres?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 20. august 2011 #18 Skrevet 20. august 2011 Når største(4) var liten hadde hun et lite rom. For da hadde vi dobbeltseng som ikke var plass til på det lille rommet. Og hun som med oss hver natt uansett ;p Nå har vi 5 soverom. Tre store, og to litt mindre. Vi har ett stort så vi har plass til dobbelsengen (ungene liker å komme inn til oss), klærene våres, sengetøy. Det andre store deler de begge på som soverom. Så har de et lekerom i tillegg til en tvstue til å leke i. Det siste store er kontor, og det siste lille er gjesterom! 4 av rommene er i 1etg, og kontoret er i 2etg. Liker ikke å ha soverom i 2etg mtp brann:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #19 Skrevet 20. august 2011 Fordi jeg ikke orker å sitte i sengen, for å sette lakenet på. Må kunne gå rundt sengen. Ungene er mest i stue/kjøkken, trives best der vi voksne er. Blir ikke hysterisk av leker spredt omkring i huset.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #20 Skrevet 21. august 2011 Her har datteren min det største soverommet,mens jeg har det minste. Hun har masse leker og trenger plass til å leke på. Rommet mitt har ikke plass til dobbelseng,men det har jeg ikke bruk for heller.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #21 Skrevet 21. august 2011 Fordi de 2 andre soverommene ikke kan romme en skyvedørsgarderobe. Dessuten er ungene sine rom rimelig store de og. Men er de der å leker?? Neeeeeeeei! Hadde de lekt der om de hadde fått det som var aller størst? Neeei.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #22 Skrevet 21. august 2011 Ungenes rom er store nok selv om vårt rom er større. -Det ville blitt uretferdig om en av dem skulle hat det største rommet. -Vi er to og trenger større plass til klær, sengetøy, hobbyartikkler mm enn hvert av barna. -Vårt soverom har inngang til et kott hvor vi har fryseboks og oppbevarer andre ting. Det hadde vært ugreit å ha på et barnerom. -Vi har ekstra TV på soverommet slik at en av oss kan trekke oss tilbake dit hvis den andre har besøk på stua eller vi har lystt til å se forskjellige ting på TV. -Tradisjon
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #23 Skrevet 21. august 2011 Fordi vi trenger plass til dobbeltseng og nok skapplass til alle klærne våre. Barna våre leker like gjerne i stuen (synes det er hyggeligere når vi er der) som på rommet sitt, og får ha leker der. Selv om barnerommene ikke er kjempestore, er det jo plass til en seng, en kommode og litt lekeplass; barn trenger jo ikke allverden av plass heller...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #24 Skrevet 21. august 2011 Det er deteneste rommet med plass til to skap og dobbelseng. Eldste barnet vårt har det fineste rommet, mellomste skal få pusset opp og nye møbler i høst og babyen har et bittelite rom. Vi fordeler rom etter hva som er praktisk i familien, ikke etter størrelse og status. Det største og fineste rommet i huset er faktisk ikke i bruk foreløpig.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #25 Skrevet 21. august 2011 Vi hadde det minste rommet men byttet. Vi tok det største rommet og flyttet også klesskapene til 3 av ungene inn til oss slik at de ikke hadde det på deres rom. Nå har de nesten større plass siden det ikke er klesskap der. Nå er det ikke ett sted til det må være ryddig til enhver tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå