Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg er gravid med barn nr.2 og denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke amme, likte rett og slett bare ikke å amme sist gang, tenker det er min kropp og jeg gjør som jeg vil med det.. Hva tenker dere om meg?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Du får gjøre som du vil jeg dømmer deg ikke.I Norge er det amme hysteri uten like.Jeg fikk aldri til å amme mine barn og har alltid misunt alle som ammer,men vi er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jeg tenker at det er merkelig at du bryr deg om hva en gjeng dib-damer mener om at du ikke skal amme.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Jeg tenker at du er en egoistisk mamma som ikke vil gi barnet sitt det beste utgangspunktet, til tross for at du faktisk er i stand til det. Hilsen en annen som ammet i 18 mnd selv om hun ikke likte det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Ja, jeg synes du er det utifra det du skriver...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Slapp av Hi. Det ligger mye egoisme i "jeg skal amme barna mine for da synes alle at jeg er så fantastisk mor og da kan jeg kritisere alle de som er dårlige mødre og ikke ammer og da fremstår jeg som enda flinkere også får jeg masse anledning til å skryte av meg selv..." også. Vi er alle egoister.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Jeg skal heller ikke amme. Så nei, jeg synes ikke du er egoistisk. Ammet ikke nr 1 og nr 2 heller..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Du har min fulle støtte. Ammet ikke sist gang, skal ikke amme denne gangen heller. Det viktigste for barnet er at mor er komfortabel og at mor har det bra, da har barnet det best!!! Har aldri hørt om noen barn som har tatt skade av ikke å bli ammet. Mitt barn på 5 år, er nesten aldri syk, og ble som sagt ikke ammet. Her i Norge er mødre så dømmende overfor hverandre, og liker å tro at en selv er perfekt. Hvorfor kan ikke vi mødre heller støtte hverandre litt, og akseptere at alle er ulike og at alle har sine grunner for at de evt. ikke ammer. DEt kan være medisinske, psykiske eller andre grunner, og uansett, synes jeg dette skal respekteres. Ikke forhåndsdøm kvinner som ikke ammer. Det gjør en ikke til en noen som helst dårligere mor. Det finnes dessuten langt verre ting man kan gjøre mot barna sine, som f.eks drikke alkohol i svangerskapet. HI, valget er ditt, og det synes jeg vi alle bør respektere.
Miztery Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Jeg tenker at du, som alle andre, får gjøre akkurat hva du selv vil, så lenge du ikke plager andre, men er grei og snill..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Egoistiske er vi alle, men synes det er synd at du ikke vil gi det en sjanse Det er ikke samme svangerskap, ikke samme baby og du er sikkert også forandret litt siden forrige gang
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 Tenker at du er kald og ufølsom og ikke vil ditt barns beste. Morsmelk er best for menneskebarn uansett.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Man skriver HI for å referer til hovedinnlegget. Altså en forkortelse.... Jeg ville ikke latt være å amme - men driter i hva andre gjør og mener. Du er voksen og står for dine egne valg!!! Men i og med at du er nødt til å spørre oss (som du overhodet ikke kjenner) om du er egoistisk så stikker nok samvittigheten din helt innerst inne!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 Du er ikke egoistisk, ikke kald eller dårlig mor slik mange sier. du bestemmer selv hva du vil gjøre. det er at amme hysteri uten like her i norge.. jeg prøvde å amme min første, kommer nok til å prøve å amme denne gangen også. men ser absolutt ikke ned på de som ikke ammer! en god mor måler en ikke etter evnen på om man har ammet og evt hvor lenge. gi barnet ditt kjærlighet og oppmerksomhet:) hvilken måte barnet får mat betyr lite, så lenge en får mat i barnet:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #15 Skrevet 20. august 2011 Tja, du velger jo å ikke amme fordi DU ikke liker det. Og da er det jo egoistisk. Du gjør det jo med tanke på deg selv. Hva jeg tenker om deg? Jeg skjønner deg veldig godt, likte ikke å amme selv
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #16 Skrevet 20. august 2011 Egoistisk? Tja, det er vi vel alle. Kald, ufølsom og dårlig mor vil jeg ikke si, det skal mer til enn mangel på amming for å være det. Men jeg synes det er rart at du allerede før fødsel bestemmer deg for å ikke amme, men deg om det. Ditt liv, ditt barn. Det jeg finner snodig, er likevel det at du føler du må spørre en gjeng ukjente her inne om dette, jeg lurer på hvorfor du bryr deg om du mener dette er det riktige for deg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #17 Skrevet 20. august 2011 Selvfølgelig er du egoistisk, du setter ditt eget ubehag med amming foran barnets behov for morsmelk, det er en egoistisk handling. Men det gjør deg selvfølgelig ikke til en dårlig mor, vi er alle egoister og vi kan ikke leve og eksisterer BARE for våre barn. Vi må jo prøve å finne kompromiss alle kan trives med. Om du direkte mistrives med amming gjør jo det noe med barseltiden at du tvinger deg til det også. Det er egoistisk å trene når du heller kunne vært sammen med barnet, det er egoistisk å ha barnevakt for å gå på konsert osv osv. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor du velger bort akkurat ammingen, det ville ikke jeg gjort. Men jeg dømmer deg absolutt ikke, i det store og det hele er du neppe mer egoistisk enn meg, selv om jeg ammet i 15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #18 Skrevet 20. august 2011 Ikke for at jeg har noe med det, men siden du faktisk spør: Ja, jeg synes du er egoistisk, og jeg ville aldri valgt det selv. Har ammet 6 barn til tross for alle de utfordringene man kan møte, fordi jeg vil det for barnets skyld...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #19 Skrevet 20. august 2011 Næmmen giiiiiiid, hvilken fantastisk mor du er da 19:57, også 6 barn og greier, sukk og stønn, også så oppofrende, nei jeg kneler i beundring her altså
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #20 Skrevet 20. august 2011 Ikke egoistisk, for barnet har det ikke mye å si, det blir like friskt og fint med morsmelkerstatning også. Her fungerte ikke ammingen med min gutt, men skulle gjerne ammet med en eventuell nummer to. Har jo fått disse puppene til en ting, men jeg hadde ikke nølet med å kutte ammingen hvis det hadde blitt problemer igjen. Synes flaskemating er veldig fint også.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #21 Skrevet 20. august 2011 Det trenger du ikke:) HI spurte om andres mening. Noe jeg ikke har gjort. Og jeg er ikke oppofrende i det hele tatt, har bare valgt annerledes i forhold til amming. Er det et problem for deg siden du har behov for å være spydig 20.00??
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #22 Skrevet 20. august 2011 Overhode ikke noe problem, jeg bare syns det er så hysterisk med mennesker som ikke kan svare direkte på et spørsmål uten å blande inn seg selv og mer eller mindre skryte av hvor flink man har vært:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #23 Skrevet 20. august 2011 At jeg har ammet 6 barn er kun en enkel faktaopplysning om mitt valg. At du tolker det som "flinkhet" blir jo din greie....Jeg har ikke ammet barna mine for at andre skal synes jeg er "flink". Men jeg kunne selvfølgelig bare svart...:JA, -så beklager at jeg "blandet inn meg selv";)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #24 Skrevet 20. august 2011 Jeg mener ikke du er egoistisk. Viss man ikke har det bra med å amme legger ungen merke til det. Og det blir ork for dere begge. Jeg ammet selv bare i 7 uker og det var et styr og bare masse mas. Mest fordi ungen ikke ville ha pupp. Jeg hadde aaalt for mye melk selv om jeg pompa meg. Endte opp med å få brystbetennelse uansett om jeg passet på at jeg ikke skulle få tett melke kanaler. Jeg får snart nr 2 og har blitt enig med mannen min at jeg skal prøve å amme men viss det blir for mye styr så skal vi gå over til mme. Er ikke noe kjekt å gå med konstant melkespreng heller bare fordi folk mener man måå amme. Hjalp ikke å pumpe for kom bare mer og mer. Så nei amming er rett og slett ikke for alle. Jeg følte meg veldig ukomfertabel med hele ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå