Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #26 Skrevet 18. november 2011 Ser jo hvem som kommenterer på disse innleggene, og hvem som kritiserer og rakker ned på de som røyker, det er de som HAR RØYKT selv.. DET er patetisk det.. Uttal deg hvis du aldri har rørt en sigarett, men ikke kom her å fortell hvor fantastisk DU er fordi DU har greid å slutte. Hvis det ikke var så vanskelig å slutte, har dere vel heller aldri vært skikkelig avhengig av det. Min mor fikk meg, hun røyke 10 om dagen, jeg ble helt frisk. aldri hatt allergier, astma eller noe.. så fikk hun min andre søster, røykte mye mindre, hun fikk kolikk, så 3 barnet røykte hun mest, og hun veide 4 kilo, i motsetning til mellomste som veide 3,2.. men hvis man skal se det positive med det, så må det vel være bedre å føde ut en som ikke veier så mye, enn å få underlivet sprengt, som feks en jeg kjenner som ikke røyker, og fikk en unge på 5,5 kilo... Min mor sa til legen sin i siste gravidi. at hun hadde prøvd forskjellig for å slutte å røyke, men da sa legen til henne, at det faktisk er like farlig for barnet om mor STRESSER med å slutte å røyke, enn om hun røyker 2 røyk om dagen.. Men som hun over her skriver, det finnes så utrolig mye som er like farlig for barna. da må dere ikke gå ut, da innhalerer dere all forurensningen, eksos og gudene vet hva. Så en dokumentar om at plastikk var utrolig farlig, alt plastikk som lages nå. og det kunne gjøre at guttebabyer kunne bli sterile når de ble større. Vil dere det da? Moren til samboeren min har aldri tatt i en røyk, men alikavel var han mye syk som liten, hadde astma, ørebetennelser, osv.. Nei, grav dere ned dere fordomsfulle eks røykere, blir kvalm når dere uttaler dere, dere burde jo visst hvordan det var.. Ellers til dere som er gravide og røyker, ikke overdriv, men gjør det som føles riktig!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #27 Skrevet 18. november 2011 Unnskyld meg.... Hvorfor så bitter på de som faktisk har klart å SLUTTE å røyke? Det ER FANTASTISK at de tok det valget for barna sine! Nå forstår jo ikke jeg hvordan oppegående mennesker i 2011 velger å korte livet sitt med 7 minutter for hver sigarett og bruke penger tilsvarende flere sydenturer på noe som ikke tilfører kroppen NOE godt. Men DET er en annen diskusjon. Nå VET vi hva røyking gjør med et foster. Argumenter for alt mulig annet som også kan skade fosteret blir for dumt. Å kutte røyken er noe man umiddelbart kan gjøre for å bedre tilværelsen for fosteret. Å argumentere for noe annet er bare for dumt. Har full forståelse for at det er tøft - JA man får en vanskelig tid, men alle klarer det om de virkelig vil. Såpass tro har jeg på dere damer! Ta et riktig valg og bidra til en sunnere luft for alle rundt dere og ikke minst for barna deres. Stå på!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #28 Skrevet 19. november 2011 Denne tråden viser vel bare at ikke alle burde få barn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #29 Skrevet 19. januar 2012 Her er det lenge siden noen har kommentert. Men har en ting å komme med (er ikke selv en røyker, har eller ei røykt): Tenk på alle barna som blir født med astma (andre allergier), ender opp med kolikk å er ofte syk - men hvor mor IKKE har røyk i svangerskapet. Så alle de som har blitt friske å fine, normal vekt og hele den fine pakken - men hvor mor HAR røykt. Min mor røykte med alle 4, ingen av oss har noen gang hatt plager eller har plager. Svigermor røykte ikke med sine 3, de alle har sterk astma og de alle tre var kolikk barn. Gratulerer til dere som har klart å slutte, lykke til - til dere som prøver, og aldri begynn dere som ikke røyker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå