Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #26 Skrevet 14. august 2011 Jeg synes du motsier deg selv litt Mamma'n til Will og Ailo. I hovedinnegget skriver du at du "leser gang på gang at om noen synes det er gøy å kle jentene sine i rosa og kjoler ol så får de til svar fra andre som har jenter at min jente hater rosa, leker ikke med dukke og har ikke kjoler." Altså må du jo ha lest mange ganger om mammaer som synes det er gøy med rosa og kjoler... men dette reagerer du ikke på? Derfor sitter jeg igjen med det inntrykket av at du synes det er mer ok å fremelske rosa prinsesser, enn å fremelske tøffe guttejenter. Jeg har virkelig ikke inntrykk av at man må "unnskylde" jenteønsket sitt her inne og understreke at hun skal få verktøy og fotball. Snarere tvert i mot, de fleste forklarer jenteønsket sitt med at de ønsker noen de kan pynte og bake boller sammen med. At det kommer noen da og sier at de håper på en mer guttete jente, er da bare helt naturlig, ettersom alle mødre ikke er spesielt "prinsessete" av seg? At du lenger opp skriver at du tror at mammaer som ønsker seg jenter de kan fiske og spille fotball med egentlig ønsker seg gutter, avslører vel egentlig at du har veldig klare forestillinger om hvordan gutter skal være og hvordan jenter skal være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå