Gå til innhold

Skravletråd for oss med skrive/skravledilla:)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hei jeg&gullet! så bra at du er kommet inn her!:)

velkommen du også turbooglykkelig!:)

 

Er kjempe bra vi er flere! håper virkelig jeg kan få være med dere videre, kjenner jeg er nærvøs altså! krysser fingrene!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært flinke i dag og traska oss en tre timers tur med bikkja!! Er skikkelig fornøyd nå, ikke dagligdags å gå så lang tur :)

Har besluttet å bevege litt mere på flesket, håper på å ikke legge på meg noe særlig før jeg begynner å nærme meg 5.mnd. Jeg hadde sånn en enorm matlyst i våres, så på de 10 ukene jeg var gravid la jeg på meg 5 kilo.. Huff! Og det har blitt lett ekstra kg i etterkant også. Vært litt deppa, også er det jo all den grillribba som har satt seg på sideflesket :P

Herlig vær i trøndelag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, i motsetning til deg Linerlen så har helgen min vært bare daffing, sofa, film og mat :);)

 

Hvordan er formen deres da jenter? Begynt å merke noe?

 

Det eneste symptomet foreløbig er at jeg er veldig trøtt om dagen.. Å være på jobb fra 8-12 er en prøvelse fordi jeg blir så sulten og sliten når klokken bikker 10 ;) Og det å kjøre hjem i rush trafikken er et mareritt, for jeg strever med å holde meg våken ;) På fredag måtte jeg ringe min søster og be hun skravle i vei så jeg kom meg hel hjem ;)

 

Med førstemann hadde jeg ingen særlige symptomer annet enn tretthet og hormoner, så blir spennende å se denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Tenkte å slenge meg med på denne tråden:)

Litt om meg, jeg er 25 år, samboer (som har en sønn), hund og katt.

Jeg er i starten av uke 9 nå i dag, gravid for første gang. Det gikk utrolig fort, jeg sluttet på p-pillen i slutten av juni å ble gravid i juli så jeg er redd for at dette skal gå galt. Magen har blitt noe større, puppene har blitt større(noe som er irriterende siden jeg har tatt brystreduksjon:P)

Jeg er sulten som en ulv dagen lang, så da er det godt at jeg trives på kjøkkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med :)

Jeg var på ultralyd i dag og alt såg fint ut, heldigvis. Jeg ble så glad :D Kroppen min har dannet antistoffer i det første svangerskapet så jeg har litt blodtypeimmunisering å styre med. Men heldigvis får jeg tett oppfølging :) hadde en MA i februar og da var jeg 10 uker.... ser det er mange som har opplevd det :/

 

Men dette skal gå godt <3 Jeg er 29 år, gift og har en nydelig gutt på 5 år.

Så livet er herlig :)

så etter all denne kvalmen, spyingen, de STORE puppa og om 7 mnd får møte et nytt lite vidunder, det er et stort ønske. Vi venter så lenge vi klarer med å fortelle dette til noen ( hvis ikke den store oppblåste magen avslører meg snart )

 

Det blir veldig spennende å følge med hær inne, vi er visst mange som venter smått i april :) Håper det kommer til å gå fint med alle sammen.

 

hilsen ballongen (7+5)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linerlen: så flinke dere var som fikk trasket i vei på søndag! vi var også på skogstur, herlig! men det begynte å regne likefør vi skulle hjem, så det ble litt av en tur tilbake til bilen! hehe

hva slags hund har du??:) Jeg har ei leonbergertispe, helt super til vanlig, men hun har løpetid og er et kjempestort mas og 1000 pip hver dag nå! grrr.... hehe

 

jeg og gullet: Jeg har heller ikke så mange symptomer egentlig... hos meg varierer de iallefall en del! Men veldig røtt! gruer meg til dagvakta i dag! Også oppblåst i magen nå og det er slitsomt! ser ut som jg er 5 mnd på vei alt jo!;) Jeg har fremdeles litt blødninger også, så er veldig redd denne gangen. får svar på hcg stigningen på onsdag...

 

Bollelykke: Velkommen skal du være! Så synd med brystene da! men det er vel noe av ulempen med å få barn det;) bare sånn av nysgjerrighet: kommer du til å kunne amme? det blir noen spennende måneder fremover da!:)

 

82mod: velkommen til deg også!

krysser fingrene for deg at dette går bra!:) Vet hvor ille det er med ma/sa! Håper virkelig vi får bli her inne alle sammen og kose oss med vidundrene som vokser og utvikler seg inni oss!:)

 

Ha en fin dag jenter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag lille blomst! og dere andre skravlejenter :)

Du må være glad i å støvsuge, lille blomst,som har Leonberger!! :P Jeg synes det er ille nok med labrador og den røytinga! Vi har ei svart tispe som stort sett er en herlig, livlig hund som tar livet som det kommer. For et par helger siden var hu med oss på kanotur. Hu la seg like godt ned og begynte å snorke etterhvert! Slitsomt å være på tur vettu :)

Synd at du fortsatt blør, må være skremmende hver gang du skal på do. Du kan jo prøve å trøste deg med at det er mange som småblør, og hvis det hadde vært noe ordentlig galt hadde det vel skjedd noe mer, som smerter og slik?

Her er det både bollemage og vonde pupper. Også fikk jeg så vondt i lysken og korsryggen da vi gikk den laaange turen vår i helga. Pleier ikke ha vondt noen steder, så det var ganske uvant. Ble kanskje litt vel lang tur!

Nå sitter jeg på jobb og kjeder meg, er så stille her. Men det er vel egentlig gode nyheter når man jobber sammen med et begravelsesbyrå :P

Har også kjøpt tur til Spania, reiser om bare to uker!!! Hurra!! Jeg og mamma fant ut at vi skulle på jentetur, og vi ville dra ganske kjapt siden hun vet at vi prøver. Hun vet ikke at det har klaffa ennå da. Litt nervøs for å reise gravid, men det går vel bra i 1.trimester??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag jenter:)

Om jeg kan amme det blir spennende å se. Har vært igjennom operasjonen to ganger. Første gangen jeg opererte så hadde di ikke gjort en veldig bra jobb, så da hadde jeg ikke følelser i brystene på ett par år. Siste operasjon ble gjort nå i januar å da fikk jeg følelsene tilbake ganske raskt:) Så nå krysser jeg fingrene for at alt er på sin rette plass igjen, og at jeg kan amme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra bollelykke! du må kose deg masse med graviditeten og bry de døyten om puppene;)

 

Så deilig med tur linerlen! det skulle jeg også gjerne hatt i høst! spania, kreta, nice, hva som helst egentlig!

Vi har ikke så ille med hår etter hunden egentlig.. var værre med schæfer/rottweilern vi hadde tidligere! leon hårene trengs å børstes av og de som havner på gulvet samler seg i fine dotter som jeg kan plukke opp:)

 

Dere jenter må være flinke og fortsette skravlingen uten meg da! Jeg må desverre forlate gjengen og komme meg inn på bli gravid siden igjen! Er så og si sikker på at dette er helt over nå, smerter, blødninger, klumper you name it! i dag tok dette eventyret nok slutt for min del:(

Kommer til å savne dere og ønsker dere alle lykke til!

God klem videre fra meg til alle snuppene her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stor klem til deg lille blomst - Så leit at det skulle ende sånn. Du får bare ta vare på deg selv, og jeg håper kropp og sinn kommer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinn er allerede på god veg til bedring. er visst umåtelig optimistisk i dag... men kroppen skal jeg jobbe litt med også. vitaminer, naturmedisiner, akupunktur, spa- you name it!;)

 

fortsett å skravle jenter! det er godt å ha en gjeng som dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kaster meg med og skravler litt jeg også :)

Jeg er snart 37 år og har ei flott jente på 11 år og en fantastisk gutt på 13 mnd. I tillegg har jeg 5 Chihuahuaer som er en lidenskap for meg. Vi bor på østlandet.

 

I begynnelsen av juni var jeg igjennom en ma, vi bestemte oss raskt for å prøve igjen og vi var så heldige at det klaffet så og si med en gang! Nå er jeg 6+2.

 

Jeg gleder meg masse over dette svangerskapet, og er egentlig ikke så engstelig faktisk, fordi hele svangerskapet her føles anderledes enn det forrige :) Men jeg er naturligvis litt spent ;) Denne gangen har vi fått tilbud om ekstra oppfølging fra St. Olavs i Tr.heim, som vi kommer til å benytte oss av!

 

Symptomene mine er at jeg er endel svimmel, blir raskere og mere andpusten og svett når jeg trener, får vondt i bekkenet når jeg går langt og mye i nedoverbakke, får vondt i magen når jeg spiser spesielle typer mat, puppene har økt i volum, treg mage, bittelitt trøtt og har noen små humørsvingninger innimellom.......

 

Terminen min blir ca 17. April, og det blir koselig å skravle litt med dere her inne underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til "lille blomst", det er synd at det skulle gå så galt for deg nok en gang!

Jeg føler virkelig med deg!!!

Men det er godt å se at du er så positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei mgel :) Så heldig du er som har blitt så fort gravid igjen!! :)

For oss tok det 3 mnd etter SA'en før den satt. 3 nervepirrende og litt slitsomme måneder. Det var først når jeg slutta å stresse med å bli gravid igjen, at det ordna seg. Rart åssen det der skjer!

5 chihuahuaer hørtes travelt ut, her holder det fint med kun én hund av gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noe himla vondt i korsryggen de siste dagene. Også stråler det nedover i låra av og til. Håper inderlig at det ikke er Bekkenløsning såå tidlig. Da blir 40 uker lenge gitt :( Såvidt jeg klarer å karre meg på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lykke til! Jeg ville bare si at det er viktig å ikke ta for mye vitaminer og at man skal være veldig forsiktig med naturmedisiner under svangerskap! Det er mye man ikke skal ta! Spør om råd på apoteket!

Mvh, apotekmedarbeider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, dette var leit *lille blomst*! Er dette andre eller tredje gangen du mister nå?

 

Jeg har jo mistet to ganger før, men håper det går bra denne gangen! har en liiiiten følelse på at det går bra, men sjekker for blod for hvert toalettbesøk..

 

Venter på tilbakemelding fra gynekologen om jeg skal ha blodfortynnende eller ikke.. Nå har de brukt en uke på å svare meg så dette syns jeg drar ut...

 

Prøver å tenke minst mulig på at jeg er gravid, og leve mest mulig normalt, for jeg tror ikke jeg klarer å påvirke det om jeg mister eller klarer å beholde. Sånn sett er det greit at det er ganske travle tider på jobben :)

 

MEN jeg krysser et kryss i taket for hver dag, så vet jeg at det går riktig vei..Og gleder meg litt mer for hver dag :)

 

Sånn ellers så er symptomene mine trøtthet, oppblåsthet og jeg får lettere vondt i ryggen.. Og så blir immunforsvaret mitt dårligere... hver gang jeg blir gravid ender jeg opp med en kraftig forkjølelse... UFF :(

 

Men, jeg tåler alt så lenge den lille kommer frisk ut i april!!

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Jeg&gullet!

Håper virkelig det går bra for spiren din!:)

 

Jeg mistet for 2.gang, men hadde tvillinger sist, så dette var 3spira (hvis det vare var 1 da;)

 

Jeg kommer snart inn på 1 tri for å bli vet dere!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...