Gå til innhold

Skravletråd for oss med skrive/skravledilla:)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

hei jenter!

Tenkte det kunne være koselig med en skravletråd for oss som liker sånt;)

 

kan begynne med å presentere meg:

27 år, bor i nærheten av skien. gift, ei jente på 3år. flere 4 beinte venner, både hund, katter og kaniner:)

Har termin 17.april og er spent på om spiren blir i 9 mnd eller ikke! var gravid tidligere i år og mistet tvillinger i ma da, så denne gangen er det nærvepirrende! vi har ikke fortalt noen om positiv test enda, får se hvor lenge vi holder det hemmelig:)

 

Håper dette blir starten på en spennende vinter og koselig skravlings på disse sidene!

Du er velkommen til å hive deg med!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg!

Jeg er 32 år, og har to barn fra før - ei jente på 10 år og en gutt på 7 år. Jeg ble skilt da minstemann var 1 år, og nå har samboeren min og jeg prøvd å få barn siden desember. Vi gleder oss kjempemasse og håper virkelig dette går bra! TTerminen vår er 8.april. Jeg må si jeg er litt ekstra spent siden jeg begynner på høgskolen nå. Planen er å fullføre året og begynne på 2.året som vanlig, så samboeren skal ha permisjonen min... Blir litt spesielt tror jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei slusa! så spennende!

Kan han få permisjonen altså? jobber du mens du studerer da eller?

Så spennende med skolestart da! hva skal du studere?

 

jeg hadde ei på studiet mitt som gjorde sånn som du tenkte. det gikk fint det!:)

 

morro med en liten igjen når det er lenge siden da!:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke jobbe mens jeg studerer... Jeg fikk prolaps i 4 skiver i ryggen tidligere, så nå får jeg omskolering via NAV. Jeg er utdannet institusjonskokk, men nå skal jeg bli vernepleien, og satser på en framtid innen psykiatrien :)

Jeg får utbetalt 15000kr pr mnd for å gå på skole... I tillegg har jeg jo studielån og stipend. I og med at jeg mottar AAP fra NAV, så regnes jeg ikke som student og dermed kan vi fordele permisjonen som vi vil. Kravet er at mor MÅ ha 9 uker og far MÅ ha 12 uker. Alt utenom det kan vi fordele som vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er 32år (snart). Er gift, har tre barn på 6, 4 og snart 2. Er grqvid med nummer 4, med termin 21.april... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Etter å ha mistet min første spire i mai er det herlig å endelig være tilbake i gravid tilstand :) Har termin 24.apr så det er rimelig ferskt ennå. Har ikke helt den samme lykkefølelsen som sist, kommer nok til å ta lang tid å få den denne gangen. Sist så fortalte vi det til så mange, at da det gikk galt i uke 11. var det så fælt å måtte fortelle det så mange ganger. Er ikke mer enn 3 uker siden sist jeg fikk en gratulasjon av noen som ikke hadde fått med seg at det gikk galt. Det ble en noe klein samtale gitt! Denne gangen skal vi vente leeenge før vi forteller noe.

 

Jeg er 26 år fra Akershus, men bor for øyeblikket i Trøndelag. Har vært sammen med mannen min i flere år og vi har prøvd siden februar.

Lykke til til dere andre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei linerlen! :) skjønner godt hvordan du har det! (jeg hadde en ma i mars, og er nå mye mere redd! har kun sagt det her på bim og til ei venninne foreløbig) Vi krysser fingrene for at vi skal klare det denne gangen:)

 

Så heldig du er slusa som har mulighet til å gjøre det på den måten med permisjonen! det må være godt å kunne studere og ikke gå tom for penger!;) Håper svangerskapet går lett da, så du slipper å bli sykemeldt eller gå glipp av noe på skolen!:)

Begynte du i går eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg nå forsiktig på her jeg også, har vel egentlig termin 2.mai..Er 3+1 i dag og mistet i juni så er redd det skal gå galt igjen. Ikm er ikke før 21.august, så angrer på at jeg testet så tidlig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gravidpudding! :) Så hyggelig å se deg her. Jeg har lest skravletråden deres på Bli Gravid helt siden mai, men har liksom ikke fått meg til å skrive der.. :P Har tenkt at det er teit å slenge meg på hvis jeg straks blir gravid, og så ble jeg visst det!! Flere av dere har jo prøvd i lengre tider, og jeg har etterhvert skjønt hvor fantastisk det er å få til det her på den naturlige måten. Har jo selvfølgelig hørt at det finnes mange som sliter men det har på en måte aldri vært relevant for meg. Fikk meg virkelig en på trynet da jeg mista. Det var jo sånt som jeg selvfølgelig visste kunne skje, jeg bare trudde ikke det skulle skje med meg!!

Lykke til med testingen de neste dagene! Vi satser på at mai blir måneden for deg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leah! velkommen!:) Stoooooor klem!

 

Linerlen: jeg hoppet inn i skravletråden da jeg rundet ett år som prøver! test positivt uken etter! ;) men klarer ikke slutte å følge med eller skrive der nå! hehe:) var derfor jeg tenkte vi måtte ha en egen skravletråd her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Henger meg på her jeg også. Jeg er 22 år og bor i Oslo, er i dag kommet til 7+5! Og et par uker lenger enn da jeg mistet i april, er betryggende samtidig som det hele er veldig skummelt! Men foreløbig termin er 1. april :) <3

 

Så dere snakket om studie og graviditet, jeg er også 2. års student. Noen som vet om jeg kan få støtte fra nav samtidig som fra lånekassen? For er jo ikke allverdens med 10000 (max) fra lånekassen i mnd:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sitti og skremt vettet av meg sjøl med å lese fødselshistorier.. Ikke lurt for en stakkars førstegangs!

Det murrer skikkelig i magen om dagen, kjenner skikkelig godt at det er noe på gang der. Artig å ha et håndfast bevis på at jeg er gravid da, selv om det er litt ubehagelig. Også er jeg så oppblåst at alle titter.. Det hjelper jo ikke akkurat på at de vet at vi prøver!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er synptom kvalme store deler av dagen, men enda ikke spydd. *bank i bordet* eller er puppene ømme om jeg ligger på magen. Og periodevise magekramper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ikke å snakke om hvor trøtt jeg er, ikke helt passende. Være fadder da gitt:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også veldig trøtt!

Ømme pupper, spesielt når jeg ligger på magen... eller om kvelden etter en hel dag med bh på! hehe

metallsmak i munnen, merkelig matlyst, litt kvalm på morgenen. men det varierer faktisk veldig fra dag til dag!

 

Jeg er mye mere redd denne graviditeten jeg da... håper så at det går bra, men er virkelig bekymret. Godt jeg skal til legen i dag, så får jeg iallefall tatt hcg prøver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du går og kjenner på frykten lille blomst! Kjenner også at den ligger og lurer i bakhodet.

Lykke til hos legen da, håper han har kun gode nyheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke kjent for å være noe eksepsonelt lys til sinns - men tenkte at nå skal prøve å tenke annerledes.

Istedenfor å tenke at; jeg gleder meg til 12 uker, til jeg får mage, til jeg kjenner liv, så prøver jeg også å huske på her og nå!! Tenk at jeg i dag akkurat nå har et lite liv som vokser i magen, jeg liker jobben min og har en herlig ektemann og en hund jeg forguder.. :)

Det hjelper veldig med å holde angsten for SA på en armlengdes avstand!!

Prøv å tenke over hva du er takknemlig for akkurat nå!? Kanskje det hjelper litt på om du sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurt det Linerlen!

 

hadde noen blødninger i går som gav oss enda mer skrekk... men hos legen i dag har jeg iallefall tatt hcg prøver, får svar i morgen, og skal ta nye mandag. Han sender da henvisning til tidlig ul, så får jeg mer visshet:) Så ble litt beroliget av legebesøket, og må bare ta tiden til hjelp de neste dagene/ukene:)

 

I dag: glad for den sola vi har hatt i dag, shoppingen jeg gjorde i da (kortet gikk varmt;), jentungen som er lykkelig i barnehagen og ikke ville bli med hjem med det samme:)

Spirst 3 retters hjemmelagetmiddag med mann og barn og skal kose oss utover kvelden:)

 

planlegger ikke langt fremover.. vi må bare se hva som skjer!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på å høre åssen det gikk med legebesøket ditt lille blomst! Så godt når man kan få snakke med en lege som klarer å berolige. Er ikke alle leger som har like mye takt og fintfølenhet gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på hcg prøven:) 2051, og det skulle være bra det for uke 5+4:)

Det var godt! Fortsatt litt rosa på papiret, men ingen store smerter og ingen skikkelige blødning så det er nok de dumme blodårene som har skylden foreløbig!;)

Mandag skal jeg innom og ta nye, så på tirsdag vet jeg hvordan det går:)

Hvordan går det med dere andre da? symptomer? tanker?

 

Jeg har kjempe pupper for tiden! orker ikke ha på ordentlig bh annet enn når jeg skal noe sted! hehe:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som godt nytt det da! :D Er det ikke noe sånt som en av tre som har opplevd blødning underveis?

 

Jeg har en sånn underlig sviende/brennende følelse nedentil. Kjennes ut som om det er noen cm inne i.. du veit :P Og det er ikke UVI for det kjennes ikke sånn ut! Og har ikke hatt noe samleie eller noe heller! Ganske ubehagelig.

Har også fått kjempepupper, og de er da store ok fra før. Kommer til å bli størrelse 90M(for Monster) innen jeg er ferdig ruget!!!

 

Skal bli godt å bli ferdig på jobb for i dag. Butikken er en bakerovn når det er sol. Hjelper ikke å lufte heller. Dumme utleieren er for gnien til å fikse markisene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært medlem på barnimagen.com, har en på 7 og ei på 5. Men nå ser det jammen ut som om det kommer en liten nr 3, etter 3 SA i uke 5, 10 og så 6 tidligere i år. Går på hormoner, og forsøker å ta det rolig. Er jeg heldig kommer det en liten gutt eller jente rundt termin 6. april.

 

Når jeg fikk nr 2 følte jeg meg dreven, siden jeg nesten nettopp hadde gått gravid og var så "inne" i alt mulig. Denne gangen føler jeg meg litt "gammel og utdatert" ;-) så dere får kicke meg igang igjen.

 

Jeg er 35 år og bor på Romerike. Jobber (altfor mye) i mediabransjen og gleder meg skikkelig til en ny permisjon. Minstemor skal begynne på skolen like etter at attpåskatten kommer til, så det blir perfekt å være hjemme et år da. De forrige to permisjonene hadde jeg fantastiske barselgrupper, får håpe på det samme denne gangen.

 

Lykke til alle, håper vi ikke mister noen underveis. Som sagt har jeg mistet 3 de siste 9 mnd, og det er virkelig helt grusomt!

 

Klem og god helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Har også klart å snike meg inn i april-klubben, og terminen er foreløbig 28.april, så har akkurat testet positivt!

 

Er 24 år, samboer og har en sønn fra 09. Har mistet to ganger nå, en SA i uke 5/6 og en MA rundt uke 10.. MAen var vel omtrent samtidig som deg *lille blomst*, så vi er flere :)

 

Hadde ikke trodd at det klaffet denne mnd, for vi var ikke så veldig aktive i sengen, men kanskje det som skulle til :)

 

Håper spiren holder seg inne hele veien nå, for jeg orker virkelig ikke å miste en 3.gang..

 

Venter på tilbakemelding fra gynekologen min om jeg skal begynne på blodfortynnende, for min første sønn var liten da han ble født, og fødselen ble også satt igang,.. Mulig det er noe med morkakeproduksjonen som gjør at jeg har mistet, men legene vet ikke om det har en sammenheng enda..

 

Uansett, vi håper og fokuserer på at dette skal gå bra, og GLEDER over oss en liten spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...