Gå til innhold

Hvordan ligger babyene deres nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg nøyaktig hvordan lillegutt ligger. Har en bekjent som er jordmor som forklarte meg det grundig.

 

Han ligger med hodet helt nede i bekkenet mitt (festet) og ser mot min venstre hofte. Ryggen har han opp langs høyre side av magen min og rumpa kjenner jeg godt på øvre høyre side av magen. Beina hans ligger mot venstre øvre del av magen min, og det stemmer fra med hvor jeg kjenner spark - nemlig mot øvre/venstre side av magen min.

 

Hun kunne også fortelle at omtrent 90% av alle babyer ligger med ryggen mot venstre siden av mammaens mage, og med hodet festet i bekkenet slik at det ser mot hennes høyre hofte, når fødselen starter. Under fødselen "skrus" de ned fødselskanalen (med klokka) slik at babyens ansikt peker mot mammaens rumpe/rygg. Dermed fødes de med bakhodet først - helt ideelt ettersom de har minst omkrets rundt bakhodet :)

 

Det er heller ikke uvanlig at babyen snur seg når fødselen har startet - så selv om min lillegutt ligger og ser "feil vei" er det store sjanser for at han retter opp i det selv.

 

Veldig interessant, måtte bare dele det med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...