Gå til innhold

Hvordan ligger babyene deres nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På kontroll i uke 28 og i uke 31 fant ikke legen (og jordmor på uke 28 kontroll) helt yt om det var rumpa eller hodet som lå nedover,men begge trodde han ligger i sete...enda. Kjenner spark over navlen noen dager,andre ganger ut på hver side av navlen, pluss at det buler ut(ryggen?) til venstre for navlen.

 

Noen som har bebisser som har lagt seg med hodet ned? Og hvor kjenner dere bevegelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han ligger på tvers, er 31+2. Har begynt å tenke masse på setefødsel, så håper han snur seg snart, så jeg kan slippe å tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 31 nå å tulla har lagt seg med hode ned for noen uker siden, men kjenner fortsatt slag og spark over alt føler jeg :P så litt engstelig for at ho har snudd seg igjen nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 fullgåtte idag, og min lille gutt har ligget med hodet godt nede helt siden uke 17 faktisk.. På ul og hos jm kaller de han bare veloppdragen :P Så jeg håper han holder seg sånn, men det tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på uke 31 idag og hun snudde seg 1. august og ligger lengre ned med hodet enn det som er vanlig, sier jordmor. Siden hun ligger ekstra langt ned med hodet, har hun desto mere plass til sin nedre del av kroppen. Så det er store bevegelser her...

 

Når jeg var gravid med jenta mi på 8 1/2 år, så snudde hun seg ikke med hodet ned før 2 uker før termin. Så ikke stress med det enda. I uke 35 blir dere henvist til sykehuset hvor de sjekker, og evt vurderer å prøve å snu, evt keisersnitt osv. Sånn fikk jeg vite det av jordmor her i Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta snudde seg forrige helg (30 uker), og fra da kjente jeg bevegelser som var på langs i stedet for på tvers, og hikke under navlenivå. Men fortsatt spark over alt, tror de er ganske fleksible slik :) Legen/jordmora burde kunne vite det basert på hvor hjertet høres, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg er i uke 32+3 nå. Fikk beskjed da jeg var hos jordmor sist i uke 31 +4, at hodet hadde festet seg allerede. Jeg kjenner bevegelse overallt, men bena er rundt i samme området hele tiden. Har så mye bevegelse inne i magen at jeg synes det virker rart at hodet har festet seg, men han har vært veldig aktiv hele svangerskpet. Jeg har også dette at han buler ut, så det gjør vondt. Tror det er stumpen hans. Dette er mitt første svangerskap så vet egentlig ikke hva som er vanlig, men hodet skal ikke feste seg før etter uke 35. Så du trenger ikke bekymre deg for sete fødsel enda :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger med hode ned her også, og har gjort det siden uke 29.. er 31 uker nå. Men tror ikke han har festet seg. Var på kontroll på torsdag, og hadde ikke festet seg da. Jm sa ihvertfall ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Her ligger også tassen med hodet ned og har gjordt det siden uke 28.

Håper han holder seg der.

Skal til jordmor i dag og er fryktelig spent på om hodet har festet seg.

Kjenner press nedover. Ikke veldig sterkt, men mere enn før. (er i uke 33+6, så det er vel kanskje litt tidlig ?? )

 

Gurimamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun ligger litt slik som hun har tenkt det selv ennå. men ikke hodet oppover. sidelengs eller med hodet ned. Har vist god plass, kjenner mange store bevegelser der inne. 10 uker til termin 26.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Er i uke 33 og han ligger med hodet ned. Ikke festet ved forrige kontroll.

 

Kjenner mer nedpress enn tidligere, og den siste uka kjenner jeg også vonde stikk nedi bekkenet - så jeg tror han er på vei til å feste seg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ei lita tulle som foreløpig har lagt seg i seteleie. Er i uke 32+1. Jordmora sier det ikke er noe å bekymre seg for riktig enda, men er likevel vanskelig å la være kjenner jeg.. Ligger hun fortsatt slik i uke 36, blir det rtg av bekkenet + estimering av babyens vekt for å se om setefødsel greit går an å utføre. Håper hun snur seg...snart! Kjenner sparkene samme plass som du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rampen i magen her ligger også i seteleie, er 30+4 i dag, jordmor sier h*n kan fremdeles snu seg, men kjenner jeg tenker en del på setefødsel likevell, men man må vel bare vente å se:) kjenner spark helt ute på høyre siden av magen fra øverst til nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 34 og her har den lille jenta festet seg med hodet ned. Sparkene (bevegelsene) kjenner jeg over alt likevel. Hun fyller godt opp hele magen :) Gleder meg bare mer og mer til å treffe henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillegutt la seg fint til med hodet godt ned i bekkenet i uke 26 og der lå han i to uker, men nå ligger han på tvers. Han ligger med hodet godt innunder ribbeina og har presset på meg ei betennelse i ribbeina (costocondrithis) som er veldig smertefull...

 

Nå er jeg 30+4, så han har fortsatt god tid til å finne ut hvor og hvordan han skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 og gutten min ligger med hodet ned, snudde seg i uke 30-31. Han har allerede festet seg, noe jm sier ikke er uvanlig, men litt tidlig. Hun (og dermed jeg... ) er litt bekymret for prematur fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 36 imorgen, min gutt har festet seg med hodet ned :)

 

Jordmor sa at man kunne kjenne det veldig lett på meg siden jeg er såpass tynn. Og at man godt kunne kjenne forskjell på rompa og hodet, fordi hodet er veldig hardt.

 

Jeg er veldig hard nederst i magen, og ser rompa fly over magen titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn også, men selvom jeg er det, klarte ikke jordmor & lege å kjenne hva som var hodet eller rumpe. Men er i uke 33 idag og skal på ultralyd for å finne ut hvordan lillegutt ligger :)

 

Er egentlig glad for at de ikke tar noen sjanser, at de ikke bare "satser på"at han ligger med hodet ned..Selv om han allerede kan ha snudd seg(slik jeg tror) sjekker de egentlig ikke før enda nærmere fødsel, men legen min ville sende meg på ultralyd nå så jeg i tillegg skulle få vekstestimert babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger begge med hodet ned. Er 32+4 i dag og de lå med hodet opp til i uke 30. Sidene begge har hodet ned er det nå ikke plass til å snu seg.. Neste ul vil si om de fortsatt ligger rett veg. Tv1 ligger med hodet ned og godt plassert i bekkenet. Tv2 ligger å skrå oppe i livmora, men den leder de ned når fødselen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32, var hos jordmor i dag. Noe har festet seg, men klarte ikke å kjenne om det var rompe eller hode. Skal tilbake om en uke for å prøve på nytt, event bli henvist til A-hus for å sjekke. Fødte i sete sist og er innstilt på å kanskje gjøre det på nytt. Vi får se :-)

 

Tips til alle som skal ha setefødsel: Ikke alle har opplevd skrekkfødsel, oftest går det faktisk veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Var på kontroll i dag, i slutten av uke 35.

Gutten min ligger forsatt med hodet ned, og nå har det festet seg :D Hurra, da er alt klart for at han kan komme ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 36 nå og min snudde seg på to dager og festet seg i forige uke :-) . var på kontroll til jordmor 2 dager før han gjorde dette (var uke 35 da)og da sa jordmor at han hadde 2 uker på å snu seg . så tror du kan slappe helt av enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i veke 32 og var nettopp på kontroll og lillegutt ligger med hodet ned :) Eg trudde han lå på tvers pga eg kjenner noen ganger bevegelser på begge sidene av magen. Men nå kjenner eg bare spark på høyre side av magen og litt opp i ribbebeina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ligger han med hode ned er i uke 34 nå, det har han gjort siden uke 30, ikke så veldig komfortabelt med sparking siden han treffer ribbeinet mitt hele tiden i tillegg til at når han gjør det så virker som at jeg må på do pga han dytter seg nedover...begynner bli trangt med plass tror jeg...hihih stakkars unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...