Gå til innhold

LAT samboer!!Er alle menn slik,finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne,men trenger råd,for det koker i hodet mitt. jeg og samboer har eid ett hus i ca 2år, i denne perioden har han aldri tatt en klesvask, støvsugd kanskje 3 ganger(da har jeg maset i en uke før han gjør det) oppvasken klarer han ikke ta sier han,når han kommer hjem fra arbeid legger han en sokk på bordet og boxern hans kan jeg finne hengende på kles hengeren,etter en dusj har han slengt handklet på gulvet ,og setter seg etter det på pcn. Alt det her, er en ting,meeeen, han hiver snus hvor det passer han,gjemmer gjerne snusen i blomsterbottene,bak sofaen,under overmadrassen på senga eller rett på gulvet. Spiser han noe ,så hiver han pappiret på gulvet,eller gjemmer det bak tv, kjøleskap eller sofaen. han skal alltid ha ett eller annet i bunn av klesskapet(jeg har sortert og ordnet det for han hundre ganger) og da han ikke finner det,hiver han alt på gulvet,også mine ting-Vi har en hund som legger seg til å sove i dette,så det blir jo skittent. Om jeg skal klare å holde orden hjemme,må jeg vaske og rydde flere timer om dagen,og så bruker han 2 timer,så er det helt kaos hjemme. jeg klarer nesten ikke beskrive hvor ille det her er. Vi jobber begge fulltid, men han kommer hjem tidligere enn meg, og da ligger han bare å sover. for ett år siden var jeg sykemeldt,og da var det forventet at jeg skulle gjøre som før, og itillegg ha middagen klar når han kom hjem fra jobb.dette hadde jeg så klart. men da han var sykemeldt opptill 4mndr nå nylig,pga krampe i låret, sov han til jeg kom hjem kl 17.00 ,og over natten hadde han forsøpplett huset vårt....

Problemet er at det virker som alle damer jeg kjenner mener det er slik det skal være?? moren min sier at jeg bare må telle til ti,og gjøre det selv... moren hans/svigermor sier at han ikke kan noe for det,og jeg må tilogmed sortere sokkene hans så han slipper å styre med det. Den eneste venninda jeg har tort å dele dette med,har en samboer som er helt lik.. Så... Hva gjør man?Jeg har tatt dette opp med han på 304957 forskjellige måter,og enten klikker han,vil flytte eller lover han en forandring. men det skjer ikke noe..

' det ender jo med at jeg føler hat for han,for jeg er sliten og føler dette burde deles. Skal kjærligheten virkelig forsvinne så fort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!! Sånn skal det ikke være! For en gris!!! Hadde ikke orka å bodd med han!

Skrevet

Jeg er konstant sliten og irritert, og jeg føler til slutt at jeg er slem med han,siden jeg bare klager... huff

men hva gjør man for å endre enn sånn person?

Skrevet

Beklager å si det, men han høres jo helt forferdelig ut! Er dette virkelig sant???

Har aldri hørt om et liknende tilfelle i min omgangskrets, så det er IKKE vanlig å oppføre seg som en bortskjemt drittunge på 5 år med privat tjener.

For å være helt ærlig så tror jeg det er lite håp når man er så ute og kjøre som samboeren din. Han har vært bortskjemt hele livet, helt siden han løp i svigermors skjørter, og du har fortsatt denne linja dessverre.

Må bare si at du har tatt altfor mye ansvar hittil og kan ikke se at det skal være mulig å rette på noe så skakkjørt.

Ble dessverre et pessimistisk innlegg fra meg her, men det er min ærlige mening.

Skrevet

Det høres jo ut som du har prøvd.. Kanskje det eneste som hjelepr er å gi han et ultimatum! Si: Skjerp deg eller stikk!

Jeg pleier å gi samboeren min et valg. Hehe egentlig er det ikke noe valg, for jeg vet jo hva han kommer til å velge av å vaske kjøkkenet og bytte bæsjebleie (han hater bæsjebleier!!)

Skrevet

det går bra,for det du sier, er jeg klar over alt. Jeg er så lei, jeg sitter her å ser på nettet etter ett annet sted å bo, det er jo vondt... men hvordan skal jeg klare resten av livet mitt med han?Noe som jeg en gang drømte om.. Jeg har jo såklart kjørt økonomien min litt på skakke itillegg til dette,og har ikke mulighet til å ha noen som kausjonister,men vurderer en liten leilighet jeg bare kan leie,hadde vært nydelig å kommet hjem til fred og ro...ahh

Skrevet

moren til denne grisen du bor sammen med må ha gjort en elendig jobb med han.

kast han ut.

Skrevet

jeg ga han ett ultimatum istad, han lo bare,og har kommet inn på rommet her jeg sitter ca 5ganger å bare ledd og slengt dritt,tror ikke han tar noe seriøst,vi har heldigvis ikke barn

Skrevet

Han er jo ikke bare lat, men en skikkelig gris!!! Jeg har aldri hørt om noe lignende! Ingen friske, voksne kaster søppel på gulvet og legger snusen under madrassen!!!

Det er sjelden jeg sier at noen bør pakke kofferten og dra, men i ditt tilfelle tror jeg det er kun det som hjelper.

Har dere barn sammen?

Skrevet

Uff... hadde jeg vært deg nå, hadde jeg bare helt rolig ringt pappa/bror/ venn/whatever og bedt de komme å hente meg, i mellomtiden pakket det mest nødvendige, og FYTTET!!! Hadde bodd hjemme hos foreldre til jeg fant en plass å bo. Seriøst, kom deg bort før dere får barn!!

Anonym

22.45 og 22.52

Skrevet

Æsj, for en ekkel gris. Utrolig bra at dere ikke har barn sammen. Pass på at det ikke skjer heller! Kom deg ut så fort som mulig!

Skrevet

For en motbydelig drittunge. Høres ut som moren burde få han tilbake. Enten for å oppdra han til å bli en mann, eller hun kan velge å la være og ta dritten etter han selv.

Skrevet

Hjelpe meg.. Vil du være dørmatta hans resten av livet? I og med at du leter etter annen leilighet har du egentlig bestemt deg. Du har valgt rett!

Det er masse menn der ute som er ryddige og renslige. Mannen din høres ut som en bortskjemt grisete urenslig egoistisk mann. Jeg ville aldri godtatt en eneste snusklyse. Neste gang du finner en så klistre den på tannkosten hans. La rotet ligge, flytt ut i hagen i telt/til en venninne inntil du har fått deg en ny leilighet.

Jeg ville latt mannen få vite at jeg lette etter ny leilighet (bare til meg) slik at han får rimelig tid på seg til å rette på problemet. Fortell han hva som er feil og at du ikke akter å finne deg i dette lenger. Kanskje han våkner, hvis han virkelig er glad i deg!

Dessverre tror jeg også at en del av sakens kjerne her er at du har vært snill så lenge med han. Du fortjener mye bedre!

Skrevet

nei vi har ikke barn, godt er det.. før vi flyttet sammen var han en helt annen,jeg var så stolt av å ha en så vakker,og snill mann, vi ville ha barn,men mye har hendt siden den gang.. Det værste er,at tiden går sååå fort,her sitter jeg, over 2år inn i dette her..... På jobb er jeg leder, og må ståle ut positivitet og glede for å motivere de ansatte, men når jeg kommer hjem føles det som hodet mitt fylles med hat. huff ,nå klager jeg mye her... men er så sliten,kal i tillegg til jobben ta kveldskole 2ganger i uken etter jobb til kl 22,fra om med 20aug. Det er vel derfor jeg trengte råd nå, for hva skjer når jeg er enda mer vekk, huset blir vel en søpple dynge.

Han er ikke flau for å ha venner på besøk her engang, han sier bare at det er jeg som ikke gidder å vaske(han inviterer ofte folk noen dager etter vi har hatt en krangel om dette,da har jeg sagt at jeg ikke kommer til å gjøre noe,før han endrer seg å hjelper til...men han endrer seg jo ikke,og da er det så flaut å komme hjem fra jobb,til rote hus,og kompisene hans i hele rote stua

Skrevet

ja jeg har vært alt for snill,men han er utrolig flink til å få meg til å føle at jeg burde gjøre det,siden jeg alltid er sur og grinete. og jeg har blitt ganske påvirket av svigermors 3tlf om dagen,hvor hun sier at han trenger at jeg gjør ditt og datt , og ikke glem hvordan middag han trenger, poteter er viktig..hehe

Jeg har sittet å tenkt i mitt lille hode en evighet, at det må være meg det er noe galt med,men han er en j**** gris!! Godt å få det ut

Skrevet

Urk, enig med resten. Hiv ham ut eller flytt, har aldri hørt på maken.

Skrevet

Røm mens du kan!

Kjenner noen menn (og damer) som er slik, men har aldri opplevd at noen holder ut med dem. Tror veien til lykke er å finne noen med noenlunde samme standard på renhold som en selv. Jeg gidder i alle fall ikke å bruke fritiden min som hushjelp for samboer...

Skrevet

Nei, alle menn er ikke sånn. Faktisk kjenner jeg ingen som griser på denne måten.

Ser du for deg at du skal la barn vokse opp i et slikt grisehus?

Skrevet

For det første så må jeg si meg enig med de andre her....hva skal du men den store 3-åringen? Kast han ut eller flytt.

Men hvorfor ikke ha det litt gøy mens du finner en ny plass å bo dersom du flytter.

Først av alt, slutt å klag og heller ta igjen.

Så slutter du å svare telefonen når svigermor ringer, klager hun på at du aldri svarer sier du at du var opptatt eller ett eller annet, det spiller ikke så stor rolle.

Det er slik at han kommer først hjem, men starter aldri på middag? Vel kjøp deg en Fjordlands eller spis på vei hjem, han kan vel lage seg en brødskive om han er sulten dersom det er slik at han aldri lager middag.

Har dere hver deres pc? Ta med din og legg den på jobben i noen uker, hans passer vel veldig fint til oppbevaring av snus. Også samle noe av snusen som gave til svigermor, må overleveres når det er flere folk til stede også sier du høyt og tydelig: Jeg regener med at det er du som har lært din sønn at det er ok å putte snus overalt og jeg regner med du savner det nå som han ikke bor her lenger derfor så tok jeg med det jeg plukket fra ulike steder i stuen så kan du få putte det i dine blomsterpotter.

Klær:

La alle hans klær ligge i en haug, her legger du også de som er skitne for så lenge du ikke får betalt for å vaske hans klær hvorfor skal du gjøre det da? Sørg gjerne for at en og annen våt sokk som farger av også blir liggende i samme haugen, hos normale folk ville dette til slutt få dem til å begynne å vaske men må innrømme at jeg neppe tror det vil fungere på han, så lukter det for mye etterhvert legger du klærne på balkongen eller sender de til svigermor med beskjed om at du IKKE får betalt for å vaske hans klær.

Alt annet får du bare stålsette deg med å la ligge enn så lenge, i værste fall kan du jo hive papir ut vinduet så kanskje naboene reagerer på det.

Skrevet

Hvordan er det mulig å føle seg seksuelt tiltrukket av en sånn uappetittelig gris?

Skrevet

Han høres jo virkelig sjarmerende ut! Hva er det som gjør at du holder ut med griseriet hans? Så lenge det ikke er barn innvolvert, står du jo fritt til å pakke snippsekkken og dra?

Skrevet

Gjør som 22:39 sier du. Det var veldig bra!!!

Kanskje han kan lære at du ikke er slaven hans.

Skrevet

både jeg og forloveden min er rystet over å lese dette. synes kjempe synd på deg. vi syns det er utrolig at du har holdt ut så lenge. DET SKAL IKKE VÆRE SLIK !!! alle menn er ikke sånn !! min er en vidunderfull mann som jeg elsker over alt på jord. og han er som menn flest, klarer ikke å legge klær i skittentøyskurven, men ved siden av. ser helst å ikke gjøre husarbeid. men det er slik menn er. de er ikke verre enn det.

Skrevet

Veldig vanskelig, eller umulig å forandre på en person... Jeg har også vært sammen med en lat mann, i mange år, men han var på laaaangt nær så lat som din. Eller så grisete... Virker som mannen din er veldig ung.. Mange menn er dessverre sånn, veldig umodne for alderen og veldig umodne i forhold til det damer er. Og virker ikke som han egentlig elsker deg, for hadde han gjort det, burde han vist deg et ørlite snev av respekt, syns du ikke?

Nei gå fra ham du, kanskje er han moden nok og har lært litt om 5-10 år, men du kan ikke være slaven hans frem til da...

Skaff deg en mann som elsker deg og respekterer deg, da vil han gjøre det meste for deg fordi han ønsker at DU skal ha det bra...

Skrevet

Han er ikke LAT, han er en arrogant, ubrukelig gris. Det er det han er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...