Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jeg og en veninne fikk ett gavekort av en kompis til ett nyyydelig spa, som er veldig populært, og der kan være flere uker venteliste.. Den datoen som passet bra for oss begge to, var den 20 august, vi ringte til spaet, og gjett hva? Der va ledig! Vi har gått å gledet oss nå i flere uker, og sett veldig frem til dette. Nå i helgen er min veninne og hennes tre barn hos sin oldemor som bor noen timer unna.. Der var fullt familieselskap og hele pakka.. Nå ringte hun meg for 5 minutter siden.. " Øøh, du, vi kan ikke bytte den timen vel? Jeg spurte hvorfor hun ville bytte den.. " Nei, du skjønner, min onkel ga meg nettopp billett til Status Quo-konsert, og du vet jo hvor godt jeg liker Status Quo? Nei, jeg har jo aldri hørt deg nevne det bandet før da, sier jeg.. " Åja.. Ja, men det er jo yndlingsbandet mitt da, så jeg må jo nesten dra.. Går ikke det bra at vi bytter timen da "? Jeg kjente at jeg ble sintere og sintere... Jo, for din del går det sikkert veldig bra, men jeg har ingen planer om å bytte den timen, jeg har tenkt å dra dit den 20, så da får du dra alene da, sier jeg.. " Ok ", sier min veninne da, og sier at hun må legge på, for ett av barna hylskriker... ( noe jeg ikke hører da, men ja ok. ) Herreguuuuuuuuuud!!!!!! Noen av dere vil sikkert si at jeg overdriver noe veldig, men fyfaen så sint jeg er. Blir så utrolig forbanna når folk hele tiden skal bryte avtaler, fordi de har fått ett "bedre" tilbud.. Det er ikke første gangen denne veninnen bryter avtaler... Faens kjerring!!! Til dere som leser dette, så har jeg ingen poeng med saken, jeg måtte bare få en liten utblåsning...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Hehehe, kjenner igjen det jeg leser her Har opplevd slike ting mange ganger, så forstår hvordan det er
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Jeg forstår jo at du geldet deg til denne helgen, og er skuffet. Men jeg hadde nok pustet litt som hun over her sier, og så byttet helgen, så du kunne kost deg med venninnen din. En sånn opplevelse er mye koseligere når man har noen å dele den med...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Et SPA kan utsettes, men det kan ikke en konsert viss hun virkelig er stor fan.. Men viss hun ikke er veldig stor fan så skjønner jeg deg HI. Men en ting jeg ikke skjønner er: en konsert er som regel på kveldstid, men en time spa er vel på dagtid ? Får hun ikke til å være med på begge deler?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Hadde jeg vært venninna di og du hadde kalt meg faens drittkjerring så hadde vi ikke vært venninner lenger. Jeg skjønner du er skuffet, men du syns ikke selv du kanskje overreagerer litt nå? Klart det er surt at det ikke passet for henne lenger, men er det virkelig verdens undergang? Kan du ikke la timen stå og ta med en annen venninne (som heller betaler for sin time)? Du er jo ikke avhengig av å ha med akkurat dén venninna, vel? Hadde skjønt at du ble sur om det var hun som sto for spa-billettene, men plutselig avlyste. Men du har jo din egen, så hva søren klikker du så for? Sånn jeg ser det så har venninna di to valg; enten dra med deg på spa eller be Status Quo komme tilbake en annen dag fordi hun ikke kan avlyse med venninna si..................................... eeehhhhhh................
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Hi her! Hun har aldri nevnt dette bandet før, ene sangen de synger kom på radioen i bilen for noen mnd siden, da skrudde hun av hele radioen og sa at dette gidder hun hvertfall ikke høre på. konserten er i Oslo, vi bor i Stavanger for øyeblikket. Jeg har alle gangene hun har brutt avtaler, vært snill å føye meg slik at hun skal kunne rekke de tinga hun skal, og når det for en gangs skyld er noe jeg VIRKELIG gleder meg til, og hun bryter avtalen, så får hun faktisk bare kose seg på konserten, og kose seg på spa alene! Hehehe, har mensen akkurat nå, og i de tider blir jeg veldig hevngjerrig, såe.. Hehe.. Hun skal faktisk få kose seg på spa alene! Jeg gidder ikke vente på henne hvertfall!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Fordi jeg som sagt har mensen og blir mentalt 14 år i hodet .. Derfor klikker jeg litt...
lille frø, mor til to Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Huff, jeg skjeønner godt du er skuffet. spesielt når man har gledet seg så mye til Spaet. Og ja det er kjedelig med de som ikke holder avtaler! Men sånn er det bare dessverre noen ganger. Du får ha det til gode en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Men syns du uansett det er akseptabelt av deg å henge ut venninna di på internett som "faens drittkjerring" bare fordi du har mensen?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Å skylde på at du har mensen altfor dårlig unnskyldning. Da bør du begynne på tabletter vist dette påvirker livet ditt så mye. For de aller fleste kvinnfolk for mensen. (Helt vanlig) Ett band kan ikke avlyses å komme en annen dag, det kan spa. Og for meg så virker det ikke som at du stole henne på så mye i med at hun avlyser og at ikke minst tviler på at ungene skreik når hun sa det. Og du mente du ikke hørte. Da burde du avslutte vennskapet, å hadde hun vært her inne på forumet som ingen sikkert vet. Og sånn du skriver, ja da er det ikke vanskelig å finne ut hvem personen snakket om!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 hehe er du seriøs? Hvis denne "faens drittkjerringa" av ei venninne har brutt så mange avtaker tidligere, hvorfor ber du henne med på spa i det hele tatt da? Som en over her nevnte, hvorfor ikke invitere noen andre? Ja, hører du har mensen, men dette er vel ikke noe å "klikke! over? Hennes tap, hadde jeg tenkt.. Enkelt å greit.. (med fare for å provosere deg når du i denne perioden er mentalt 14år og overfølsom )
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 At du er litt i overkant hormonell nå lyser jo igjennom i innlegget ditt HI ;-) Men til du som skriver at hun henger ut venninna si på nettet er jo å overdrive litt da! HI har jo ikke skrevet noe som gjør at vi som leser dette skjønner hvem det er.....
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #14 Skrevet 7. august 2011 Vet du hva? Jeg synes det er du som er den faens drittkjerringa her Et spa kan utsettes, det kan ikke en konsert, og når hun har fått konsertbillettene kan hun heller ikke velge datoen selv. Jeg skjønner godt at hun har lyst til å gå på konserten. At du ikke unner henne denne gleden er rart, du er en dårlig venninne. Dessuten betyr nok denne konserten mye for henne fordi hun faktisk velger å gå på den fremfor å bli med på spa.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #15 Skrevet 7. august 2011 Det er vel ikke sikker det betyr så mye for henne anonym 19.26. Kanskje hun bare trodde hun skulle få i pose og sekk igjen slik det virker på hi at hun stadig vekk prøver på. Hvorfor tror enkelte at deres liv og planer er så mye viktigere enn andres?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #16 Skrevet 7. august 2011 der traff du spikeren på hodet 1926 ! Jeg er så enig med deg.. Må vel være en grunn til at hun velger å gå på konsert med et band som hun, ifølge deg ikke liker en gang, istedet for å gå på kjempe flott spa som har flere ukers ventetid?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #17 Skrevet 7. august 2011 Hmm, jeg har nettopp avlyst en spa-date med en venninne fordi jeg fikk billetter til en Status Quo-konsert.... Vel, i tilfelle du lurer: Jeg drar mye heller på konsert i Oslo enn å tilbringe ti sekunder på et spa sammen med folk som kaller meg "faens drittkjerring" på et åpent forum. Er flau over at jeg har kalt deg en venninne. Fatter ikke hva du skal sitte og skrive dritt om meg på nett for; er du sinna for noe så ringer du meg og prater om det!
31.08.2011 Skrevet 7. august 2011 #18 Skrevet 7. august 2011 godt poeng 19.38 da jeg var yngre hadde jeg ei venninne som avlyste avtaler hvis hun fikk et bedre alternativ. for meg er en avtale en avtale. og som HI sier er det lang venteliste på dette spa'et, hadde jeg vært venninna til HI hadde jeg sagt, at hun gjerne kunne finne noen andre å reise på spa med, siden jeg måtte droppe avtalen. går jo litt begge veier her da..
Sussa85 - snart 2? Skrevet 7. august 2011 #19 Skrevet 7. august 2011 Hehe. jeg håper ikke for HI's del at du 19.46 er venninnen.. Videre vil jeg si til Hi at jeg syns du overreagerer noe voldsomt! Jeg forstår det.. det er kjipt at folk bryter avtaler..ihvertfall når det er vanskelig å få timer.. Men du minner meg om ei venninne som aldri tåler at ting ikke går hennes vei.. En konsert er en gang.. spa kan dere ta ved neste ledige time... Lykke til ... begge to? Håper dere finner ut av det... Og jeg ville heller ikke vært venn med noen som hadde kalt meg faens drittkjerring på åpent forum!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #20 Skrevet 7. august 2011 Om du er HIs venninne anonym 19.46 lurer jeg på hvorfor du tror dine planer er viktigere en din venninnes? Hvorfor mener du at hun hele tiden skal utsette planer slik at alt skal passe deg? Du høres ikke ut som en god venninne.
31.08.2011 Skrevet 7. august 2011 #21 Skrevet 7. august 2011 hvis 19.46 er venninnen, hvorfor da bruke anonym knappen ? det er et åpent forum , men er ikke brukt noen navn her, så kan vel ikke akkurat si at , man blir UTHENGT på et åpent forum , men jo skjønner hva hun mener... snakk med hverandre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #22 Skrevet 7. august 2011 Høres ikke ut som en god venninne nei. Siden du aldri har hørt om bandet av henne, så lurer jeg på om det kan ligge noe annet "fristende" bak... (hun sier konsert for at du ikke skal be henne flytte planen..)
Tante Blås Squaw Skrevet 7. august 2011 #23 Skrevet 7. august 2011 Det kan være så enkelt som at venninnen din bare ikke VIL. La henne få puste litt, er hun ei god venninne kommer hun tilbake til deg når hun savner deg. Ta med ei annen venninne på spa istedet, og kos dere masse )
Gjest MMJ Skrevet 7. august 2011 #24 Skrevet 7. august 2011 Jeg forstår deg godt, hadde blitt kjempeirritert selv!!! MEN, jeg kan være med deg hvis du vil
Tired mama Skrevet 7. august 2011 #25 Skrevet 7. august 2011 Jeg støtter deg fullt ut, HI! En avtale er en avtale! Eneste gyldig grunn for å avlyse/utsette er sykdom/dødsfall etc. Ikke bare fordi det dukker opp noe mer "spennende"! Jeg hadde en venninne som det var helt umulig å avtale noe med. Det dukket nemlig alltid opp noe mer spennende. Og det hadde ikke noe med meg å gjøre, for det var hun som maste seg til disse avtalene. Jeg orker ikke å omgås slike folk som tapper meg for energi, så er vel ingen overraskelse at vi ikke er særlig venninner lengre? Bare litt kjipt at jeg er fadder for datteren hennes, ellers hadde jeg kuttet kontakten helt!! Så jeg forstår deg veldig godt! Synes du skal dra på spa som planlagt og la "venninna" di dra alene senere. Og om du "venninna" leser dette: du er utrolig respektløs som dropper en avtale med en venninne fordi det dukket opp "noe bedre"! Uansett om det er yndlingsbandet ditt eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå